Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3444733
Onze kleine man van ruim 6 maanden heeft al geruime tijd dat de haartjes rond zijn piemel viezig geel zijn. Ik dacht eerst dat dit kwam van het plassen, maar het kan natuurlijk ook pus zijn :???:
Hij likt er niet aan en vindt ook geen druppels in huis, het is altijd aangekoekt... Toch even naar de dierenarts of is er een andere manier om erachter te komen of het een ontsteking zou zijn?
Door Lizzy
#3444748
Klinkt als een voorhuidontsteking. Kun je er een foto van maken?
Als het dat echt is: ik ga daar niet mee naar een dierenarts en spoel de boel daar zelf met Echineacea Extra Forte van Bloem (met Plantago en Cat's Claw) druppels, opgelost in gekookt en afgekoeld water. Ongeveer 50/50 qua verdunning. Met een injectie spuit inbrengen, vloeistof goed naar achteren masseren (gaatje dicht houden) en met keukenrol eronder gaatje weer los laten. Als het heel erg is doe ik dit twee keer per dag, paar dagen achter elkaar.
Door Lizzy
#3444770
Mmm, lastig te zien. Plast hij moeilijk? Druppelend of soms slappe straaltjes? Want het is inderdaad een beetje viezig en hard en zo ken ik een puspiemel niet echt, hier hangt er een geel/groen kloddertje aan. Het zouden ook gruisjes kunnen zijn en dan denk ik dat struviet het meest voor de hand liggend is maar dan zou je blaasontstekingsachtige verschijnselen zien zoals moeilijk plas op kunnen houden, kleine beetjes plassen, druppelend plassen. En daar hoor ik je niet over. Als er normaal ook een groen/geel kloddertje aan de opening hangt, dan denk ik dat het toch een puspiemel is en dit opgedroogd pus is. Ik zou hem even een paar keer spoelen met Echinacea. Kijken wat er gebeurd.
#3444773
Lizzy schreef: di 17 mei 2022, 08:34 Mmm, lastig te zien. Plast hij moeilijk? Druppelend of soms slappe straaltjes? Want het is inderdaad een beetje viezig en hard en zo ken ik een puspiemel niet echt, hier hangt er een geel/groen kloddertje aan. Het zouden ook gruisjes kunnen zijn en dan denk ik dat struviet het meest voor de hand liggend is maar dan zou je blaasontstekingsachtige verschijnselen zien zoals moeilijk plas op kunnen houden, kleine beetjes plassen, druppelend plassen. En daar hoor ik je niet over. Als er normaal ook een groen/geel kloddertje aan de opening hangt, dan denk ik dat het toch een puspiemel is en dit opgedroogd pus is. Ik zou hem even een paar keer spoelen met Echinacea. Kijken wat er gebeurd.
Nee hij plast niet moeilijk, wel veel markeren en af en toe echt maar een paar druppeltjes tijdens het markeren, maar ook gerust een grote plas zonder moeite. Vandaag zie ik weer helemaal niets viezigs zitten, dus hou het wel even goed id gaten. Dat spoelen ga ik zeker even proberen als het weer vies wordt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door