Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3443061
Ik denk dat je weinig andere keus hebt dan te proberen hele kwartels (zal ook zonder orgaan zijn) te scoren en dat erbij te gaan voeren om het aandeel spiervlees omhoog te krijgen. Ik weet niet of ik husk zou durven... je weet het toch maar nooit en dan is je eliminatiedieet mislukt. Ik zou zelf het risico niet nemen.
Door Ema
#3443064
Too schreef: za 02 apr 2022, 17:03 Wat jammer
Is de poep flink hard /erg stevig of echt knetterhard en droog en komt het er moeilijk uit?

Om je eliminatie zuiver te houden moet je eigenlijk wel kwartel geven en echt niks anders. Kwartels voor humane consumptie zijn vaak erg goed bevleesd, wat beter dan ex-layers .
Ik vermoed dat de laatste soort in de kvv zit
Misschien helpt t om bv een stukje kwartel bij de kvv te geven

Geen orgaan is voor een tijd geen probleem
Bedankt voor je reactie. Hij hoeft niet echt moeite doen maar het is hard en als ik in het zakje knijp valt het uur elkaar. Dan voelt het als zand. Ik merk aan dat zijn ontlasting patroon veranderd is. Het moet niet nog harder worden. Ik ga kijken of ik ergens bij de slager kwartels kan krijgen.
Door Ema
#3443065
Lizzy schreef: zo 03 apr 2022, 10:51 Ik denk dat je weinig andere keus hebt dan te proberen hele kwartels (zal ook zonder orgaan zijn) te scoren en dat erbij te gaan voeren om het aandeel spiervlees omhoog te krijgen. Ik weet niet of ik husk zou durven... je weet het toch maar nooit en dan is je eliminatiedieet mislukt. Ik zou zelf het risico niet nemen.
Dank je Lizzy.
Ik ga proberen aan kwartels komen het probleem is ... Pip hoe bizar ook wil niks eten wat niet gemalen is. Dus ook geen kipfilet of biefstuk!? Ik wilde gaan barfen 2-3 dagen in de week maar hij gaat mee spelen , in rollen , mee gooien maar niet eten. Dan zou ik het fijn moeten snijden of ergens vleesmolen halen.
Ik ga morgen eerst Kiezerbrink bellen , ik haal altijd bij hun op, ben toch benieuwd waar de orgaan blijft. Wie weet misschien willen ze een zakje kwijt. :???:
Gebruikersavatar
Door pike
#3443069
Ema schreef: za 02 apr 2022, 14:51 Ik ben nu een paar dagen bezig met voeren van kwartel. Helaas is de ontlasting van Pip wat aan het harde kant. De KB kwartel rol bevat helaas geen orgaan. Is er iets wat ik zou kunnen geven in plaats van orgaan zodat zijn ontlasting wat zachter wordt? Helaas kan ik kwartel orgaan nergens vinden.
Dat klopt niet. De kvv kwartel van Kiezebrink bevat 22% orgaan. Wordt namelijk gemaakt van de hele kwartel zonder de veren. Het calciumgehalte is wel relatief hoog en dat verklaart de harde ontlasting.
Door Lizzy
#3443071
pike schreef: zo 03 apr 2022, 17:09 Dat klopt niet. De kvv kwartel van Kiezebrink bevat 22% orgaan. Wordt namelijk gemaakt van de hele kwartel zonder de veren. Het calciumgehalte is wel relatief hoog en dat verklaart de harde ontlasting.
Waarschijnlijk gaan daar hele uitgelegde kwartels in? Die zijn wat ouder, hebben wat hardere botjes....
Door Ema
#3443074
pike schreef: zo 03 apr 2022, 17:09 Dat klopt niet. De kvv kwartel van Kiezebrink bevat 22% orgaan. Wordt namelijk gemaakt van de hele kwartel zonder de veren. Het calciumgehalte is wel relatief hoog en dat verklaart de harde ontlasting.
Op de site waar ik heb bestel staat in beschrijving idd hele kwartel zonder veren. Hierdoor dacht ik ook dat er orgaan in zou zitten. Maar op het etiket van de worst zelf staat duidelijk 81% vlees, 19% bot en 0% orgaan helaas.
Door Ema
#3443075
Ema schreef: zo 03 apr 2022, 18:09 Op de site waar ik heb bestel staat in beschrijving idd hele kwartel zonder veren. Hierdoor dacht ik ook dat er orgaan in zou zitten. Maar op het etiket van de worst zelf staat duidelijk 81% vlees, 19% bot en 0% orgaan helaas.
Maar ... goede nieuws is dat ik nu achter ben dat er ook versie met orgaan bestaat van KB. Bedankt ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3443081
Ema schreef: zo 03 apr 2022, 18:15 Maar ... goede nieuws is dat ik nu achter ben dat er ook versie met orgaan bestaat van KB. Bedankt ;)
Die gemalen kwartel zonder orgaan valt bij Kiezebrink ook niet onder de kvv mixen. Die valt onder hun barf produkten.
Maar ik zie op de website van Kiezebrink de kwartel niet meer staan bij de mixen. Dus of ze hem nog maken? Of dat hij misschien tijdelijk niet beschikbaar is? Floris heeft hem in elk geval nog wel te koop:
https://www.florisvlees.nl
Waar je dus op moet letten als je kvv koopt van de Kiezebrink, maakt niet uit welke diersoort: Het heet KB Mix. En niet KB Barf.
Er bestaat overigens ook nog KB Complete, hieraan is een premix toegevoegd van vitaminen, mineralen en olie.
Door Ema
#3443086
Mijn man heeft mijn leverancier Animalfoodexpres en ook iemand van Florisvlees gesproken maar helaas wordt kwartelmix niet meer gemaakt. Bij Floris zit de orgaan ook niet in. Ik ga het nu via poelier proberen in een dorp hier in de buurt, als ik wat extra vlees kan krijgen of overweeg toch nog een hele vogeltje te proberen. Is eigenlijk meest veilig in eliminatie maar dan moet hij het wel eten.
Tijdens mijn zoektocht naar kwartel kwam ik iemand tegen die beweert dat ze allergieën op een andere manier kunnen opsporen. Ik doe een nieuwe topic open daarover . Kunnen jullie misschien meelezen en jullie mening over geven?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3443106
Als hij hele kwartels niet wil eten, maar je daar wel aan kan komen, is een goedkope vleesmolen misschien nog het overwegen waard.

Wij hadden een clatronics (heet nu anders maar ik weet niet hoe) van iets van vier of vijf tientjes en die kon kwartel prima malen. Dan maak je er gewoon zelf een kvv prakje van.
Gebruikersavatar
Door pike
#3443133
Ema schreef: ma 04 apr 2022, 10:43 Mijn man heeft mijn leverancier Animalfoodexpres en ook iemand van Florisvlees gesproken maar helaas wordt kwartelmix niet meer gemaakt. Bij Floris zit de orgaan ook niet in. Ik ga het nu via poelier proberen in een dorp hier in de buurt, als ik wat extra vlees kan krijgen of overweeg toch nog een hele vogeltje te proberen. Is eigenlijk meest veilig in eliminatie maar dan moet hij het wel eten.
Tijdens mijn zoektocht naar kwartel kwam ik iemand tegen die beweert dat ze allergieën op een andere manier kunnen opsporen. Ik doe een nieuwe topic open daarover . Kunnen jullie misschien meelezen en jullie mening over geven?
Dat is dan vreemd want de KB mix Kwartel staat gewoon te koop op zijn site en op de bijgeplaatste foto van de rol kan je echt duidelijk lezen dat er 22% orgaan in zit. En dat stond voorheen ook op de site van KB zelf.
Maar als die mix niet meer geproduceerd wordt is het natuurlijk binnenkort uitverkocht en moet je toch naar iets anders uitzien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door