Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3443366
Duc heeft ook zijn hele leven zowat in telgang gelopen. Als pup al. Ik weet dat aan zijn veel te lange poten. Zou hij “normaal” draven dan zou hij zichzelf constant aantikken ofwel scheef gaan lopen (niet sporen). In hoog gras draafde hij dan ook correct maar daar moest hij dan ook meer opwaarts draven om vooruit te komen en tikte hij niet aan. Op zijn oude dag ging hij ook steeds vaker normaal lopen; zijn passen werden korter dus hij tikte ook niet langer aan.
Door smulpaap
#3443406
Ik heb de filmpjes ook bekeken
Ik zie een hijgende hond , die duidelijk niet lekker in haar vel zit . En veel moeite moet doen om te wandelen

Ik ben het met Milly Mol eens . Ik zou eerst een goede orthopeed bezoeken. Gedegen onderzoek en misschien een CT of MRI scan laten maken . De orthopeed kan wel beoordelen welke scan , mocht dat nodig zijn .
Mijn JR heeft ook vage klachten gehad, geen plezier meer in wandelen . Stijf gangwerk . Tot ze op een dag de drempel niet meer over kon . Dat was de druppel . De molen in . CT en MRI laten maken . En er werd bevestigd wat men dacht . Pees problematiek . Ik ben maandenlang met haar bezig geweest. Osteopathie en laser heeft haar heel goed gedaan . In het begin elke twee weken . Plus een hoge dosering Omega Drie . Ontstekingsremmers in het begin , al merkte ik weinig verschil , laser en omega deden het beter . Ik ben nu een jaar verder met haar , en het gaat weer goed . Ze gaat nu nog ter controle naar de osteopaat.

In de beginperiode zat werkelijk alles vast, rug , Ribbengebied, hals en nek .
Mijn osteopaat is ook dierenarts en chiropractor . Let hier goed op als je naar een osteopaat gaat. Zoek iemand die is aangesloten bij de beroepsvereniging
Ik hoop voor jullie dat het raadsel opgelost word , niets zo vervelend dan een hond met ongemak en pijn
Door Lara15
#3443416
smulpaap schreef: zo 10 apr 2022, 18:30 Ik heb de filmpjes ook bekeken
Ik zie een hijgende hond , die duidelijk niet lekker in haar vel zit . En veel moeite moet doen om te wandelen

Ik ben het met Milly Mol eens . Ik zou eerst een goede orthopeed bezoeken. Gedegen onderzoek en misschien een CT of MRI scan laten maken . De orthopeed kan wel beoordelen welke scan , mocht dat nodig zijn .
Mijn JR heeft ook vage klachten gehad, geen plezier meer in wandelen . Stijf gangwerk . Tot ze op een dag de drempel niet meer over kon . Dat was de druppel . De molen in . CT en MRI laten maken . En er werd bevestigd wat men dacht . Pees problematiek . Ik ben maandenlang met haar bezig geweest. Osteopathie en laser heeft haar heel goed gedaan . In het begin elke twee weken . Plus een hoge dosering Omega Drie . Ontstekingsremmers in het begin , al merkte ik weinig verschil , laser en omega deden het beter . Ik ben nu een jaar verder met haar , en het gaat weer goed . Ze gaat nu nog ter controle naar de osteopaat.

In de beginperiode zat werkelijk alles vast, rug , Ribbengebied, hals en nek .
Mijn osteopaat is ook dierenarts en chiropractor . Let hier goed op als je naar een osteopaat gaat. Zoek iemand die is aangesloten bij de beroepsvereniging
Ik hoop voor jullie dat het raadsel opgelost word , niets zo vervelend dan een hond met ongemak en pijn
Ze krijgt nu ook al 5 dagen pijnstiller/ontstekingsremmer, maar ik merk geen verschil tijdens het wandelen.

De klachten die je beschrijft lijken er in ieder geval wel op...

Ik heb zaterdag een afspraak bij de fysiotherapeut waar we voor haar spondylose gingen en ga eerst afwachten wat ze daar zeggen.

Ik heb in de buurt ook een dierenarts gevonden die osteopaat is en als het blijft aanslepen ga ik daar eens langsgaan.

Het is inderdaad heel frustrerend om haar zo te zien en zeker omdat het ondertussen al zolang aansleept. Thuis is ze wel gewoon actief en haar kopje wil wel, maar haar lichaam kan niet mee :-\
Door Lizzy
#3443518
Best wel raar, dat ze op pijnstillers eigenlijk nog hetzelfde loopt. Je zou toch verwachten dat je na een aantal dagen verbetering moet zien! Nou, ben benieuwd wat de fysio zegt.
Door yazzie
#3443521
Is de dosering van de Rimadyl juist? Oftewel 4 mg per kg hond. Klinkt heel suf, maar ik heb meegemaakt dat de dierenarts (weekendconsult, dus niet eigen dierenarts) hierin een fout maakte. 'Gelukkig' was ik bekend met het gebruik en zag meteen dat ik te weinig medicatie had meegekregen waarna het hersteld werd. Hij had 2 mg per kg hond berekend.
Door Lara15
#3443543
yazzie schreef: do 14 apr 2022, 11:57 Is de dosering van de Rimadyl juist? Oftewel 4 mg per kg hond. Klinkt heel suf, maar ik heb meegemaakt dat de dierenarts (weekendconsult, dus niet eigen dierenarts) hierin een fout maakte. 'Gelukkig' was ik bekend met het gebruik en zag meteen dat ik te weinig medicatie had meegekregen waarna het hersteld werd. Hij had 2 mg per kg hond berekend.
Volgens de bijsluiter moet ze 1 tablet van 100mg per dag en we moesten haar 's morgens en 's avonds een half geven, dus ik denk dat dit wel klopt?
Door Lara15
#3443545
Het manken was een paar dagen weg, maar sinds vanochtend weer opnieuw.
Ze stond op en ik zag direct dat het niet ging. Vorige keer ging het weg als ze een tijdje gerust had, maar nu is het al de hele dag.
Ze heeft ook nergens zin in en wil alleen maar liggen, dus ze heeft echt wel pijn denk ik :-[
Gebruikersavatar
Door pike
#3443560
Lara15 schreef: do 14 apr 2022, 15:59 Volgens de bijsluiter moet ze 1 tablet van 100mg per dag en we moesten haar 's morgens en 's avonds een half geven, dus ik denk dat dit wel klopt?
Volgens de bijsluiter moet je 1x daags geven. Nu geef je telkens een halve dosis :-\
Hoeveel weegt je hond?
Door Lara15
#3443580
pike schreef: vr 15 apr 2022, 01:03 Volgens de bijsluiter moet je 1x daags geven. Nu geef je telkens een halve dosis :-\
Hoeveel weegt je hond?
Het zou inderdaad 1x per dag gegeven moeten worden...
Ze weegt 30kg.
Misschien heeft de dierenarts dit zo aangeraden omdat het dan minder belastend is voor lever/nieren? :-\

Vandaag gaat het manken weer beter gelukkig.
Gebruikersavatar
Door pike
#3443603
Lara15 schreef: vr 15 apr 2022, 12:46 Het zou inderdaad 1x per dag gegeven moeten worden...
Ze weegt 30kg.
Misschien heeft de dierenarts dit zo aangeraden omdat het dan minder belastend is voor lever/nieren? :-\

Vandaag gaat het manken weer beter gelukkig.
Ik weet niet waarom de da 2x per dag adviseert. Ik lees:

" 5.2. Indien oraal toegediend, wordt carprofen snel en vrijwel geheel geabsorbeerd (biologische beschikbaarheid groter dan 90%). Maximale spiegels in het bloed worden bereikt tussen 1 en 3 uur na toedienen. De gemiddelde terminale halfwaarde tijd is ongeveer 8 uur na een enkelvoudige orale toediening. Carprofen is voor meer dan 99% gebonden aan plasma eiwitten en heeft een zeer klein distributievolume."
https://db.cbg-meb.nl/marketedauth/v102 ... 072019.pdf

Met een dergelijke halfwaarde krijgt je hond nooit de voorgeschreven hoeveelheid in zijn bloed als je 2x daags de helft geeft.
Bovendien is die ene tablet van 100 mg zowiezo al weinig want met 4 mg per kg kom ik op 120 mg voor 30 kg hond. Je zou dan kunnen opteren om er een tabletje van 20 mg bij te geven.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3443607
Als je tijdelijk pijnstiller geeft om te zien of dat effect heeft, is het beter om aan de hoge kant te doseren. Je wilt tenslotte zeker weten of het effect heeft en met zo’n voorzichtige dosering is de kans dat het niet genoeg helpt.

Dus ik zeg dosering omhoog en 1 keer per dag geven.
Door Lara15
#3443652
We zijn daarstraks bij de fysio geweest.

Bij het bewegen en aanraken van haar biceps reageerde ze nu niet, dus het lijkt onwaarschijnlijk dat het probleem daar zit...

Er bleek wel wat vocht rond haar elleboog te zitten en ze kan haar linkerelleboog niet helemaal dubbel plooien, dus er is wel degelijk iets mis :-[

Over 2 weken moeten we terug gaan.
Door MillyMol
#3443660
Mag ik nog een keer benadrukken dat het echt van het grootste belang is om beeldvormende onderzoek te laten verrichten (röntgen foto’s is wel het minste) om een goede diagnose te krijgen?
Je tast nu in het duister over wat er daadwerkelijk aan de hand is en elke therapie die je haar laat ondergaan is niets meer dan een wilde gok.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door