Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yazzie
#3447652
Ja bot zelf malen is ook een optie natuurlijk. Alleen voor mij om meerdere redenen niet praktisch dus niet mijn keuze. Onder andere bot malen voor een kat of een herder van ruim 40 kg... ::)
Door yazzie
#3447703
Ik houd het in gedachte, bedankt voor het meedenken. :) Het is gewoon heel lastig om precies uit te vinden waar het fout ging. Ook de klein gesneden stukjes pens zijn een paar keer niet goed gevallen. :-\ Het lijkt er gewoon op dat gemalen vlees beter/sneller/makkelijker de maag passeert. .. Zoiets.

Hoe gaat het nu bij jou Viperenoscar?
#3447704
Hier gaat het een beetje op en af. Er zijn dagen dat ik niks merk maar ook dagen dat ze weer zit te likken en een rommelige buik heeft. De aanleiding kan ik niet achterhalen. Maar ik vermoed dat die hypo allergeen brok niet werkt en dan kan ik vanalles doen maar als dat de trigger zou zijn dan helpt niks.
Ik ben aan het denken om haar nu op kvv konijn te zetten kijken hoe dat gaat.
Door yazzie
#3447738
:-\ Hé bah! Is ze nog misselijk? En ze heeft nu 6 weken die brok gehad hé?

Dit soort dingen is zo lastig... Omdat de osteopaat richting maag en lever denkt zou je ook nog het leverdieet kunnen overwegen... Kip, kalkoen, parelhoen en witvis zijn diersoorten die daarvoor gebruikt worden. Konijn wordt inderdaad ook wel genoemd.

Zou het kunnen dat ze iets heeft gegeten dat haar maag niet kan passeren? Stukje speelgoed, balletje? Ook omdat je het hebt over lucht in haar maag... :???:
#3447740
Ja het duurt nu wel heel lang. De brok heeft ze net zes weken gehad. Gisteren begonnen met konijn. Maar hier lijkt ze weer sterker op te reageren dan de brok. Kan ik dan nu beter overstappen naar een ander diersoort of toch nog een paar dagen proberen?
Het is wel een bevestiging dat het waarschijnlijk toch een voedselallergie is. Een voorwerp had ik ook gevraagd maar zowel de dierenarts als de osteopaat verwachten dat niet met deze klachten.
Bioresonantie zou misschien ook nog kunnen helpen. Iemand daar ervaring mee?
Door Lizzy
#3447742
viperenoscar schreef: ma 01 aug 2022, 09:28 Ja het duurt nu wel heel lang. De brok heeft ze net zes weken gehad. Gisteren begonnen met konijn. Maar hier lijkt ze weer sterker op te reageren dan de brok. Kan ik dan nu beter overstappen naar een ander diersoort of toch nog een paar dagen proberen?
Het is wel een bevestiging dat het waarschijnlijk toch een voedselallergie is. Een voorwerp had ik ook gevraagd maar zowel de dierenarts als de osteopaat verwachten dat niet met deze klachten.
Bioresonantie zou misschien ook nog kunnen helpen. Iemand daar ervaring mee?
De omschakeling doet ook wat. Ik zou nog een dag of wat volhouden maar wel iets gaan zoeken om achter de hand te houden.
Door yazzie
#3447745
Ik heb geen ervaring met bioresonantie dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik heb werkelijk geen idee wat je daar wijzer van zou kunnen worden, dus ik lees mee voor een leermoment.

Ik zou zelf toch beginnen met bloed laten prikken en dan zeker de leverwaarden. Daarnaast of na het bloedonderzoek een echo. Ik weet niet hoe vertrouwd jouw hond is met de dierenarts maar normaal gesproken zou bloedprikken niet belastbaar hoeven te zijn en wellicht geeft dat iets meer richting waar te zoeken. Een echo maken idem, al is liggen op de rug niet voor alle honden een pretje natuurlijk. Ik denk dat je gewoon nu te weinig daadwerkelijk weet om het probleem van je hond adequaat aan te pakken. Maar ik kan dit natuurlijk makkelijk opperen, het moet wel mogelijk zijn... :-*
#3447755
Ik zou zelf bloed laten prikken als dit nog niet gedaan is en komt daar niets uit dan zou ik naar een goede holistisch dierenarts gaan. Dan kan je met hulp wat gerichter aan de slag.

En overgaan van brok op vlees kost ook tijd, dat kan ook eerst wat onrust in de buik/ darmen geven, maar dat dan wel minder worden.
#3448721
Hier soortgelijke klachten gehad en ik denk dat het oprispend maagzuur is bij mijn hond.
Ze krijgt dat m.i. door te snel eten, te snel drinken en te vet eten.

Wat ik ben gaan doen: KVV voer ik haar met een lepel. Ik bepaal dus het tempo.
Ik voer alleen nog maar KVV met een laag vetpercentage (onder de 12%, liefst onder de 10%).

Mocht het toch eens mis gaan, dan krijgt ze in acute gevallen een lepeltje kokosvet of biogarde (en dan stopt het dwangmatig slikken/likken) en eventueel, indien haar buik borrelt, Sano Diarex door haar eten.

Het gaat op deze manier eigenlijk al jaren goed
#3448798
Dankjewel voor jullie tips, dat van het kokosvet ga ik morgen gelijk proberen.
Ik ben inmiddels naar een andere dierenarts gegaan. Hij heeft een echo gemaakt van haar buik en zei dat alle organen er heel netjes uitzien. Hij verwacht dat het toch een voedselallergie is. Bloedprikken en endoscopie had nu weinig zin, hij verwachtte daar niks bijzonders uit. Ondanks dat ik al hypoallergene brokken geprobeerd heb adviseerde hij ...... Natuurlijk de brokken van Royal Canin :-[ . Anallergenic. Maar daar heb ik geen vertrouwen in, zeker nadat ik het opgezocht heb en blijkt dat deze van kippen veren gemaakt zijn.
Ze zit nu 10 dagen op hert kvv maar het lijkt alleen erger te worden. Ze slaapt echt veel en ik zie het aan haar gezichtsuitdrukking.
Morgen ga ik eend kvv proberen, met lepel en kokosvet.
Ik word er nu wel moedeloos van.
Is iemand bekend met deze test uvital screen bij http://www.anidom.de hier testen ze voedselallergie dmv Elisa. Zou dat iets voor haar zijn ?
#3448799
Nu ik jullie reacties gelezen heb is het misschien verstandig om rijst bij de eend te koken omdat eend toch wel een vette vleessoort is?
Normaal lijkt me zilvervliesrijst gezonder maar is dat ook in deze situatie?
Toen ik vegetarisch kookte leken de klachten wel minder maar ik ben ook bang dat ze voedingsstoffen te kort komt. Het is zo vervelend dat je zo lang iets moet proberen ( volgens de arts ca 4 weken) eer je weet dat dat niet werkt. Zo wordt het wel een lang traject
Door Lizzy
#3448822
Dit zijn echt absoluut vervelende klachten. Maar op basis van een echo kun je echt niks concluderen, sorry. Bij mijn man zijn ze ook begonnen met een echo (maagklachten) en dat zag er allemaal toppie uit. Bij de gastoscoptie bleek echter dat zijn maagwand eruit zag als een motorrijder die zonder motorpak met 120 km van zijn motor was gevallen en zijn benen had geschaafd over het asfalt. Ik bedoel maar.

Maar goed, als het nou van en KVV konijn en KVV hert alleen maar erger wordt en je zelf het idee had dat het op voeding zonder vlees beter ging: waarom dan of niet over (tijdelijk!) op die brok of tijdelijk op bijv. zo'n voer: https://butternutbox.com/our_products en dan de vega versie. Of de Swish Fish Dish met witvis. Ik ben helemaal niet voor gekookt voer, nog minder voor brokken, ook al helemaal niet voor vegetarische voeding maar als je een hond hebt die op alles na het eten niet lekker wordt... Dan moet je wat. En ik zeg niet dat je dit blijvend moet blijven voeren. Maar ik zeg dat je erachter moet komen wat er aan de hand is, of dit werkelijk de voeding is of dat er wat anders aan de hand is.

Ik ging zelf naar een holistisch dierenarts, maar goed, ik krijg niet de indruk dat je dat aanspreekt dus dan moet je voor een andere aanpak. En als zo'n voeding rust brengt, heb je in ieder geval rust in de tent en kun je vanaf daar weer verder kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door