Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Myla
#3444827
Ik vroeg me af hoe de ontlasting dus drollen eruit horen te zien met kvv / barf , dus wat is normaal ?

Hier word elke drol wantrouwig bekeken ivm giardia , bejubeld als deze goed stevig is :biggrin2: . Nu heeft Kibo stevige drollen maar af en toe toch een drol een die “ afdruk “ achterlaat . Gelukkig geen diarree …laat ik het afkloppen ::)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3444830
Appie heeft, sinds pup barf en sinds 2 jaar kvv (en hij wordt volgende maand 10) mooie kleine drollen gehad; 1x per dag soms 2x…. Saar is sinds 4 jaar bij ons, wordt augustus 10, tot ze bij ons kwam blik en brokjes; nog steeds niet dezelfde kleine mooie drollen als Appie :-[ …. Vaak 2x en zelfs 3x per dag :-\ ….. kan daar dus verder weinig over zeggen….
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444832
Dat is wisselend. Van dier tot dier idd, en wat ze gegeten hebben heeft uiteraard ook veel invloed.
Harder of meer vleesbot geeft stevigere drollen, lever, nier en vet zijn net laxerend.
Groenten hebben ook nog invloed, sommigen zijn stoppend andere net laxerend. Op pens reageren honden ook nogal eens verschillend heb ik begrepen.

In het algemeen hoort een goede drol geen duidelijke afdruk achter te laten. Mooi stevig, niet te groot. Hij mag wittig opdrogen maar hoort niet brokkelig te zijn bij het leggen en de hond hoort niet te hard te moeten persen.
Maar ja, das ideaal natuurlijk. Hier is het (bij de katten op barf) ook niet altijd hetzelfde.

Het belangrijkste en opmerkelijkste is eigenlijk, dat hij nauwelijks hoort te ruiken.
Door Lizzy
#3444842
Dat is eigenlijk lastig te zeggen. Het hangt ook af van het diersoort. Maar normaal gesproken ruikt het niet te erg en pak je het makkelijk op.
Gebruikersavatar
Door Myla
#3444970
Helaas vanmiddag weer een gele drapdrol :-\ … Hij heeft gisteren wel barfmenu eend op , misschien toch te vet of tanden wisselen ? Ik heb nog een rol vis liggen maar die geef ik voorlopig maar niet .

Hij wilde vanochtend ook niet eten en gaf s’middags wat over , ik ga voorlopig verder met giardex & gastro te geven .
Door Lizzy
#3444972
Myla schreef: ma 23 mei 2022, 14:46 Helaas vanmiddag weer een gele drapdrol :-\ … Hij heeft gisteren wel barfmenu eend op , misschien toch te vet of tanden wisselen ? Ik heb nog een rol vis liggen maar die geef ik voorlopig maar niet .

Hij wilde vanochtend ook niet eten en gaf s’middags wat over , ik ga voorlopig verder met giardex & gastro te geven .
He getverdemme. Ik zou toch ook testen, als ik jou was. Want dan weet je een beetje of het de giardia is of de voeding. Eend is redelijk vet. Tandenwisselen gaan ze ook van aan de diarree. Maar ja, van giardia dus ook. Stel je zou weten dat hij van de giardia af is, kun je ook probiotica bij gaan geven.
Door Lizzy
#3444974
Myla schreef: ma 23 mei 2022, 14:46 Helaas vanmiddag weer een gele drapdrol :-\ … Hij heeft gisteren wel barfmenu eend op , misschien toch te vet of tanden wisselen ? Ik heb nog een rol vis liggen maar die geef ik voorlopig maar niet .

Hij wilde vanochtend ook niet eten en gaf s’middags wat over , ik ga voorlopig verder met giardex & gastro te geven .
Dat zou ik ook zeker doen! Duurt wel even hoor, voordat dat gaat werken. Twee weken mag je best rekenen.
Gebruikersavatar
Door Myla
#3444980
Ik ga idd maar weer ontlasting verzamelen en laten testen bij de da . Ik kwam online ook zelftesten tegen .

Net was hij weer uitgehongerd en heeft lekker gegeten.
Door Lizzy
#3445054
Myla schreef: ma 23 mei 2022, 18:17 Ik ga idd maar weer ontlasting verzamelen en laten testen bij de da . Ik kwam online ook zelftesten tegen .

Net was hij weer uitgehongerd en heeft lekker gegeten.
Als in 'thuis testen' of als in bij "het Woud"?
Gebruikersavatar
Door Myla
#3445075
Lizzy schreef: wo 25 mei 2022, 11:22 Als in 'thuis testen' of als in bij "het Woud"?
Wat ik tegen kwam waren zelftesten om thuis te doen op diverse sites ,of ze betrouwbaar zijn is een tweede .
Ik breng het vrijdag weg naar de dierenarts , moet ontlasting van 3 dagen inleveren en gisteren had mijn man het al weg gegooid . Ik laat het gelijk weer nakijken op andere wormen .

Sinds gisteren ben ik begonnen met probiotica .

Dierenarts raadde aan om niet meer met milbemax te ontwormen maar de volgende keer met panacur en elk keer voor 3 dagen , volgens hem blijft Giardia altijd soort van sluimeren . Ik ben gaan lezen en las dat giardia zich inderdaad in galwegen kan nestelen maar of dit bij elke hond is …?
Door Lizzy
#3445121
Myla schreef: wo 25 mei 2022, 15:19 Wat ik tegen kwam waren zelftesten om thuis te doen op diverse sites ,of ze betrouwbaar zijn is een tweede .
Ik breng het vrijdag weg naar de dierenarts , moet ontlasting van 3 dagen inleveren en gisteren had mijn man het al weg gegooid . Ik laat het gelijk weer nakijken op andere wormen .

Sinds gisteren ben ik begonnen met probiotica .

Dierenarts raadde aan om niet meer met milbemax te ontwormen maar de volgende keer met panacur en elk keer voor 3 dagen , volgens hem blijft Giardia altijd soort van sluimeren . Ik ben gaan lezen en las dat giardia zich inderdaad in galwegen kan nestelen maar of dit bij elke hond is …?
Sjoerd test echt serieus negatief op Giardia (en het Woud doet een antigen test + kijkt onder de microscoop). Ik moet nu wel zien te voorkomen dat hij weer opnieuw besmet raakt. En dat doe ik met natuurlijke middelen, onder begeleiding van een holistisch dierenarts. Maar dat het altijd blijft sluimeren is naar mijn beleving niet waar.

Volgens mij vergroten we de kans op resistentie alleen maar nog verder, met de manier waarop jouw dierenarts er tegen aan kijkt. En als je het mij vraagt? Dan is Giardia al zo goed als resistent tegen Panacur. Je zou dit voorstel van je dierenarts ook neer kunnen leggen bij Wicher Holland. Hij is de directeur van laboratorium "Het Woud". Heel super communicatief vaardig vind ik hem niet maar hij is wel duidelijk in zijn antwoorden. Ik laat daar trouwens de ontlasting van mijn honden onderzoeken, bij het Woud. Ik denk dat Wicher ondertussen ook al de toename van resistentie heeft gespot. En ik denk dat Giardia ook al zo goed als resistent is tegen de antibiotica. Dus hoe langer we aan blijven kloten met antibiotica en antiwormmiddelen zonder dat er aangetoond is dat er ook daadwerkelijk wormen of giardia is en we ook onjuiste behandelingen inzetten (3 dagen Panacur helpt gewoon onvoldoende tegen Giardia infecties): hoe meer we resistentie in de hand spelen. Maar misschien zit ik er naast, vraag Wicher maar!

https://wormbestrijding.nl/contact/
Gebruikersavatar
Door Myla
#3445149
Ik ben niet van plan naar mijn da te luisteren ;) , ik heb 2 honden gehad die best beroerd werden van de ontworming .

Net had hij weer diarree :'( , ik laat wel testen maar eigenlijk word ik er moedeloos van :-[ . Toevallig ben ik eergisteren met probiotica begonnen , misschien toch maar even laten staan .

Hij wil zijn eten ook niet eten met giardex er doorheen , ik heb nooit antwoord op 2 mailtjes van de huisdieren dokter gekregen - wel slecht hoor .
Door Lizzy
#3445155
Myla schreef: do 26 mei 2022, 19:21 Ik ben niet van plan naar mijn da te luisteren ;) , ik heb 2 honden gehad die best beroerd werden van de ontworming .

Net had hij weer diarree :'( , ik laat wel testen maar eigenlijk word ik er moedeloos van :-[ . Toevallig ben ik eergisteren met probiotica begonnen , misschien toch maar even laten staan .

Hij wil zijn eten ook niet eten met giardex er doorheen , ik heb nooit antwoord op 2 mailtjes van de huisdieren dokter gekregen - wel slecht hoor .
Goed zo!

De meningen over probiotica geven zijn zo verdeeld dat ik je daar ook geen advies meer in durf te geven :-\ . Sjoerd heeft wel probiotica gekregen.

Vreemd, dat ze niet reageren. Ik had altijd vrij snel reactie van ze. Kun je de pillen verstoppen in iets van pens? Sjoerd at de pillen zo uit mijn hand. Wat gek dat jouw hond ze zo vies vindt.
Gebruikersavatar
Door Myla
#3445161
🥳 Ik heb daarnet te horen gekregen dat Kibo geen giarda ( en wormen ) meer heeft , jeetje wat ben ik daar blij mee :) .
Zijn darmen hebben wsl toch een optater gekregen van alles en ik ga door met de probiotica .
Hij heeft van de week barfmenu lam & eend gehad , ik vermoed dat ik dit merk voorlopig niet meer neem . De plaatselijke winkel heeft ook carnibest en anders ga ik naar Geus .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door