Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yazzie
#3448831
Tsja... Hier precies dezelfde ervaring als Lizzy bij een vorige hond van mij. Echo was prachtig, maar een bloeduitslag (alat) en leverbiopt niet. Uitslag was chronische actieve hepatitis.

Weet je, een echo bekijkt de buitenkant van de organen en dus niet in de organen zelf. Daar heb je een biopt voor nodig. Ik denk juist dat je bij elkaar juist wel aanvullende informatie krijgt, maar hee, ik ben geen dierenarts... ::)

Ik had in eerste instantie bloed laten prikken bij de eigen dierenarts. Omdat zij drie verschillende mogelijkheden benoemde wat het kon zijn, heb ik een doorverwijs gevraagd. Een leverbiopt is geen standaardwerk voor een regulier dierenarts vanwege de kans op een bloeding. Voorafgaand moet ook eerst de stolling worden bepaald. Het heeft al met al ook wel even geduurd voordat ik wist wat er aan de hand was, want de eerste biopt afname mislukte. :-\

Nogmaals sterkte, het is gewoon zo rot als je er de vinger niet achter krijgt en je hond blijft zich niet lekker voelen... :'( :-*
#3448859
Dat klinkt wel heel eng... ik hoop niet dat mijn hond dat heeft. Maar de dierenarts was er vrij zeker van dat het met de symptomen die hij bij mijn hond zag weinig zin had. En bij een endoscopie weet je nog niet de oorzaak. Ik weet niet zeker of het voeding is maar het heeft er zeker wel invloed op.
En het liefst zou ik naar een holistische dierenarts gaan maar ik vind niet echt een praktijk die redelijk in de buurt ligt en me aanspreekt. Riethof spreekt me zeker aan maar is me voor nu toch echt even te ver rijden.
Ik ben gisteren met eend rijst begonnen. Geef deze met een lepel en dat werkt super! Ze is echt veel meer ontspannen met eten. Daarna ga ik alleen met haar zonder mijn andere hondjes rustig een wandeling maken. Heb wel het idee dat het al een stuk beter is! Echt juichen durf ik nog niet maar ik ga nog even zo door met eend rijst. Als dit niet werkt ga ik over op gekookt voer. En op zoek of er misschien wel een orthomoleculair therapeut voor dieren redelijk in de buurt is. Maar eerst eens kijken of we nu 6 weken klachtenvrij kunnen worden dat zou mooi zijn.
Door Lizzy
#3448860
viperenoscar schreef: ma 29 aug 2022, 13:23 Dat klinkt wel heel eng... ik hoop niet dat mijn hond dat heeft. Maar de dierenarts was er vrij zeker van dat het met de symptomen die hij bij mijn hond zag weinig zin had. En bij een endoscopie weet je nog niet de oorzaak. Ik weet niet zeker of het voeding is maar het heeft er zeker wel invloed op.
En het liefst zou ik naar een holistische dierenarts gaan maar ik vind niet echt een praktijk die redelijk in de buurt ligt en me aanspreekt. Riethof spreekt me zeker aan maar is me voor nu toch echt even te ver rijden.
Ik ben gisteren met eend rijst begonnen. Geef deze met een lepel en dat werkt super! Ze is echt veel meer ontspannen met eten. Daarna ga ik alleen met haar zonder mijn andere hondjes rustig een wandeling maken. Heb wel het idee dat het al een stuk beter is! Echt juichen durf ik nog niet maar ik ga nog even zo door met eend rijst. Als dit niet werkt ga ik over op gekookt voer. En op zoek of er misschien wel een orthomoleculair therapeut voor dieren redelijk in de buurt is. Maar eerst eens kijken of we nu 6 weken klachtenvrij kunnen worden dat zou mooi zijn.
Dat is natuurlijk ook niet gezegd maar waar het mij om ging is dat een echo gewoon echt niet alles zegt. Probeer inderdaad iets te vinden dat voor haar werkt.
#3448941
Had ik al gezegd dat wij blij worden van Sano Diarex bij rommelende magen?

Maar goed, misschien komt dat gerommel wel door het te snel eten (lucht), dus eerst maar eens kijken wat het lepelvoeren doet 😃
#3448948
Het gaat gelukkig nog steeds best goed. Het likken en boeren is niet helemaal weg maar echt wel een stuk minder. En haar buik borrelt vrijwel niet meer.
Daar ben ik super blij mee !!!!!
Sano diarex Heb ik opgezocht, wordt ook veel gebruikt bij diarree las ik. Had jullie hond ook diarree? De ontlasting is gelukkig wel heel netjes.
Sano diarex is dat een soort zout met probiotica?
Wat is het verschil met bv kalium of mineraal zout ( ben nieuwsgierig)?
Als de klachten over een tijdje nog niet helemaal weg zijn wil ik het anders wel graag proberen zeker als het jouw hond geholpen heeft !
#3448953
Nee, mijn hond heeft geen diarree. Eigenlijk altijd goede ontlasting. Maar dus soms wel borrelende buiken (bij beide honden...ik verdenk pens). Sanodiarex, electrolyten, lijkt dan de boel tot rust te brengen.

Maar de heilige graal is echt: laag percentage vet en langzaam eten. :)
Door Lizzy
#3449001
viperenoscar schreef: do 01 sep 2022, 08:26 Het gaat gelukkig nog steeds best goed. Het likken en boeren is niet helemaal weg maar echt wel een stuk minder. En haar buik borrelt vrijwel niet meer.
Daar ben ik super blij mee !!!!!
Sano diarex Heb ik opgezocht, wordt ook veel gebruikt bij diarree las ik. Had jullie hond ook diarree? De ontlasting is gelukkig wel heel netjes.
Sano diarex is dat een soort zout met probiotica?
Wat is het verschil met bv kalium of mineraal zout ( ben nieuwsgierig)?
Als de klachten over een tijdje nog niet helemaal weg zijn wil ik het anders wel graag proberen zeker als het jouw hond geholpen heeft !
Whooeeehaa, wat een goed nieuws joh! Wat doe je nu wel/niet dat je dit mooie verschil hebt bereikt?
#3449005
Ja fijn hè? :D :D :D
Het is nog niet helemaal opgelost maar wel een groot verschil en ik denk dat het wel beter gaat worden.
Wat ik nu doe:
1 maal per dag mariadistel halve dosering van mensen
Eend met rijst met een lepel voeren op een rustige plek waar ik alleen met mijn hond zit
Na het eten gelijk een rustig rondje wandelen

Nu heb ik eend en rijst en denk dat ik dat nog even als eliminatie dieet aan houdt dus voorzichtig uitbreid na 6 weken en daarbij goed het vetpercentage in de gaten blijven houden
En dan misschien nog dat supplement over een paar weken proberen als de klachten niet voorbij zijn.
Iedereen super bedankt voor het mee denken, echt gaaf !!!!
:D :D :D :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door