Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#3443108
Revy van mij gilt echt als een teefje van mij loops is, Serieus not amusing. Bench, uit logeren bijde buren, andere kamer, gehoorbescherming het is gewoon afzien. Nu wil Maarten Kappen hem wel steriliseren ipv castreren maar ik heb geen idee wat dat met zijn gedrag gaat doen; lees blijft hij dan gillen bij een loopse teef of niet? Met implantaat is hij hanteerbaar wat dat betreft maar in general stikchagrijnig erdoor en otplofte vacht en dik, jatten bij de vleet!

Wat zijn jullie gedachte wat dat betreft.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443112
Ben je van plan hem te laten dekken erna?
Dat is het enige dat een sterilisatie doet, hem steriel maken. Aan zijn hormonen verandert het normaal niets.
Dus tenzij je denkt dat je na sterilisatie iets anders kan doen waardoor hij niet zou loeien (zoals laten dekken vb), zie ik niet in hoe dat effect zou hebben.
Door Lizzy
#3443117
Cindy de Wolf schreef: ma 04 apr 2022, 17:01 Revy van mij gilt echt als een teefje van mij loops is, Serieus not amusing. Bench, uit logeren bijde buren, andere kamer, gehoorbescherming het is gewoon afzien. Nu wil Maarten Kappen hem wel steriliseren ipv castreren maar ik heb geen idee wat dat met zijn gedrag gaat doen; lees blijft hij dan gillen bij een loopse teef of niet? Met implantaat is hij hanteerbaar wat dat betreft maar in general stikchagrijnig erdoor en otplofte vacht en dik, jatten bij de vleet!

Wat zijn jullie gedachte wat dat betreft.
Ja. Maar dan kun je hem eventueel vrij laten met je teefje en zal zij een of meerdere keren door Revy gedekt worden.
Door Cindy de Wolf
#3443129
pearlsofpassion schreef: ma 04 apr 2022, 17:29 Ben je van plan hem te laten dekken erna?
Dat is het enige dat een sterilisatie doet, hem steriel maken. Aan zijn hormonen verandert het normaal niets.
Dus tenzij je denkt dat je na sterilisatie iets anders kan doen waardoor hij niet zou loeien (zoals laten dekken vb), zie ik niet in hoe dat effect zou hebben.
Hij mag niet meer dekken, ook al zou hij dat zelf heul graag willen. Hij heeft 4x gedekt voor de vereniging en 5 is de max in het leven van een markiesje en 1x onoffcieel en zo niet gepland de stabij van mijn ouders.
Door Cindy de Wolf
#3443130
Lizzy schreef: ma 04 apr 2022, 17:48 Ja. Maar dan kun je hem eventueel vrij laten met je teefje en zal zij een of meerdere keren door Revy gedekt worden.
Dan was mijn gedachtegang juist. Dat laatste heb ik liever niet met vermoedelijk? dan een grotere kan op schijndracht/bmo? Gewoon gevoelsmatig.

Dan laten we het maar zo want het narcose risico vind ik dan niet opwegen tegen de voordelen. Dan maar af en toe een implantaat.

Voor mij is iig duidelijk NOOIT meer de combinatie intacte reu intacte teef.
Door Lizzy
#3443131
Cindy de Wolf schreef: ma 04 apr 2022, 19:06 Dan was mijn gedachtegang juist. Dat laatste heb ik liever niet met vermoedelijk? dan een grotere kan op schijndracht/bmo? Gewoon gevoelsmatig.

Dan laten we het maar zo want het narcose risico vind ik dan niet opwegen tegen de voordelen. Dan maar af en toe een implantaat.

Voor mij is iig duidelijk NOOIT meer de combinatie intacte reu intacte teef.
Nou, ik weet niet hoeveel groter die kans nou werkelijk is. Ik ben bevriend met iemand die een reu heeft die onvruchtbaar is. Hij dekt zich een slag in de rondte en geen van de dames heeft een BMO gekregen, dus misschien valt dat gewoon wel mee.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443135
Cindy de Wolf schreef: ma 04 apr 2022, 19:04 Hij mag niet meer dekken, ook al zou hij dat zelf heul graag willen. Hij heeft 4x gedekt voor de vereniging en 5 is de max in het leven van een markiesje en 1x onoffcieel en zo niet gepland de stabij van mijn ouders.
Ik bedoelde ook op je eigen teef. Dat is het enige voordeel dat je daarbij kan bereiken. Dat hij geen pups verwekt. Verder verandert er niets.
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3443143
Als hij zo reageert op een implantaat zou ik hem lekker laten zoals het is en je teef laten castreren als je met haar geen nestje meer wil.
Dan heeft het voor haar ook nog wat gezondheidsvoordelen (geen kans meer op BMO enzo) maar waarschijnlijk wel die ontplofte vacht.

Bij de keuze tussen ingrijpen bij reu of teef zou mijn voorkeur naar de teef gaan.

Karen
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3443156
Hier zijn ze beide gecastreerd maar Xavi heeft soms van die periodes dat het net een intacte reu is.
Het was dan ook vrij heftig bij hem toen hij intact was en je ziet duidelijk dat sommige dingen ook ingesleten gedrag is.
Hij kan rijden als een gek, probeert dan zelfs Voske te klemmen. Voske is 7 kilo - vs 35 van Xavi - maar zij biedt zich gewoon aan met de staart omhoog. ::)
Het risico blijft gewoon dat je bepaald gedrag blijft zien.
Het zou zonde zijn hem te castreren of steriliseren en niks op te schieten qua situatie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door