Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lara15
#3443296
Ik heb hier enkele maanden geleden volgend topic geopend: viewtopic.php?f=8&t=139365

Ik zal mijn verhaal nog eens kort samenvatten. Ongeveer een jaar geleden begon mijn labrador van nu bijna 7 last te hebben met wandelen. Ze kan niet meer ver wandelen en na een tijdje wandelt ze heel traag. Het is altijd op en af gegaan, soms had ze een paar goede dagen, maar het kwam altijd weer terug. Op de momenten dat ze last had was ze ook in huis opmerkelijk rustiger en ook merk ik dan dat ze veel smakt. We zijn vorige zomer naar de dierenarts geweest en er is bloed getrokken, maar hier kwam niets uit. Vervolgens in september foto's laten nemen en de diagnose was toen spondylose. We zijn direct begonnen met fysiotherapie, maar zelfs na meerdere behandelingen leek dit niet te helpen. Ik heb ook verschillende supplementen geprobeerd, maar niets gaf verbetering. 2 maanden geleden ben ik dan naar een holistische dierenarts gegaan omdat ik vermoedde dat het probleem misschien ergens anders zat. Er werd gedacht aan een infectie ergens in haar lichaam en we hebben haar toen een detox gegeven en een product om haar immuunsysteem te boosten (fytotherapie). Na deze kuren werd het wel opmerkelijk beter, maar zodra we hiermee stopten kwam het weer terug.
Eergisteren hoorde ik een knappend geluid bij het wandelen en gisteren mankte ze opeens heel erg met haar linkervoorpoot. We zijn dan naar de dierenarts gegaan en nu blijkt dat ze een ontsteking heeft aan de biceps spier/pees. Ze moet nu 3 weken rimadyl nemen en moet het 6 weken rustig aan doen. Volgens de dierenarts kan dit een probleem zijn wat al langer aansleept en ik vraag me nu af of dit de oorzaak kan zijn van het traag wandelen. Als ik nu terugkijk naar filmpjes die ik heb gemaakt een tijdje terug zie ik haar soms wel manken denk ik...
Hierbij 2 filmpjes, gewoon om te weten of nog iemand dit ziet. Ik denk ondertussen in alles iets te zien dus mijn mening is niet meer zo objectief ::)

https://youtube.com/shorts/IvRMgaNbUQo?feature=share
https://youtube.com/shorts/wGp5zFrENkM?feature=share

Ik heb in mijn vorige post ook al eens laten vallen dat ik dacht aan een probleem met haar spieren/pezen omdat haar klachten begonnen zijn na een periode dat ik plots veel meer ben gaan wandelen. Dit zou alles dus wel verklaren.

Is er iemand bekend met spier/peesproblemen? Kan het zijn dat dit al zolang aansleept en voor problemen zorgt?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik zit met zoveel vragen en ik hoop gewoon echt dat ik eindelijk weet wat er scheelt na een jaar zodat ik gericht kan zoeken naar een oplossing... :-\
Door MillyMol
#3443297
Weet de DA zeker dat er geen sprake is van elleboog dysplasie? Komt vaker voor bij dit ras, toch?

Misschien eens een orthopeed bezoeken met je hond.
Gebruikersavatar
Door pike
#3443299
Als ik naar de filmpjes kijk dan zie ik de hond “vallen” op rechtsvoor wat betekent dat hij links ontlast dus daar pijn heeft.
Door Lizzy
#3443309
pike schreef: vr 08 apr 2022, 07:30 Als ik naar de filmpjes kijk dan zie ik de hond “vallen” op rechtsvoor wat betekent dat hij links ontlast dus daar pijn heeft.
Op filmpje 1 is het zeker goed te zien dat ze niet goed loopt, op rechts valt en het probleem inderdaad links zit.
Door Lizzy
#3443310
Lara15 schreef: do 07 apr 2022, 22:28 Ik heb hier enkele maanden geleden volgend topic geopend: viewtopic.php?f=8&t=139365

Ik zal mijn verhaal nog eens kort samenvatten. Ongeveer een jaar geleden begon mijn labrador van nu bijna 7 last te hebben met wandelen. Ze kan niet meer ver wandelen en na een tijdje wandelt ze heel traag. Het is altijd op en af gegaan, soms had ze een paar goede dagen, maar het kwam altijd weer terug. Op de momenten dat ze last had was ze ook in huis opmerkelijk rustiger en ook merk ik dan dat ze veel smakt. We zijn vorige zomer naar de dierenarts geweest en er is bloed getrokken, maar hier kwam niets uit. Vervolgens in september foto's laten nemen en de diagnose was toen spondylose. We zijn direct begonnen met fysiotherapie, maar zelfs na meerdere behandelingen leek dit niet te helpen. Ik heb ook verschillende supplementen geprobeerd, maar niets gaf verbetering. 2 maanden geleden ben ik dan naar een holistische dierenarts gegaan omdat ik vermoedde dat het probleem misschien ergens anders zat. Er werd gedacht aan een infectie ergens in haar lichaam en we hebben haar toen een detox gegeven en een product om haar immuunsysteem te boosten (fytotherapie). Na deze kuren werd het wel opmerkelijk beter, maar zodra we hiermee stopten kwam het weer terug.
Eergisteren hoorde ik een knappend geluid bij het wandelen en gisteren mankte ze opeens heel erg met haar linkervoorpoot. We zijn dan naar de dierenarts gegaan en nu blijkt dat ze een ontsteking heeft aan de biceps spier/pees. Ze moet nu 3 weken rimadyl nemen en moet het 6 weken rustig aan doen. Volgens de dierenarts kan dit een probleem zijn wat al langer aansleept en ik vraag me nu af of dit de oorzaak kan zijn van het traag wandelen. Als ik nu terugkijk naar filmpjes die ik heb gemaakt een tijdje terug zie ik haar soms wel manken denk ik...
Hierbij 2 filmpjes, gewoon om te weten of nog iemand dit ziet. Ik denk ondertussen in alles iets te zien dus mijn mening is niet meer zo objectief ::)

https://youtube.com/shorts/IvRMgaNbUQo?feature=share
https://youtube.com/shorts/wGp5zFrENkM?feature=share

Ik heb in mijn vorige post ook al eens laten vallen dat ik dacht aan een probleem met haar spieren/pezen omdat haar klachten begonnen zijn na een periode dat ik plots veel meer ben gaan wandelen. Dit zou alles dus wel verklaren.

Is er iemand bekend met spier/peesproblemen? Kan het zijn dat dit al zolang aansleept en voor problemen zorgt?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik zit met zoveel vragen en ik hoop gewoon echt dat ik eindelijk weet wat er scheelt na een jaar zodat ik gericht kan zoeken naar een oplossing... :-\
Hoe is dit gediagnosticeerd?

Ik ben daar wel bekend mee. En ik weet dat het heel lang kan duren voordat dat zich hersteld. Maar toch vind ik het raar dat het nooit eerder door iemand gezien is dat er linksvoor iets niet goed zit. Heeft de fysio niet naar het gangwerk gekeken?

Ik zou zelf naar een osteopaat gaan die ook met laser werkt. Om dit probleem op te lossen. Moet ik wel bekennen dat ik me ook wel even afvroeg "hoe komt daar zo een ontsteking?". Overbelasting...? Moet je wel heel gek hebben gedaan. Ik vroeg me ook wel af of er foto's zijn gemaakt van de ellenbogen?

Hoe dan ook, ik liet het hier niet bij zitten en zou om te beginnen dus naar een osteopaat gaan die met laser werkt. En eentje die wel dierenarts is! En eventueel een foto van de ellenbogen laten maken, in overleg met de osteopaat/dierenarts.
Door Lara15
#3443314
Lizzy schreef: vr 08 apr 2022, 11:19 Hoe is dit gediagnosticeerd?

Ik ben daar wel bekend mee. En ik weet dat het heel lang kan duren voordat dat zich hersteld. Maar toch vind ik het raar dat het nooit eerder door iemand gezien is dat er linksvoor iets niet goed zit. Heeft de fysio niet naar het gangwerk gekeken?

Ik zou zelf naar een osteopaat gaan die ook met laser werkt. Om dit probleem op te lossen. Moet ik wel bekennen dat ik me ook wel even afvroeg "hoe komt daar zo een ontsteking?". Overbelasting...? Moet je wel heel gek hebben gedaan. Ik vroeg me ook wel af of er foto's zijn gemaakt van de ellenbogen?

Hoe dan ook, ik liet het hier niet bij zitten en zou om te beginnen dus naar een osteopaat gaan die met laser werkt. En eentje die wel dierenarts is! En eventueel een foto van de ellenbogen laten maken, in overleg met de osteopaat/dierenarts.
Het is gediagnosticeerd door gewoon te voelen. Bij aanraken van haar schouder reageerde ze nergens en ook aan haar pootje niet. Bij haar elleboog jankte ze opeens heel erg en de DA voelde een verdikking van de biceps spier/pees. Ook het knappend geluid wat ik de dag ervoor hoorde had hiermee te maken.

De fysiotherapeut heeft nooit echt gelet op de voorkant, omdat we ik behandeling waren voor haar spondylose. Ik heb wel eens vermeld dat ik merkte dat ze haar linkerpoot minder hoog kon doen bij pootje geven. Qua bewegingen/stretchen bleek er toen niet echt iets mis te zijn.
Ik heb volgende week opnieuw een afspraak gemaakt dus ik zal dan eens horen.

Wat de overbelasting betreft kan dit in mijn ogen zeker wel. Het is dus een jaar geleden begonnen na een periode waarin we plots veel meer en verder gewandeld hebben. Ik heb haar tot nu nooit echt lang rust gegeven omdat ik niet wist dat het probleem daar zat. Onze DA zei in het begin dat dit het niet was aangezien ze niet echt mankte. Als het dit zou zijn ben ik haar dus al een jaar aan het overbelasten. Ik ben altijd haar normale rondjes blijven doen (ongeveer 30-40min) meerdere keren op een dag. Ze volgt wel, maar wandelt gewoon opeens heel traag.
Door MillyMol
#3443322
Ik zou toch een foto laten maken van de elleboog. Een knappend geluid betekent toch vaak dat er iets is afgescheurd van het gewricht, mogelijk (in combinatie met) een stukje bot. Als dat niet goed behandeld wordt krijgt je hond in de toekomst alleen maar meer problemen.
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3443326
Ik ben geen expert maar mijn ervaring is wel dat de ene fysio de andere niet is..
Op het filmpje zie ik een hond in telgang, dat is sowieso een teken aan de wand. Honden die lekker in hun vel zitten lopen niet in telgang. (beide linkerpoten tegelijk en beide rechterpoten tegelijk is telgang, het hoort kruiselings te zijn rechterachterpoot tegelijk met de linkervoorpoot en visa versa)

Met Doutze (had wel echt wat anders denk ik) ben ik in eerste instantie naar een andere fysio gegaan voor haar klachten, want die zat dichterbij dan de fysio waar ik eerder (en daarna) heen ging. Deze fysio merkte niets, snapte ook niet waar haar klachten (heel vaag, niet willen wandelen, soms in telgang) vandaan kwamen.
De dierenarts wist het ook niet.
De fysio waar ik al eerder was geweest en uiteindelijk weer heen ben gegaan zag van alles. Doutze haar hele rug was geblokkeerd, achterpoot kon ze niet meer strekken en zo nog wat dingen. En met deze blessure heeft ze zeker een jaar rondgelopen zonder dat ik het wist. Ik zag wel wat, net als jij af en toe van die vage dingen dat je onderbuik wel zegt dat er iets niet helemaal klopt. Maar ze rende nog gewoon agility parcoursen zonder latjes te tikken, trainde nog als een jonge hond, ging ook nog steeds wel fanatiek achter katten aan.. met een lichaam die echt wel flinke problemen had, tot ze eigenlijk gewoon echt niet meer overeind kon blijven staan. Honden zijn super hard voor zichzelf.

Ik zou daarom zeker rust nemen en naar een hele goede fysio of osteopaat gaan, iemand die bewezen heeft goed te zijn in de bespiering en bewegingsstelsel van de hond. Niet alleen botten/gewrichten maar het hele plaatje.
Ik ga naar it Heideskip maar weet natuurlijk niet of dat voor jou te berijden is. Zij is fysio maar met lasers, acupunctuur en heel breed ook losmaken van gewrichten e.d.

Zoek naar een hoeveelheid beweging waarbij ze niet in telgang gaat. Voor mijn hond was dat eerst echt alleen maar het 1e grassprietje en weer terug. Tot het echt goed genezen en hersteld is.
En dan langzaam beetje bij beetje weer opbouwen. En ondertussen goed op haar gewicht letten, weinig beweging is ook minder eten nodig (doorgaans) en je wilt echt niet dat ze nu in gewicht toeneemt want dat is een extra belasting. Blijft natuurlijk wel een labrador.

Beterschap!
Dit soort dingen kosten vaak heel veel tijd.
Doutze is al ongeveer een jaar aan het herstellen en begint nu eindelijk weer alles te kunnen en mogen wat een hond van haar leeftijd zou moeten mogen/kunnen. Zij had iets heel anders natuurlijk, dus hopelijk gaat het met jouw hond sneller.

Karen
Door toscak
#3443329
Ik heb de filmpjes niet bekeken, maar ben wel bekend met een labrador met een bicepspeesontsteking. Overigens hoor ik dit best vaak bij labrador. Ik wijt het aan dat ze best ‘zwaar’ gebouwd aan de voorkant zijn (ook de werklijnen) en tegelijkertijd graag in het water liggen en springen. Dit betekent veel klimmen de kanten omhoog. Maar ik heb hier geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan ;)

Even terug op de ontsteking, dit heeft echt ontiegelijk veel tijd nodig gehad en een zeer strak revalidatieschema. Ik ben er ook veel te lang mee doorgelopen omdat hij prima een uur kon lopen maar het mis ging bij zware belasting. En dan begin je dus feitelijk weer opnieuw.
Mijn schema was week 1 5 min aan de lijn, week 2 10 min aan de lijn, week 3 15 etc. Toen hij op 50 min zat, mocht ik de eerstvolgende week 10 min los, week 2 15 min los. Op week 12 moest ik terug naar de orthopeed, om groen licht te krijgen of niet. Hoewel hij geen pas meer mank had gelopen, kreeg ik helaas toch geen groen licht en mochten we er nog 6 aan vastplakken.
Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, maar het was een lange periode.

Ik zou dus naar een goede orthopeed gaan trouwens, want inderdaad staat de labrador ook bekend om elleboogproblemen. Ik ben nogal fan van Hopmans als het gaat om orthopedische problemen, maar zit wel in Groningen. Overigens heeft Gitty van den Hul die daar werkt enorm goed een teenprobleem bij weer een andere lab van mij gevonden. Zelfde schema ;)
Door Lizzy
#3443330
Kromfohrlanders schreef: vr 08 apr 2022, 15:31 Ik ben geen expert maar mijn ervaring is wel dat de ene fysio de andere niet is..
Op het filmpje zie ik een hond in telgang, dat is sowieso een teken aan de wand. Honden die lekker in hun vel zitten lopen niet in telgang. (beide linkerpoten tegelijk en beide rechterpoten tegelijk is telgang, het hoort kruiselings te zijn rechterachterpoot tegelijk met de linkervoorpoot en visa versa)

Met Doutze (had wel echt wat anders denk ik) ben ik in eerste instantie naar een andere fysio gegaan voor haar klachten, want die zat dichterbij dan de fysio waar ik eerder (en daarna) heen ging. Deze fysio merkte niets, snapte ook niet waar haar klachten (heel vaag, niet willen wandelen, soms in telgang) vandaan kwamen.
De dierenarts wist het ook niet.
De fysio waar ik al eerder was geweest en uiteindelijk weer heen ben gegaan zag van alles. Doutze haar hele rug was geblokkeerd, achterpoot kon ze niet meer strekken en zo nog wat dingen. En met deze blessure heeft ze zeker een jaar rondgelopen zonder dat ik het wist. Ik zag wel wat, net als jij af en toe van die vage dingen dat je onderbuik wel zegt dat er iets niet helemaal klopt. Maar ze rende nog gewoon agility parcoursen zonder latjes te tikken, trainde nog als een jonge hond, ging ook nog steeds wel fanatiek achter katten aan.. met een lichaam die echt wel flinke problemen had, tot ze eigenlijk gewoon echt niet meer overeind kon blijven staan. Honden zijn super hard voor zichzelf.

Ik zou daarom zeker rust nemen en naar een hele goede fysio of osteopaat gaan, iemand die bewezen heeft goed te zijn in de bespiering en bewegingsstelsel van de hond. Niet alleen botten/gewrichten maar het hele plaatje.
Ik ga naar it Heideskip maar weet natuurlijk niet of dat voor jou te berijden is. Zij is fysio maar met lasers, acupunctuur en heel breed ook losmaken van gewrichten e.d.

Zoek naar een hoeveelheid beweging waarbij ze niet in telgang gaat. Voor mijn hond was dat eerst echt alleen maar het 1e grassprietje en weer terug. Tot het echt goed genezen en hersteld is.
En dan langzaam beetje bij beetje weer opbouwen. En ondertussen goed op haar gewicht letten, weinig beweging is ook minder eten nodig (doorgaans) en je wilt echt niet dat ze nu in gewicht toeneemt want dat is een extra belasting. Blijft natuurlijk wel een labrador.

Beterschap!
Dit soort dingen kosten vaak heel veel tijd.
Doutze is al ongeveer een jaar aan het herstellen en begint nu eindelijk weer alles te kunnen en mogen wat een hond van haar leeftijd zou moeten mogen/kunnen. Zij had iets heel anders natuurlijk, dus hopelijk gaat het met jouw hond sneller.

Karen
Ja, dit is toch echt niet waar hoor. Dat is alleen waar als de hond nooit in telgang loopt en ineens in telgang gaat lopen. Maar er zijn honden bij wie dit gewoon in de bouw zit. In het systeem zit. Optreedt bij bepaalde snelheden (te langzaam wandelen). Biscuit liep als pup al in telgang en loopt nog steeds telgang. Niet altijd maar soms. Bij bepaalde snelheden. Het is ook een luie gang. Energiebesparend. Er zijn trouwens rassen bij wie het een raskenmerk is, lopen in telgang. Gewenst zelfs.

https://canitrail.nl/geen-categorie/tel ... -verschil/
Door Lara15
#3443331
Kromfohrlanders schreef: vr 08 apr 2022, 15:31 Ik ben geen expert maar mijn ervaring is wel dat de ene fysio de andere niet is..
Op het filmpje zie ik een hond in telgang, dat is sowieso een teken aan de wand. Honden die lekker in hun vel zitten lopen niet in telgang. (beide linkerpoten tegelijk en beide rechterpoten tegelijk is telgang, het hoort kruiselings te zijn rechterachterpoot tegelijk met de linkervoorpoot en visa versa)

Met Doutze (had wel echt wat anders denk ik) ben ik in eerste instantie naar een andere fysio gegaan voor haar klachten, want die zat dichterbij dan de fysio waar ik eerder (en daarna) heen ging. Deze fysio merkte niets, snapte ook niet waar haar klachten (heel vaag, niet willen wandelen, soms in telgang) vandaan kwamen.
De dierenarts wist het ook niet.
De fysio waar ik al eerder was geweest en uiteindelijk weer heen ben gegaan zag van alles. Doutze haar hele rug was geblokkeerd, achterpoot kon ze niet meer strekken en zo nog wat dingen. En met deze blessure heeft ze zeker een jaar rondgelopen zonder dat ik het wist. Ik zag wel wat, net als jij af en toe van die vage dingen dat je onderbuik wel zegt dat er iets niet helemaal klopt. Maar ze rende nog gewoon agility parcoursen zonder latjes te tikken, trainde nog als een jonge hond, ging ook nog steeds wel fanatiek achter katten aan.. met een lichaam die echt wel flinke problemen had, tot ze eigenlijk gewoon echt niet meer overeind kon blijven staan. Honden zijn super hard voor zichzelf.

Ik zou daarom zeker rust nemen en naar een hele goede fysio of osteopaat gaan, iemand die bewezen heeft goed te zijn in de bespiering en bewegingsstelsel van de hond. Niet alleen botten/gewrichten maar het hele plaatje.
Ik ga naar it Heideskip maar weet natuurlijk niet of dat voor jou te berijden is. Zij is fysio maar met lasers, acupunctuur en heel breed ook losmaken van gewrichten e.d.

Zoek naar een hoeveelheid beweging waarbij ze niet in telgang gaat. Voor mijn hond was dat eerst echt alleen maar het 1e grassprietje en weer terug. Tot het echt goed genezen en hersteld is.
En dan langzaam beetje bij beetje weer opbouwen. En ondertussen goed op haar gewicht letten, weinig beweging is ook minder eten nodig (doorgaans) en je wilt echt niet dat ze nu in gewicht toeneemt want dat is een extra belasting. Blijft natuurlijk wel een labrador.

Beterschap!
Dit soort dingen kosten vaak heel veel tijd.
Doutze is al ongeveer een jaar aan het herstellen en begint nu eindelijk weer alles te kunnen en mogen wat een hond van haar leeftijd zou moeten mogen/kunnen. Zij had iets heel anders natuurlijk, dus hopelijk gaat het met jouw hond sneller.

Karen
In telgang lopen heeft ze eigenlijk altijd gedaan... als ik nu naar filmpjes kijk van toen ze 2 jaar was en er nog niks aan de hand was zie ik dit ook. Ik vermoed dus dat dit er niet echt mee te maken heeft. Maar hoe dan ook loopt ze niet soepel...

Wat de fysiotherapeut betreft gaan we nu in het waterhof. Ik heb hier heel veel goede dingen over gehoord en mensen komen er van ver naartoe, dus ik denk dat we daar wel goed zitten.
Maar als het blijft aanslepen ga ik zeker eens kijken voor een tweede opinie.
Ik ben van België (Limburg), dus bijna alles in Nederland is redelijk ver :-\
Door Lara15
#3443332
toscak schreef: vr 08 apr 2022, 15:50 Ik heb de filmpjes niet bekeken, maar ben wel bekend met een labrador met een bicepspeesontsteking. Overigens hoor ik dit best vaak bij labrador. Ik wijt het aan dat ze best ‘zwaar’ gebouwd aan de voorkant zijn (ook de werklijnen) en tegelijkertijd graag in het water liggen en springen. Dit betekent veel klimmen de kanten omhoog. Maar ik heb hier geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan ;)

Even terug op de ontsteking, dit heeft echt ontiegelijk veel tijd nodig gehad en een zeer strak revalidatieschema. Ik ben er ook veel te lang mee doorgelopen omdat hij prima een uur kon lopen maar het mis ging bij zware belasting. En dan begin je dus feitelijk weer opnieuw.
Mijn schema was week 1 5 min aan de lijn, week 2 10 min aan de lijn, week 3 15 etc. Toen hij op 50 min zat, mocht ik de eerstvolgende week 10 min los, week 2 15 min los. Op week 12 moest ik terug naar de orthopeed, om groen licht te krijgen of niet. Hoewel hij geen pas meer mank had gelopen, kreeg ik helaas toch geen groen licht en mochten we er nog 6 aan vastplakken.
Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, maar het was een lange periode.

Ik zou dus naar een goede orthopeed gaan trouwens, want inderdaad staat de labrador ook bekend om elleboogproblemen. Ik ben nogal fan van Hopmans als het gaat om orthopedische problemen, maar zit wel in Groningen. Overigens heeft Gitty van den Hul die daar werkt enorm goed een teenprobleem bij weer een andere lab van mij gevonden. Zelfde schema ;)
Ik ben met opzoeken inderdaad ook al tegen gekomen dat het vaak voorkomt bij labradors. Zwemmen en kanten omhoog klimmen heeft ze nooit zoveel gedaan, maar ze kan soms wel behoorlijk druk zijn tijdens het spelen met speelgoed of andere honden. Het zou me dus niet verwonderen dat er ooit iets mis gegaan is.

Ik wandel nu niet langer dan 10 minuten per keer met haar, want ik merk wel dat ze last heeft. Gisteren was ze even iets te hevig en opeens stond ze op 3 poten en heb ik haar naar huis kunnen dragen... na een paar uur rust is de ergste pijn dan weer weg en mankt ze niet meer. Ze kan het dus goed verbergen volgens mij tot het te erg wordt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3443337
Ik zou toch van allebei de voorpoten ED foto's laten maken. Een dik gewricht/ontsteking daar zo kan ook komen door LPC. En dat is naar mijn weten de ED variant die vaak voorkomt bij labs. Ook het minder hoog strekken van een poot kan ook te maken hebben met artrose.
Door toscak
#3443342
Op zich is 3 poten wel een heftige reactie voor een peesblessure, dus toch slim om naar ellebogen te laten kijken. Maar…. Een orthopeed heeft mij verteld dat als je alle labradors onder de CT scan zou leggen je zou schrikken van het hoge percentage niet perfecte ellebogen, pin me er niet op vast maar ik meen te herinneren 80%. En daarom is het belangrijk naar alles te kijken aangezien volgens hem veel te veel artsen zich bij labradors op ED blindstaren terwijl er feitelijk iets anders aan de hand is.

Als je in België woont is Groningen wel ver ja ;). Ik woon zelf in Den Haag dus wat maakte er altijd maar een dagje uit van met een nachtje slapen.
Door Siberienne
#3443347
Als je nog een mening zou willen, ik ben erg enthousiast over Mariska Martens, ben bij haar geweest met 2 honden, een met rug probleem en een met last van zijn schouder. Zij kijkt echt naar de hele hond en hoe die beweegt. Maar ze is geen orthopeed, en ik weet ook niet of je bij haar foto’s kan laten maken (iig sowieso geen scans).

https://www.actiefdier.nl/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door