Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3441728
Kent iemand dit. Ik vraag dit voor een kennis. Haar ruwhaar heeft hele kale oren. En ze zijn steenkoud. Hij heeft dat een vaker gehad en de da propte er meteen prednison in. Dit wil ze dus niet meer.
Ik heb haar Tannetjes naam gegeven.
Maar weten jullie misschien waar dit aan kan liggen of wat ze er aan kan doen?
Verder heeft hij een normale vacht en geen kale plekken.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3441744
Lizzy schreef: vr 11 mar 2022, 11:29 Dit is een ouder topic maar misschien heeft je kennis er nog wat aan:

viewtopic.php?t=34442

Ik lees dus wel vaker over "leder oren" bij de Teckel maar dit zijn dan eigenlijk altijd kortharige :g:
Heb het vaak gezien bij ruwharige teckels. Koude kale oren. Daar werd in de regel eigenlijk niets aan gedaan. Honden hadden er ook geen last van.
Door tt-tjes
#3441746
Doranto schreef: Heb het vaak gezien bij ruwharige teckels. Koude kale oren. Daar werd in de regel eigenlijk niets aan gedaan. Honden hadden er ook geen last van.
Maar waar zou dat dan aan liggen. Moet toch een oorzaak hebben.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3441775
Ik denk dat het met een slechte doorbloeding van de oren te maken heeft.
Misschien rasgebonden / erfelijk?
Door vagebond
#3442636
Kan echt geen kwaad, vooral de black en tan kunnen dat hebben. Denk genetisch. Prednison? Onzin, daar komen die haren niet van terug. Komt ook bij ruwharen voor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door