Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3447484
Dat een keer per dag voeren scheelt wel veel. Het gerommel is helaas nog niet voorbij maar ik meen dat het wel iets af aan het nemen is, maar durf het eigenlijk nog niet te hopen omdat ik dat al een paar eerder meende en uiteindelijk was het dan toch niet over.
Ik ga in ieder geval even zo door totdat die zes weken voorbij zijn dan overleggen met mijn osteopaat. Als het dan niet over is ga ik op verder onderzoek.
Door Lizzy
#3447485
viperenoscar schreef: za 23 jul 2022, 11:25 Dat een keer per dag voeren scheelt wel veel. Het gerommel is helaas nog niet voorbij maar ik meen dat het wel iets af aan het nemen is, maar durf het eigenlijk nog niet te hopen omdat ik dat al een paar eerder meende en uiteindelijk was het dan toch niet over.
Ik ga in ieder geval even zo door totdat die zes weken voorbij zijn dan overleggen met mijn osteopaat. Als het dan niet over is ga ik op verder onderzoek.
OK. Vreemd hoor. Ik hoop dat het nog verbetert de komende dagen!
Door Lizzy
#3447515
viperenoscar schreef: za 23 jul 2022, 12:15 Ja hoop ik ook !!!
Ondertussen ben ik me van alles aan het bedenken wat het zou kunnen zijn. Maar als de maag geïrriteerd is zal het ook zijn tijd nodig hebben om te herstellen. Daar hoop ik dan op
Dat is ook zo hoor. En misschien (het mooist in overleg met een holistisch dierenarts) moet je hem ook wel een tijdje L Glutamine geven? Dat heeft Leo ook erg goed geholpen bij een geïrriteerde maagwand.
#3447518
Dankjewel ik schrijf het op voor als het toch niet gaat helpen. Rauwe geitenmelk weet ik alleen niet hoe ik daar aan kan komen. L glutamine is ook een goede maar natuurlijk in overleg.
Ben gisteren toch met een hele lage dosis chlorella begonnen.
Vanochtend leek het wel wat beter te gaan, een klein beetje gerommel en toen ik het masseerde leek het al meer ontspannen te zijn dan voorheen. Hopelijk zet het door en komt ze toch op deze manier van haar klachten af .
Door yazzie
#3447519
Ook nog even inhaken. ;)

Mijn hond heeft in het recente verleden problemen gekend na het eten. viewtopic.php?f=1&t=139418&p=3436786&hi ... g#p3436786

Het kwam zo nu en dan helaas terug en voordat ik de medische molen wilde instappen, heb ik ook gekozen voor het blijven voeren van vers vlees maar dan in gemalen vorm. Ik ben dus overgestapt van barf naar KVV vanwege dus de maling, ik heb zalm uit het menu gehaald en daarvoor in de plaats een klein sardientje of haring, soms de vismix van Kiezebrink maar dan 250 gram verdeeld over meerdere maaltijden, wat meer wild gaan geven en gekookte groente in plaats van geblenderde groente. Ik had i.p.v. iberogast de Puur Stomach.

Hoe jammer ik het ook vind dat hij niet meer barft, de KVV lijkt gewoon beter bij hem te vallen. Hij eet het gelukkig ook met smaak. Wilde het toch gewoon even met je delen. :) Sterkte met je beestje, ik hoop dat de klachten na het eten afnemen en verdwijnen. :-*

Zal ook de tip om maar één keer eten te geven in gedachte houden voor mijn eigen hond. Meestal hoor je bij maagklachten meer voermomenten in kleinere porties. Dus ook weer een waardevolle tip om aan te denken.

Oja, ik probeer wel echt te letten op het vet % in de mixen... Bandit (gewone vleesmix), Darf (actief, emi en wild), Kiezebrink (diverse mixen zonder premix zoals konijn, fazant, haas, hert, wilde duif), Barfmenu (hert-kalkoen) en ook Tammenga (compleet) gaan hier goed.
#3447566
Dankjewel jazzie voor je adviezen. Dat is inderdaad iets om over na te denken. Ik deed voorheen de vleesbotten wel malen omdat mijn andere hondje al twee keer last van de botten heeft gehad terwijl hij wel goed kauwt. Dat was echt eng om te zien alsof het zijn keel beschadigd had want hij piepte het uit. Met dat malen is dat opgelost. Ik zit nu tijdelijk op de allergiebrok maar wil straks weer naar vlees en probeer dan het eliminatie dieet. Meestal combineerde ik kiezebrink met barf. Groeten koken is ook een goede en ik heb ook al groenten gefermenteerd, dat eet mijn andere hondje nu. Zou ook goed moeten zijn voor de darmflora.
Hoe gaat het nu met je hond? Geef je hem nog altijd puur stomach of kon je er uiteindelijk toch mee stoppen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3447567
viperenoscar schreef: di 26 jul 2022, 11:02 Dankjewel jazzie voor je adviezen. Dat is inderdaad iets om over na te denken. Ik deed voorheen de vleesbotten wel malen omdat mijn andere hondje al twee keer last van de botten heeft gehad terwijl hij wel goed kauwt. Dat was echt eng om te zien alsof het zijn keel beschadigd had want hij piepte het uit. Met dat malen is dat opgelost. Ik zit nu tijdelijk op de allergiebrok maar wil straks weer naar vlees en probeer dan het eliminatie dieet. Meestal combineerde ik kiezebrink met barf. Groeten koken is ook een goede en ik heb ook al groenten gefermenteerd, dat eet mijn andere hondje nu. Zou ook goed moeten zijn voor de darmflora.
Hoe gaat het nu met je hond? Geef je hem nog altijd puur stomach of kon je er uiteindelijk toch mee stoppen?
Is dat niet veel te zout voor een hond?
Door yazzie
#3447604
viperenoscar schreef:Dankjewel jazzie voor je adviezen. Dat is inderdaad iets om over na te denken. Ik deed voorheen de vleesbotten wel malen omdat mijn andere hondje al twee keer last van de botten heeft gehad terwijl hij wel goed kauwt. Dat was echt eng om te zien alsof het zijn keel beschadigd had want hij piepte het uit. Met dat malen is dat opgelost. Ik zit nu tijdelijk op de allergiebrok maar wil straks weer naar vlees en probeer dan het eliminatie dieet. Meestal combineerde ik kiezebrink met barf. Groeten koken is ook een goede en ik heb ook al groenten gefermenteerd, dat eet mijn andere hondje nu. Zou ook goed moeten zijn voor de darmflora.
Hoe gaat het nu met je hond? Geef je hem nog altijd puur stomach of kon je er uiteindelijk toch mee stoppen?
Het gaat gelukkig goed met mijn hond, dank je wel. :) En ja, ik ben gestopt met Puur Stomach maar heb het nog wel in huis voor het geval dat. ;) En ja, hij kauwde ook gewoon goed op zijn botwerk en had daar ook plezier in. Ik gaf in mijn beleving ook geen grote, zware botten. Voornamelijk kiprugstuk en -karkas, eendrugstuk, parelhoenkarkas en konijnrugstuk. Dus al geen ribben. Daarnaast één keer in de week zalmkarkas. Het spiervlees en de pens sneed ik al in kleinere stukken en de grotere delen orgaanvlees sneed ik ook kleiner. Ik denk toch dat de stukjes vlees letterlijk te zwaar op de maag lagen. Nu dus twee keer per dag 400 gram KVV, 100 gram gekookte groenten, rauw eitje dan wel klein visje erbij en dat gaat gewoon goed. Gedroogd snackje voor de lekkere trek.

Misschien in de toekomst toch weer barf proberen alleen al vanwege het feit dat ik dan echt zie wat mijn hond eet. Want dat vind ik zelf toch wel een dingetje... Maar als het zover komt, ga ik dat wel heel langzaam en met beleid weer opbouwen, dus kleinere stukjes en zo makkelijk mogelijk verteerbaar bot en dat in eerste instantie ook pletten. En dan bijvoorbeeld één maaltijd of één dag per week en dat verder uitbouwen. Zoiets. ::) En hopen dat het weer goed gaat. Maar voor nu houd ik het even zoals het is, ben ook heel blij dat hij rustig is en geen hond die misselijk is, niet wilt eten, gras eet of pijn heeft.
#3447606
Dat is super fijn om te horen!
Kan me voorstellen dat je nu voorlopig kvv geeft. Zeker nu het stabiel is. Bij kvv kun je, in tegenstelling tot brok, wel ruiken dat het vlees goed is. Alleen de samenstelling dat is altijd maar de vraag. Je bent in ieder geval goed bezig!
Het is gewoon niet fijn als je ziet dat je hond ergens last van heeft. Mijn hond eet gelukkig wel goed het is alleen dat likken en borrelend geluid. Even dacht ik dat het over was maar gisteren had ze er weer last van. Toen heb ik wel een botje gegeven om op te kauwen omdat ik merkte dat ze het vreemd vond dat ze savonds geen eten kreeg. Waarschijnlijk is dat de trigger geweest. Voorlopig geen snacks voor haar.
#3447607
Je kan ook enkel het bot malen.
Ik maal al 10 jaar de botten voor 1 van m'n katers. Anders gaat het meteen mis. Maar vlees, orgaan en kuiken eet hij gewoon in grote stukken.
Vis heel heel weinig want daar heeft hij ook last van.
Iets rijper vlees (2 dagen in de koelkast) verdraagt hij ook niet. M'n andere kater eet dat wel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door