Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#3441653
Hoi allemaal,

Onze pup van 19 weken Fritz heeft groene afscheiding uit zijn piemel.
Van de vorige reuen weet ik dat goed uitplassen helpt, maar ja hoe leg je dat uit?
Ook karnemelk en vitamine C zou helpen.

Maar Fritz eet KVV ( bijna alles gewisseld) en krijgt groente en fruit tussendoor.
Kan ik hierbij een nog hogere dosering vit c geven? en dan welk merk?
Of zijn er nog andere tips.

Ik hoor het graag!
Bijlagen
fritz.jpg
fritz.jpg (1.68 MiB) 664 keer bekeken
Door Lizzy
#3441689
essie74 schreef: do 10 mar 2022, 10:41 Hoi allemaal,

Onze pup van 19 weken Fritz heeft groene afscheiding uit zijn piemel.
Van de vorige reuen weet ik dat goed uitplassen helpt, maar ja hoe leg je dat uit?
Ook karnemelk en vitamine C zou helpen.

Maar Fritz eet KVV ( bijna alles gewisseld) en krijgt groente en fruit tussendoor.
Kan ik hierbij een nog hogere dosering vit c geven? en dan welk merk?
Of zijn er nog andere tips.

Ik hoor het graag!
Als kuurtje kan het, vitamine C. Ben zelf voorstander van vitamine C via groenten en fruit. Maar gut, tijdelijk kun je extra supplementen geven. Hoewel ik niet geloof in de werking. Volgens mij moet je gewoon de zure vitamine C hebben, ascorbinezuur. En dan maakt het merk serieus niet uit.

Als het bij Sjoerd erg is, dan spoel ik zijn piemel met een oplossing van gekookt afgekoeld (maar nog wel lekker warm) water + een flinke scheut echinacea extra forte van Bloem. Ik zuig de oplossing op met een 20 ml doseerspuit. Zet die op de in/uitgang van zijn piemel, spuit de spuit langzaam leeg, spuit eruit, gaatje dicht houden en dan de vloeistof goed naar achteren masseren. Gaatje loslaten en dan komt de vloeistof weer naar buiten, dus keukenrol eronder. Dat twee maal per dag, een paar dagen achter elkaar en dan is zijn piem weer voor een paar dagen brandschoon :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door essie74
#3441719
hahah die methode van spoelen is mij bekend van de andere reu destijd, maar die ging er voor staan meid.....(
Genant gewoon! hahahha Dus dacht nu eerst maar eens even zo oplossing zoeken, spoelen kan altijd nog.
Zal in ieder geval de vit c en de bloem euchinea halen bij de drogist hier .

Dank voor de tip
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door