Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gytha
#3447903
Ik heb een vraag, die niet echt medisch is, maar niet snap hoe dit bestaat. Mijn hond wilde vanaf dat zij bij ons was met 9 weken niet wandelen. Bij een kleine pup weet je dat zij nog maar korte stukjes mogen lopen, maar het is zo gebleven. Ook met 6 maanden wilde zij nog steeds niet mee wandelen. Steeds gaan liggen of zitten en heerlijk rond kijken. Volgens de dierenarts mankeert zij niets, is heel gezond en zij kan prima hoog springen. Hebben jullie ooit gehoord van een hond die niet van wandelen houdt? Het is trouwens geen bange hond, want zij reageert nergens op. Het is mijn 5de hond en mijn andere honden hielden juist heel veel van wandelen. Het kon hun niet lang genoeg zijn.
Door Lizzy
#3447912
Het maakt nogal een verschil of je een Dalmaat hebt die niet wil wandelen (wat echt heel raar is) of een ander ras. Vandaar mijn vraag :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3447913
Lizzy schreef: vr 05 aug 2022, 18:07 Het maakt nogal een verschil of je een Dalmaat hebt die niet wil wandelen (wat echt heel raar is) of een ander ras. Vandaar mijn vraag :)
Even teruggezocht en volgens mij een Cairn terrier. Toch @gytha?

Ik heb een Norfolk terrier en herken delen van je verhaal zeker. Lopen doe je blijkbaar om van snuffelplek naar uitkijkpost te komen en niet "om het lopen".
Aan het begin vd coronatijd liepen wij ineens heel veel meer. Want: minder geurtjes en geen mens op straat dus minder te kijken. Nu doen we over een rondje dat makkelijk binnen 10 minuten kan rustig drie kwartier of langer.
Scott loopt nooit los maar kan af en toe wel los bij de hondenschool. Ook dan is het alleen maar snuffelen en hooguit een sprintje als er te rellen valt ::)
Je zou nog een fysio kunnen bezoeken voor een checkup en om uit te sluiten dat pijn een rol speelt maar het zou dus zomaar het karakter van je hond kunnen zijn.
Door gytha
#3447914
Het is een cairn terriër. Mijn 4de al en de eerste 3 honden waren vanaf pup af aan gek op wandelen en het kon hun niet lang genoeg zijn. Uitgebreid staan snuffelen vind ik geen enkel probleem, daar is het een hond voor. Echter gaan liggen of zitten en alleen maar rondkijken en dat kan zomaar 20 minuten duren, dat ik vind ik heel apart. Het ras staat bekend om het hebben van heel veel energie. Daarom weer een cairn terriër genomen, want ik houd van wandelen en bovendien vind ik ze (nog steeds hoor) hartstikke leuk.
Door smulpaap
#3447915
Ik herken ook wel het e.e.a hoor
Mijn leven lang al terriers, en idd rennen ,vliegen , zwemmen ,en soms even 10 minuten graven onderweg . Gewoon , omdat je bv mollen of muizen spot . Kwam ik thuis met ze dan ploften ze in slaap. Maar eenmaal wakker, hmm wat staat er nu op het programma ?
Ik heb nu ook een portret ::) die heel , heel graag snuffelt . Liefst haar eigen plan maakt. Hmm een uitkijkpost, nou , even op mn dooie gemak de tijd nemen om de gehele omgeving in me op te nemen . Ze heeft een sterke voorkeur voor wandelgebieden , staat het juf niet aan dan word ze heel dwars . Zee is bv leuk voor 10 minuten. Hier is alleen maar zand , saai zeg . Echt , nooit eerder een hond gehad die niet van zee hield. Dus ja , hond en baas verschillen ook nogal :biggrin2: zij vind de stad bv ook reuze , en terras . Ik ga liever niet naar de stad . Maar juf beschikt wel weer over enorm veel jachtdrift , lopen we in dergelijk gebied Dan heb ik als ouwe l*l skeelers nodig bij wijze van . En dan is het net een vlo , is ze dan bij wijze van los , dan duurt het een seconde en ze is foetsie . En razend snel . Bij haar is het echt karakter , ze is in huis ook heel rustig , kan uren luieren.
Verder ben ik het met Pluk eens . Je kunt je hondje even laten checken bij fysio of osteopaat. Maar ik ben het wel met je eens dat gaan zitten of liggen opmerkelijk is .
Door smulpaap
#3447918
Oh ja , ik wil je deze nog mee geven
Mijn osteopaat heeft uitgelegd dat terriers zich nogal gemakkelijk vast zetten
Omdat ze erg wendbaar zijn , Een korte rug hebben en een nogal "deftige , statige " tred
Het gaat dan met name om de voorhand , schouder en Ribbengebied
En zulke dingen voelen Osteo en fysio natuurlijk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door