Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3447009
Yara, mijn labrador teefje , plast sinds enige tijd in huis (en in de tuin ). We hebben haar urine al laten nakijken maar niets We dachten zelf aan suiker (ze kan soms zo enorm veel drinken ) maar niets van dit alles. Ze wordt in september 12.

Kan het gewoon ouderdom zijn? Of kunnen we nog ergens anders zoeken.

Ze is niet gesteriliseerd overigens en is loops geweest in maart.

Dierenarts adviseert sterilisatie en hoopt dat het daarmee over is ..
Door Lizzy
#3447010
Sterilisatie tegen incontinentie? Volgens mij is het omgekeerde juist het geval! Misschien is het de ouderdom die haar een beetje parten speelt? En zeker als ze veel gedronken heeft. Wel raar dat ze zo veel drinkt. Heb je ook het bloed (nieren en leverwerking) na laten kijken)? Wat eet ze?
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3447011
Ze krijgt vlees en als snack een kauw staafje of stukje fruit

En ze hebben bloedonderzoek gedaan en daar kwam niets uit qua nierfunctie etc. Sowieso drong ze aan op sterilisatie ivm BMO en tumoren maar ik heb begrepen dat op deze leeftijd het niet meer uitmaakt ?

Ik heb sterilisatie heel erg voor me uitgeschoven omdat ik zelf het gevoel heb dat het niet perse hoeft en nu zit de dierenarts er iedere keer op te hameren.

Ik heb nog er teef (haar dochter ) en die is ook niet gesteriliseerd..
Door Lizzy
#3447013
vanhaut schreef: vr 15 jul 2022, 11:28 Ze krijgt vlees en als snack een kauw staafje of stukje fruit

En ze hebben bloedonderzoek gedaan en daar kwam niets uit qua nierfunctie etc. Sowieso drong ze aan op sterilisatie ivm BMO en tumoren maar ik heb begrepen dat op deze leeftijd het niet meer uitmaakt ?

Ik heb sterilisatie heel erg voor me uitgeschoven omdat ik zelf het gevoel heb dat het niet perse hoeft en nu zit de dierenarts er iedere keer op te hameren.

Ik heb nog er teef (haar dochter ) en die is ook niet gesteriliseerd..
Baarmoederontsteking loert natuurlijk altijd om de hoek bij ongecastreerde teven. Maar voor tumoren hoef je het niet meer te doen of te laten nee, dat klopt. Dit is verder een te persoonlijke beslissing maar om incontinentie te verhelpen: dat klopt naar mijn mening beslist niet.

Je kunt propalin geven of misschien wil je liever eerst iets natuurlijks proberen? De incontinentie tabletten van de huisdierendokter schijnen erg goed te helpen.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3447015
Dan ga ik dat eens proberen dank je !

En ik ben zelf enorm bang dat ze niet uit narcose komen en heb het daarom voor me uitgeschoven .. stom ik weet het. En sowieso zijn de meningen verdeeld over sterilisatie en weet ik eigenlijk medisch gezien niet wat nu handig is.
Door Lizzy
#3447017
vanhaut schreef: vr 15 jul 2022, 11:43 Dan ga ik dat eens proberen dank je !

En ik ben zelf enorm bang dat ze niet uit narcose komen en heb het daarom voor me uitgeschoven .. stom ik weet het. En sowieso zijn de meningen verdeeld over sterilisatie en weet ik eigenlijk medisch gezien niet wat nu handig is.
Niet iedere ongecastreerde teef krijgt natuurlijk een BMO! Er zijn zoveel voor en nadelen, ik vind dit wel een goed artikel:

https://www.doggo.nl/artikelen/hond-en- ... n-nadelen/

En verder is het gewoon te persoonlijk. Ik heb mijn teef Fritzi op ruim 8 jaar uiteindelijk wel laten castreren maar dat was voornamelijk omdat zij echt maandenlang beroerd was van de schijnzwangerschap. Leo en ik hebben maandenlang bij haar beneden geslapen omdat zij ook niet alleen wilde zijn (en ze via de smalle trap niet naar onze slaapkamer kan). Ik ben blij dat ze ontstokt is. Wat ik wel opvallend vind: direct na de castratie verouderde ze wel. Oh, en teven komen natuurlijk vrijwel altijd in gewicht aan. En dat zou echt een ellende zijn bij Fritzi omdat zij een plat voetje heeft (door een ongeluk). We hebben haar echt op (voor haar doen schrijnend) weinig eten gezet na de castratie. Ze at normaal 800 a 900 gram en ze kreeg ineens nog maar 500 gram. Ze viel na de castratie af en steeds meer af en ze was op een gegeven moment echt mager. Daarna was het zelfs even moeilijk om haar weer op gewicht te krijgen!

Oh, mocht je haar wel heel graag laten castreren maar je vindt de narcose eng: ik kan je een laparoscopische castratie echt aanraden. Dan wel in een goede kliniek!
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3447019
Onze dierenarts doet het niet laparoscopic helaas. Dus op zoek naar 1 in de buurt die het wel doet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door