Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3447169
Bij mijn labrador van 7 jaar is een jaar geleden spondylose vastgesteld nadat ik merkte dat ze moeilijker en minder ver kon wandelen.
Sindsdien ben ik verschillende supplementen aan het uitproberen maar er is tot nu toe niets wat echt lijkt te werken. Ze heeft periodes dat het beter gaat, maar ik kan dit niet direct linken aan een bepaald supplement.
Nu was ik oude foto's/filmpjes aan het bekijken en het viel me op dat haar bespiering in haar achterhand wel afgenomen is. Tijdens het wandelen merk ik ook dat ze niet lang in draf kan lopen omdat dit te veel moeite vraagt. Ik zou haar dus hiervoor ook iets willen geven, maar weet niet goed wat

Momenteel krijgt ze 's morgens Walkon (mix van spirulina, barleys, hemp proteïne, rosehips, burdockroot en diatomeeënaarde) en 's avonds groenlipmossel, boswellia serrata en duivelsklauw. Tot voor kort gaf ik haar ook doils joint, maar ik las dat dit niet zo goed is omdat het snel slecht zou worden. Deze heb ik dus niet opnieuw besteld.

Iemand hier ervaring met spondylose en goede supplementen?
#3447336
Lara15 schreef: wo 20 jul 2022, 09:36 Ik heb dit ondertussen besteld om eens te proberen. Maar nu weet ik niet goed of ik dit samen zou mogen geven met de supplementen die ik nu geef :???:
Er is een ingrediënt die je dan dubbel zou geven: boswelia. Maar daar zou ik me niet te druk om maken. Visolie past hier trouwens uitstekend bij. Ik vind de capsules van Royal Green heel goed (goede opneembare vorm en schoon en een hoge dosering). Groenlipmossel kun je er ook prima bij bleven geven.
#3447342
Lizzy schreef: wo 20 jul 2022, 10:19 Er is een ingrediënt die je dan dubbel zou geven: boswelia. Maar daar zou ik me niet te druk om maken. Visolie past hier trouwens uitstekend bij. Ik vind de capsules van Royal Green heel goed (goede opneembare vorm en schoon en een hoge dosering). Groenlipmossel kun je er ook prima bij bleven geven.
De boswellia die ik geef is een pure boswellia poeder, dus daar kan ik eventueel iets minder van geven.
Die visolie capsules ga ik zeker ook eens bekijken.
Bedankt voor de hulp! :)
#3448253
Mijn hond / Markiesje ( + 2021 ) had spondylose , hij had ook slepende achterpoten hierdoor . De eerste jaren ook veel pijn en op het laatst ook artrose erbij , hij kreeg pijnstillers en cbd olie . De cbd kreeg hij via dierenarts ook voorgeschreven voor de onrust , wsl door de pijn .

Ik heb ook supplementen geprobeerd maar zonder resultaat , het enigste wat hielp was dus pijnmed & cbd .
Advies was ook de wandelingen kort te houden , veel sterkte !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door