Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#3444172
De hond van mijn dochter, Ruby heeft net een vleesmatje uit de afvalbak gegapt. Ik zag haar ineens met het bakje waar de kipfilet in had gezeten en het matje was verdwenen. Waarschijnlijk heft ze het opgegeten. Nu vraag ik me af of zo'n absorberend matje wel zal verteren. Ik kan er eigenlijk helemaal niks over vinden op het www. Ruby heeft wel gespuugd maar volgens mij alleen gal met wit schuim. Ze is gewoon levendig. Wat is nu wijsheid? Gewoon even afwachten of toch maar naar de dierenarts?
Door avalon
#3444196
Esther Q schreef:Hoe groot is de hond? Bij een wat grotere hond zou ik afwachten, maar bij een mini ras niet.
Ze is 37 cm hoog, 13 kilo zwaar. Een basset fauve. Ze heeft vandaag nog niet gepoept, maar is wel gewoon net als anders zo gek als een deur, daardoor denk ik nu dat het wel los zal lopen
Gebruikersavatar
Door pike
#3444200
Tja ik weet niet zo goed uit wat voor materiaal die dingen bestaan. Je vindt er ook niet zo veel over maar ik kwam dit tegen:

"The absorptie- en insluitingeigenschappen zijn een oplossing voor de meest voorkomende problemen van het verpakken van vers vlees en visproducten. Sorb-Pack™ is opgebouwd uit een laag kunststof laminaat, vloeistof absorberend polymeer en een laag waterdoorlatend non-woven doek."

Ik kom er ook tegen die zijn gemaakt van PBAT (Polybutylene adipate-co-terephthalate) dat is een composteerbaar plastic.

Daar word ik dan niet bepaald vrolijk van. Verteren kan dat spul dus niet. Ik hoop dat de hond het alsnog uitpoept. Je schrijft dat ze nog niet gepoept heeft vandaag. Dat wijkt dus af van het normale poepgedrag? Ik zou dat toch even heel goed in de gaten houden dan. Beter nog toch even de dierenarts om advies vragen. Een van mijn Fauven heeft ooit drie maanden lang met een stuk rubber van een tennisbal in zijn maag rondgelopen. Volgens de da zat er niets in de maag, maar na drie maanden kotste hij toch mooi een flink stuk uit. Die hond was al die tijd ook even jolig en malloot als altijd.
Door Lizzy
#3444213
avalon schreef: za 30 apr 2022, 21:23 De hond van mijn dochter, Ruby heeft net een vleesmatje uit de afvalbak gegapt. Ik zag haar ineens met het bakje waar de kipfilet in had gezeten en het matje was verdwenen. Waarschijnlijk heft ze het opgegeten. Nu vraag ik me af of zo'n absorberend matje wel zal verteren. Ik kan er eigenlijk helemaal niks over vinden op het www. Ruby heeft wel gespuugd maar volgens mij alleen gal met wit schuim. Ze is gewoon levendig. Wat is nu wijsheid? Gewoon even afwachten of toch maar naar de dierenarts?
Naar mijn beleving gaat dit niet verteren en moet het er aan de achterkant uit komen. Ik zou haar goed in de gaten houden, met de symptomen van een verstopping in je achterhoofd.
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3444246
Afwachten idd en goed in de gaten houden of ze normaal poept.
Voor het laten overgeven is het in mijn ogen al te laat, dat moet je meteen doen als je dat wilt.
Als ze het in stukken gescheurd heeft is de kans heel groot dat het er gewoon aan de achterkant uitkomt. Maar wel idd goed in de gaten houden. Ook bij diarree e.d. zeker de dierenarts waarschuwen. Als er een verstopping zit kan een hond soms aan de dunne gaan omdat het er vloeibaar nog wel langs kan, dan blijven de grote delen achter de verstopping maar het dunne kan er vaak nog wel langs.

Bij normale stoelgang ga ik ervan uit dat ze het gewoon afgevoerd heeft.
Zoiets opeten is natuurlijk niet wenselijk, maar ik zou ook niet ingrijpen als het niet nodig is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door