Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3442928
Mijn snotneus heeft een snotneus
20220401_082141.jpg
20220401_082141.jpg (3.03 MiB) 1292 keer bekeken
20220401_082255.jpg
20220401_082255.jpg (2.53 MiB) 1292 keer bekeken
Het begon maandag of dinsdag avond toen ie lag te slapen dat ie plots wakker werd en dan zo'n geluid maakte alsof ie zijn neus schraapte omdat ie niet genoeg lucht kreeg. Vond het ook snotterig klinken je weet wel hetzelfde als wij dat doen als ons hoofd vol snot zit.
Dan heeft ie dan af en toe eens gedaan. En hij niesde ook af en toe. Gisteren zag ik al wat snot. Vandaag dus net weer best veel. Vond ie erg leuk toen ik dat alles uit zijn neus trok met wegvegen.
Verder is ie niet echt ziek of zo, wellicht dat ie wel meer slaapt overdag.
Moet je nagaan met zoveel jaar honden heb ik dit dus al serieus zo lang niet gehad dat ik nou denk van eh? wat moet ik ermee? Hoe lang duurt zoiets?
Zijn er HTK middeltjes die je bij honden in kunt zetten?
En natuurlijk gaan we weer het weekend in en zie ik de bui weer hangen dat het juist dan plots slecht gaat ::)
Maar goed wat moet je nu in dit stadium bij de DA?

Edit :En uiteraard vind je op internet alleen maar doom scenario's , zoals schimmels, neus scopie onder narcose (zeker wanneer het maar 1 neusgat is etc ::) )
Door Lizzy
#3442929
Mjah. Ik vind het er wat groenig uit zien. Het zou echt wel kunnen dat er bijv. iets in de neus zit (zeg een graszaadje) wat irriteert. En dat geeft dan een lichte ontstekingsreactie. En dan rommelt het er of vanzelf uit of je moet gaan ingrijpen. Ik vind dit soort dingen dus echt heel lastig..... Ik heb een dermate fijne dierenarts dat ik gewoon kan bellen en kan zeggen "Frank, we moeten even overleggen". En dan spreken we alles door. Ik zou dus zelf wel ff bellen met een dierenarts. Desnoods even langs gaan. Gewoon, om een plan te maken als "gelijk ingrijpen" of "even aankijken en mocht het dit weekend mis gaan, dan doen we dit en dat".
Door smulpaap
#3442931
Zo op de foto's te zien lijkt het mij ook stug snot . En uit dat ene neusgat ...
Ik zou de DA in elk geval even bellen voor overleg , desnoods de foto's even doorsturen

Snot wat er zo uit ziet , ik zou dat niet vertrouwen
Zeker met het weekend voor de deur, je zult altijd zien , dan verergeren de klachten

Het kan irritatie zijn , maar je weet niet of en hoe diep het verder de luchtwegen in gaat
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3442933
Heb ML even laten bellen ( zit hele dag in Zoom)
Even aankijken nog, mogen een hoestdrank gaan geven. ( was er niet iets waarbij je daarbij op moest letten? ) En natuurlijk bellen als het erger wordt. En als het maandag niet niet beter is ook bellen.
En de andere hond ook in de gaten houden
Door Siberienne
#3442942
Kaio schreef: vr 01 apr 2022, 10:57 Heb ML even laten bellen ( zit hele dag in Zoom)
Even aankijken nog, mogen een hoestdrank gaan geven. ( was er niet iets waarbij je daarbij op moest letten? ) En natuurlijk bellen als het erger wordt. En als het maandag niet niet beter is ook bellen.
En de andere hond ook in de gaten houden
Hoestdrank voor mensen? Even opletten dat er geen xylitol oid in zit? Zoetstoffen zijn niet goed voor honden. Andere dingen weet ik zo niet 1-2-3.
Door smulpaap
#3442945
Ook geen aspartaam dat is ook een zoetstof
Tijmsiroop is een goede voor honden
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3442965
gewoon eentje met ouderwetse suiker dus. :biggrin2:
Rest van de dag heeft ie niet zo'n snot meer. Wat natte neusvleugels.
Door Lizzy
#3442966
Mooi zo! Heel vaak lossen dit soort dingen zich natuurlijk gewoon vanzelf op. Ik zweer bij Echinacea Extra Forte van Bloem. Inwendig. Om in te geven zeg maar. Beetje weerstand oppeppen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3442974
nou
Heeft ie hoesdrank gehad (vond ie lekker!)
En daarna gegeten
Heeft ie wel een snotneus weer.

Kan me daar iets bij voorstellen dat het eten door meer kaakbeweging dat zooitje op gang brengt.

Dus ik ga het maar weer met een zakdoekje weghalen, hij ziet me al aankomen :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door