Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3447033
Hallo,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn hond, een teefje van 5 jaar heeft al een tijd last van een rommelende maag na het eten. Ze begint dan dwangmatig aan de bank te likken of aan haar poten.
Daarna hoor je echt haar maar borrelen en laat ze ook boeren. Ook vindt ze het prettig als ik haar buikje na het eten zacht masseer. Je voelt dan echt lucht in de maag. Als de druk in de maag weg is lijken de klachten ook weg te zijn. haar vacht is ook doffer geworden en op sommige plekken verkleurd van zwart naar bruin
Ik ben bij de dierenarts geweest. Hij dacht aan een reflux waarschijnlijk getriggerd door voeding. Hij adviseerde pretnisol in combinatie met hypoallergene brokken. Dat laatste stond me wat tegen maar heb me toch over laten halen. Alleen de pretnisol (met maagbeschermer) en deze voeding geven geen verandering. Ik voer dit nu 4 weken lang. Heb ook wel eens gehoord dat het 6 weken duurt eer je kunt zeggen of een andere brok effect heeft.
gisteren ben ik met mijn hond naar de osteopaat geweest. Daar kwamen wel interessante dingen uit, ze heeft verschillende testen gedaan en telkens kwam er uit dat er blokkades zijn op maag en lever niveau. Ze heeft haar behandeld en over 6 weken gaan we kijken wat we dan gaan doen. Als de behandeling niet aangeslagen is overweeg ik om een echo van de maag te maken.
In de tussentijd wil ik mijn hond ondersteunen met de juiste voeding en supplementen. Ik gaf al gember voor de maaltijd tegen de misselijkheid en wil nu voor de lever mariadistel supplement geven. Maar welke dosering kan ik dan het beste geven want deze is eigenlijk bestemd voor mensen. Zou ik de kinderdosering aan kunnen houden?