Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door AsiramA
#3444045
Mijn hondje van 15 heeft 2,5 week geleden een spoedoperatie gehad wegens baarmoederontsteking..het herstel ging goed, maar dag 10 begon ze ineens weer haar plas op te houden. Volgens de dierenarts heeft ze pijn aan haar gewrichten en is dat de reden.. afgelopen zaterdag naar het dierenziekenhuis geweest omdat ze vrijdagavond 22.30 voor het laatst had geplast en savonet nog steeds niet had geplast.. daar echo gemaakt, röntgenfoto’s, blaas aangeprikt en ze liet haar plas lopen, er zit dus geen verstopping, maar plassen blijft moeizaam gaan, er zit vaak 12 uur tussen, nu weer een dag!ze eet, poept, wandelt maar alleen plassen doet ze niet, in het ziekenhuis konden ze geen oorzaak vinden maar ik begin inmiddels over te lopen van de stress, ben alleen maar bezig met wandelen en bijhouden wanneer ze plast, waarom ze niet plast en zij?zij ligt lekker relaxed te slapen.. iemand hier die dit herkent?wat kan het evt nog meer zijn?ze kan dus wel plassen.. maar ze houdt het echt lang op, is er iets beschadigd met de operatie?dementie?hellppppp!! Ik ga morgen weer naar de dierenarts maar hoop dat iemand dit herkent zodat ik misschien dingen kan aankaarten..
Door Lizzy
#3444053
Wat een ingewikkeld probleem! Ik zou het zo ook niet weten. Je zou haast denken, als er geen verstopping zit, dat het mentaal is. Heeft het plassen niet een keer onwijs zeer gedaan? Ik heb een keer een teefje laten castreren, zij ging na de operatie zitten om te plassen en dat deed onwijs pijn. Gevolg was dat ze ook anderhalve dag niet wilde plassen.... Misschien dat acupunctuur hierbij kan helpen!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444057
Ik dacht nog aan: ze drinkt toch genoeg?
En : je beloont haar als ze plast?

Niet de meest nuttige bijdrage, want waarschijnlijk wel, maar goed. ::)

Ik heb ook nog nooit van zoiets gehoord. Jammer genoeg.
Door AsiramA
#3444061
Ze heeft inmiddels vanochtend rond 9.30 einnnndelijk geplast!misschien dat ze nog bang is dat het pijn doet sinds de operatie idd?haar baarmoeder is verwijderd en de mamatumor die ze had.drinken doet ze ook.. en ik geef haar zelf extra water met een spuitje..
Dus accupuntuur zou hierbij kunnen helpen?ja verstopping is het dus niet, ze konden helemaal niks vinden op echo en röntgenfoto.. ze heeft ook geen drang om te plassen, dus het is niet zo dat ze gaat zitten en er niks komt.. het duurt gewoon heeeeeeel lang voordat ze überhaupt plast.
Poepen doet ze wel elke dag. Je zou denken dat ze op deze leeftijd haar plas niet kan ophouden en ongelukjes heeft ipv dit!ik ga acupunctuur eens uitzoeken :)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3444062
Als ze dan uiteindelijk plast, is dat dan heel veel? Zodat je kunt zien dat ze echt nodig moet? Anders zou je inderdaad kunnen gaan denken dat ze wat weinig drinkt. Als je ze wat meer wilt laten drinken, zou ik ze persoonlijk wat sterk verdunde zelf getrokken bouillon geven. Dat zal ze als het goed is graag opdrinken.
Door AsiramA
#3444065
Doranto schreef:Als ze dan uiteindelijk plast, is dat dan heel veel? Zodat je kunt zien dat ze echt nodig moet? Anders zou je inderdaad kunnen gaan denken dat ze wat weinig drinkt. Als je ze wat meer wilt laten drinken, zou ik ze persoonlijk wat sterk verdunde zelf getrokken bouillon geven. Dat zal ze als het goed is graag opdrinken.
Het is wel een grote plas, ze zit ook wel ff dan.. hoe maak ik dat boullion?gewoon trekken van bepaalde botten ofzo?ik doe nu ook altijd een spuitje extra water door haar vlees savonds.. en ipv 1x, geef ik de ene helft sochtends incl extra water en andere helft savonds met extra water.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3444066
Ikzelf trek de bouillon altijd van biologische botten (meestal kip of rund). Ik verdun het dan zover dat ze het nog net lekker genoeg vinden. Dat is hier 1 op 10 ongeveer, maar dat hangt natuurlijk ook van de sterkte van de bouillon af.
Maar als ze een grote plas doet, krijgt ze volgens mij wel genoeg vocht binnen en is het inderdaad waarschijnlijk een kwestie van ophouden omdat ze liever niet wíl plassen en niet omdat ze niet hoeft.
Hopelijk is het maar tijdelijk en gaat het straks weer beter.
Door smulpaap
#3444069
Wat vervelend . Kan me indenken dat je bezorgd bent

Ik lees ook dat men denkt aan pijn , pijnlijke gewrichten ? Heeft de da ook iets gegeven voor de pijn ? Ik kan me ook voorstellen dat het ongemak op deze leeftijd groter is
Dementie lijkt mij niet het geval ,dat zou je echt aan haar gedrag moeten zien
Stress , om welke reden dan ook , zou kunnen .
Ik zou dus , als ze nog geen goede pijnstilling heeft dat eens proberen . Dan zie je snel genoeg of het plassen weer beter gaat

Ik heb ooit een herplaatser in huis gehaald . Een teef , zij plaste ook niet . Reden : stress

En je zou idd accupunctuur kunnen proberen
Maar ik denk dat osteopathie ook geschikt is
Verder kun je ook nog denken aan een eventuele blokkade . Dat gebeurt wel vaker na operaties . Een vorige hond had dit ook na een pittige ingreep . Osteopathie bracht bij haar de oplossing
En als ze zoals jou hond al oud zijn ligt dat snel op de loer . Ze kunnen wankel zijn , en worden angstig om de behoeften te doen
Je kunt ook de dierfysio eens benaderen, er zijn ook hulpmiddelen om oude honden te ondersteunen .En zo dus meer gemak tijdens het doen van de behoeften
Door AsiramA
#3444076
Ja ze heeft pijnstillers gekregen voor haar gewrichten, cimalgex en geef nu ook een kuurtje synopet.
Gisteravond weer rond 21.30 geplast en gepoept, wederom 12 uur ertussen dus.. middags deed ze niks ( 2x gewandeld nog)Vanochtend wel meteen gepoept om 7.00, plassen niet..
Ik denk ook dat het misschien toch met de operatie te maken heeft, het was een spoedoperatie omdat ze een ontstoken baarmoeder had, ze heeft een nachtje daar doorgebracht, stress?ik ga wel nog even de bouillion proberen!voor zover ze op de rontgen en echo’s konden zien zat er geen blokkade, maar wie weet een wervel die bekneld zit?pijnlijk is?gister ging ze iig wel ontspannen zitten tijdens het plassen, niet zoals de dagen ervoor, toen zag je dat ze ongemakkelijk zat..ostheopathie ook al aan gedacht idd, thnx voor jullie reacties iig!ik ga alle tips proberen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444077
Baarmoeder eruit geeft ook gewoon erg veel buikpijn de eerste tijd en dan kan ik me voorstellen dat het kan dat plassen pijn doet. :(
Door AsiramA
#3444080
pearlsofpassion schreef: do 28 apr 2022, 09:28 Baarmoeder eruit geeft ook gewoon erg veel buikpijn de eerste tijd en dan kan ik me voorstellen dat het kan dat plassen pijn doet. :(
Jaaa precies!en nog een Mamatumor verwijderd die al 4 cm was..
Vanochtend heeft ze weer geplast rond 9.30, laten we hopen dat er nu een patroon in komt en ze iig 2x per dag gaat plassen ;D
Door Lizzy
#3444101
AsiramA schreef: wo 27 apr 2022, 18:49 Ze heeft inmiddels vanochtend rond 9.30 einnnndelijk geplast!misschien dat ze nog bang is dat het pijn doet sinds de operatie idd?haar baarmoeder is verwijderd en de mamatumor die ze had.drinken doet ze ook.. en ik geef haar zelf extra water met een spuitje..
Dus accupuntuur zou hierbij kunnen helpen?ja verstopping is het dus niet, ze konden helemaal niks vinden op echo en röntgenfoto.. ze heeft ook geen drang om te plassen, dus het is niet zo dat ze gaat zitten en er niks komt.. het duurt gewoon heeeeeeel lang voordat ze überhaupt plast.
Poepen doet ze wel elke dag. Je zou denken dat ze op deze leeftijd haar plas niet kan ophouden en ongelukjes heeft ipv dit!ik ga acupunctuur eens uitzoeken :)
Ja, acupunctuur kan de pijn verlichten en ontspanning geven daar waar het nodig is. Maar, zo te lezen ben je op de goede weg met haar!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door