Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3444453
De titel zegt het al, onze pup van 6 mnd heeft sinds een uurtje diarree. Vanmorgen nog een mooie stevige keutel maar nu dunne drap.... Hij heeft nog nooit eerder diarree gehad dus ben op zoek naar de boosdoener. Sinds een paar dagen geven we afwisselend twee nieuwe merken KVV en sinds gisterenavond heeft hij nieuwe beloningssnoepjes. Te weten de Lakse Kronch zalmsnoepjes. Ik vind ze persoonlijk behoorlijk vet aanvoelen (en stinken als een malle) maar kan hij daar binnen zo'n korte tijd van aan de dunne raken? Vanmorgen heeft hij van KIVO voor het eerst de 5 dierensoorten compleet gehad. Dit bestaat uit 40% rund, 20% eend, 20% kalkoen, 10% zalm en 10% paling, zou dit icm met de zalmsnoepjes teveel vis zijn?

Het kan natuurlijk ook een virusje zijn, maar mijn gevoel zegt me dat het door het eten komt. Wat is jullie idee?
Laatst gewijzigd door Cooper en Yil op di 10 mei 2022, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#3444454
Het kan natuurlijk van alles zijn, voer, snoepjes of een virus, of een combi.
Maar van die Kivo 5 soorten ging mijn volwassenen hond ook aan de diarree. Te vet gokte ik. Maar combineer dat met die vette vissnacks en het is wellicht teveel voor jouw hond.
Als dit het is zou de diarree overigens niet te lang aan moeten houden
En let er bij een jong hondje op dat hij geen uitdrogingsverschijnselen krijgt.

#3444455
Cooper en Yil schreef: di 10 mei 2022, 12:28 De titel zegt het al, onze pup van 6 mnd heeft sinds een uurtje diarree. Vanmorgen nog een mooie stevige keutel maar nu dunne drap.... Hij heeft nog nooit eerder diarree gehad dus ben op zoek naar de boosdoener. Sinds een paar dagen geven we afwisselend twee nieuwe merken KVV en sinds gisterenavond heeft hij nieuwe beloningssnoepjes. Te weten de Lakse Kronch zalmsnoepjes. Ik vind ze persoonlijk behoorlijk vet aanvoelen (en stinken als een malle) maar kan hij daar binnen zo'n korte tijd van aan de dunne raken? Vanmorgen heeft hij van KIVO voor het eerst de 5 dierensoorten compleet gehad. Dit bestaat uit 40% rund, 20% eend, 20% kalkoen, 10% zalm en 10% paling, zou dit icm met de zalmsnoepjes teveel vis zijn?

Het kan natuurlijk ook een virusje zijn, maar mijn gevoel zegt me dat het door het eten komt. Want is jullie idee?
Nou, die zalmkoekjes zijn met recht baggervet! Dus dat kan echt heel goed hoor, dat hij daarvan aan de diarree is. De KVV kan ook. Dat is ook best heftig, 10% zalm en 10% paling. Het kan ook de combinatie zijn. Lastig he, dit soort dingen. Ik zou de snoepjes even niet geven. Als de diarree over is, dan een paar snoepjes geven in combinatie met een KVV waarvan je zeker weet dat ie daar niet van aan de diarree gaat.
#3444456
Dus toch al zo snel een reactie op de voeding/snoepjes? Mijn gevoel zegt dat idd ook, dus dan maar even stoppen met de snoepjes en vanavond de andere helft van de KIVO geven en dan morgen weer een ander KVV product. Was door mijn snoepjes heen dus was blij dat deze gisterenavond binnen kwamen, maar dan maar even snel wat anders regelen om mee te trainen/belonen :biggrin2:
#3444458
Cooper en Yil schreef: di 10 mei 2022, 13:45 Dus toch al zo snel een reactie op de voeding/snoepjes? Mijn gevoel zegt dat idd ook, dus dan maar even stoppen met de snoepjes en vanavond de andere helft van de KIVO geven en dan morgen weer een ander KVV product. Was door mijn snoepjes heen dus was blij dat deze gisterenavond binnen kwamen, maar dan maar even snel wat anders regelen om mee te trainen/belonen :biggrin2:
Oh jee ja, dat kan echt wel. Maar ja, het hoeft niet natuurlijk. Ik vind die KVV ook wel een kandidaat. En ik sluit ook niet uit dat de combinatie even wat teveel was.
#3444547
In de avond was zijn ontlasting alweer stevig dus waar het aan heeft gelegen? Ben wel direct gestopt met de Lakse snoepjes en heb deze pas gisteren weer even gegeven. Ontlasting wel normaal weer maar toch wat zachter dan ik gewend ben. Heeft gisteren Tammenga KVV gehad en vandaag weer. Hier zit geen vis in, dus de zachtere ontlasting wijt ik dan toch aan de Lakse snoepjes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door