Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3441035
Hi....na zeven vette jaren zonder grote problemen zit mijn ventje nu niet goed in vel.

Tot 2015 veel problemen darmen allergie en rug. Dat is door anallergene voeding en behandeling osteopathie heel erg verbeterd

Mucho is op zijn bijna 15 nog super fit en wandelt nog rustig een uur.

Helaas afgelopen week niet. Maandag al beetje sloom. Dinsdag da. Geen helder iets wel pijn dus rycarfa gestart.
Dinsdag avond laat een piep toen ik bewoog in bed. Toen werd duidelijk dat zijn nek was. Woensdag ochtend ook. Erna prima. Wel rust en afspraak osteo die helaas pas vrijdag kon. Woensdag ook gestart met gabapentine die ik vaker geef als nodig is. Pas laat in avond weer een keer pijnscheut.

Donderdag was echt drama. tot 15uur meerdere pijnscheuten dus toch naar da. Door zijn verleden geen tramadol maar wel rycarfa max en gabapentine ophogen

Vrijdag stond hij op en kreeg hij zijn eerste pijnscheut al staand..trok pootje op dus echt niet oké. Hart verscheurt elke keer. In overleg previcox gaan geven naast gabapentine

Gelukkig liet hij osteo kramp uit nek halen. Erna lang geslapen en pas eind avond een flinke scheut toen hij lag.

Vandaag ...het was zo spannend...maar hij was beter. Paar keer in zon komen liggen en drie mini rondjes. Dat was lastig want ook op zijn bijna 15e wil hij bijna rennen en mag ik elke hoek onderhandelen om terug te keren (trekken aan mijn hond doe ik niet;)). Net uitgebreid bij me gelegen en likte op gegeven moment buik ..toen kreeg hij toch een pijnscheut maar piepte niet zo hard als vorige keren.


Oké..heel verhaal..maar het lijkt dus iets beter na ophogen medicatie en bezoek osteo.

Tegelijk vind ik het doodeng. Alle medicatie...het feit dat er zenuw beklemd zit en reden onbekend is..(ct /foto uit den boze. Dat moet onder sedatie en wil ik hem niet meer aan doen)..het kan nek hernia zijn maar ook iets anders. ..en hoe lang duurt dat? En wat is nodig?

In de praktijk van mijn da werkt een orthomanuele arts. J. Heukels. Mijn da was erg te spreken over resultaten nek hernia die zij zag. Ik zou maandag terecht kunnen. Tegelijk ben ik tot nu toe tevreden over mijn osteo (als ik denk dat mucho oud word moet ik naar de osteo..erna energie voor tien).

Maar ..ook bang dat osteo misschien niet goed genoeg is. En enerzijds denk ik: hij heeft minder pijnscheuten ..maar zit ook aan bijna maximale dosis gabapentine en previcox..als dat heel lang moet en met veel rust..dat is niet het leven wat Mucho voor ogen heeft...

Wie heeft hier ervaring mee? Nek hernia..verloop ...tips osteo of orthomanuele arts? Hoe lang medicatie?

Thnx!
Door Lizzy
#3441036
Oh jee, wat een ellende allemaal :-\ . Ik lees op google eigenlijk niets als positief over orthomanuele arts. J. Heukels. Dus overleg met haar kan volgens mij geen kwaad. Misschien ook met beide overleggen (orthomanuele arts en osteopaat) wat op dit moment de beste vorm van behandeling is?

Ik ga voor je duimen dat het goed komt of in ieder geval een stuk beter zal gaan in de nabije toekomst!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3441040
Lizzy schreef: zo 27 feb 2022, 07:51 Oh jee, wat een ellende allemaal :-\ . Ik lees op google eigenlijk niets als positief over orthomanuele arts. J. Heukels. Dus overleg met haar kan volgens mij geen kwaad. Misschien ook met beide overleggen (orthomanuele arts en osteopaat) wat op dit moment de beste vorm van behandeling is?

Ik ga voor je duimen dat het goed komt of in ieder geval een stuk beter zal gaan in de nabije toekomst!


Klopt Lizzy. Ik had hier wel wat negatieve verhalen over aharon gelezen. Maar niet over haar. En dat blijft lastig. Er zijn altijd goede en slechte ervaringen.

Mijn osteo is geen fan. Zij geeft aan dat het te hardhandig is. Ze zei; ik snap niet waarom ze altijd manipuleren..als ruimte maken genoeg is.

Als leida dit had gezegd had ik dat geloofd. Leida was zo goed. En deze ook als ik zie hoe Mucho altijd weer super fit is na haar behandeling . Maar ik twijfel.

Misschien is er meer nodig. En moet ik dit wel doen. Die rust..al die medicatie. Ik hoef nu nog geen keus te maken hoor want pas paar dagen bezig. Maar ik ben wel bezig met wat als dit nog een tijd zo blijft..het is zo sneu. Tegelijk hou ik me vast aan de veerkracht die hij altijd heeft laten zien.

Jacha gaf aan: kijk het weekend aan. Als hij verbeterd is het misschien niet nodig.

Gisteren 1 pijnscheut en vanochtend ook. Toen ik punt van mijn matras een klein stukje omhoog wilde doen..

Ik hoop nog wat verhalen te horen en vooral mijn rust te krijgen om weer helder na te denken. IK zou het hem zo gunnen om van fitte senior gewoon rustig bejaard te worden zonder die onverwachte pijnen. Want dat is het denk ik: omdat ze zo onverwacht zijn is het echt ellendig. Hij schrikt er van en blijft echt verstijfd liggen..dat is echt anders dan gewoon wat zeurende spierpijn.

Toch fijn om hier weer wat te delen..thnx
Door Lizzy
#3441046
Papalou schreef: zo 27 feb 2022, 10:02 Klopt Lizzy. Ik had hier wel wat negatieve verhalen over aharon gelezen. Maar niet over haar. En dat blijft lastig. Er zijn altijd goede en slechte ervaringen.
Ik heb zelf inderdaad ronduit slechte ervaringen met Aharon.
Mijn osteo is geen fan. Zij geeft aan dat het te hardhandig is. Ze zei; ik snap niet waarom ze altijd manipuleren..als ruimte maken genoeg is.
Mjah. Heel eerlijk? Ik ben het wel mee eens. Ik vind de methode ook echt heel hardhandig. Sterker nog, zo hardhandig dat er een spondylosebrug bij mijn hond afbrak :-X
Als leida dit had gezegd had ik dat geloofd. Leida was zo goed. En deze ook als ik zie hoe Mucho altijd weer super fit is na haar behandeling . Maar ik twijfel.
Bedoel je dan Visee? Is zij gestopt? En Anneke raadplegen? Ik weet niet precies waarover je twijfelt maar luister vooral goed naar je eigen gevoel!
Misschien is er meer nodig. En moet ik dit wel doen. Die rust..al die medicatie. Ik hoef nu nog geen keus te maken hoor want pas paar dagen bezig. Maar ik ben wel bezig met wat als dit nog een tijd zo blijft..het is zo sneu. Tegelijk hou ik me vast aan de veerkracht die hij altijd heeft laten zien.
Ik voel het misschien verkeerd aan maar volgens mij wil je niet naar die orthomevrouw. Luister naar je gevoel, echt.
Jacha gaf aan: kijk het weekend aan. Als hij verbeterd is het misschien niet nodig.
Gisteren 1 pijnscheut en vanochtend ook. Toen ik punt van mijn matras een klein stukje omhoog wilde doen..

Ik hoop nog wat verhalen te horen en vooral mijn rust te krijgen om weer helder na te denken. IK zou het hem zo gunnen om van fitte senior gewoon rustig bejaard te worden zonder die onverwachte pijnen. Want dat is het denk ik: omdat ze zo onverwacht zijn is het echt ellendig. Hij schrikt er van en blijft echt verstijfd liggen..dat is echt anders dan gewoon wat zeurende spierpijn.

Toch fijn om hier weer wat te delen..thnx
Ja, dit is ook echt heel zielig.... Maar soms heeft genezing echt wel een beetje tijd nodig. Ik hoop dat hij vandaag en misschien morgen/overmorgen (misschien iets langer wachten?) verder opknapt!

Is ook nog wat CBD olie erbij geven een idee?
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3441050
Je hebt helemaal gelijk. Ik vind orthomanuele arts doodeng. Maar..hoe hij vrijdag was: was ik gelijk gegaan. Waarom ook lastig: Mucho laat pas goed dingen toe als hij mensen kent. Veel geprobeerd tot ik bij leida kwam. Acupunctuur bijvoorbeeld was veel te heftig. Een andere osteopaath kreeg geen toegang omdat ze niet genoeg luisterde naar wat hij aangaf.

Leida was een tijd afwezig..anderhalf jaar. Ze is nu weer begonnen

En daarmee is derde optie: ik ga leida mailen. Want daar heb ik beste gevoel bij. Zij kan eventueel ook chiropraxie toepassen. Dat deed ze heel soms als het nodig was. En ze heeft een laser acupunctuur apparaat ...

Het is nu iets rustiger waardoor ik beter kan luisteren naar gevoel want dat klopt inderdaad

Nog een vraag: ik lees overal bench rust en optillen naar Plas plek. Ik probeer echt rondje van 5 minuten naar dat is wel lastig..is een stuk lopen echt zo slecht? Tja. Denk ook naar aan leida vragen;)
Door Lizzy
#3441055
Papalou schreef: zo 27 feb 2022, 11:09 Je hebt helemaal gelijk. Ik vind orthomanuele arts doodeng. Maar..hoe hij vrijdag was: was ik gelijk gegaan. Waarom ook lastig: Mucho laat pas goed dingen toe als hij mensen kent. Veel geprobeerd tot ik bij leida kwam. Acupunctuur bijvoorbeeld was veel te heftig. Een andere osteopaath kreeg geen toegang omdat ze niet genoeg luisterde naar wat hij aangaf.

Leida was een tijd afwezig..anderhalf jaar. Ze is nu weer begonnen

En daarmee is derde optie: ik ga leida mailen. Want daar heb ik beste gevoel bij. Zij kan eventueel ook chiropraxie toepassen. Dat deed ze heel soms als het nodig was. En ze heeft een laser acupunctuur apparaat ...

Het is nu iets rustiger waardoor ik beter kan luisteren naar gevoel want dat klopt inderdaad

Nog een vraag: ik lees overal bench rust en optillen naar Plas plek. Ik probeer echt rondje van 5 minuten naar dat is wel lastig..is een stuk lopen echt zo slecht? Tja. Denk ook naar aan leida vragen;)
Puur op gevoel? Ik zou hem niet tillen. Ik denk dat je daarmee meer kans loopt op pijnlijke momenten als dat je hem zelf laat schuifelen. En volgens mij is lopen dus niet slecht voor een nekhernia, als ie maar niet aan de riem hoeft (met een halsband).
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3441056
Tillen doe ik niet nee. Maar dat las ik dat mensen dat deden.

Ik vind het complete benchrust verhaal ook lastig. Met mijn hernia was ik blij dat ik door tramadol minder pijn had en wat kon bewegen. Complete rust is voor doorbloeding/verstijving lijkt me niet goed.

Mucho is er helaas niet zo goed in om rustig te lopen. Loopt altijd met flinke vaart. en door pijnstillers vertrouw ik hem nu niet om zelf zijn grenzen op tijd aan te geven. Het is ook lastig: voel je je even goed en mag je van je mens alleen om het grasveld lopen. Mucho is dat zelfs op zijn leeftijd nog niet gewend. Die loopt bijna altijd minimaal 20/25/30 minuten naast zijn grote ronde.
Maar..beetje rustig lopen wel goed...


Wie is Anneke eigenlijk?
Door Lizzy
#3441057
Papalou schreef: zo 27 feb 2022, 12:17 Tillen doe ik niet nee. Maar dat las ik dat mensen dat deden.

Ik vind het complete benchrust verhaal ook lastig. Met mijn hernia was ik blij dat ik door tramadol minder pijn had en wat kon bewegen. Complete rust is voor doorbloeding/verstijving lijkt me niet goed.

Mucho is er helaas niet zo goed in om rustig te lopen. Loopt altijd met flinke vaart. en door pijnstillers vertrouw ik hem nu niet om zelf zijn grenzen op tijd aan te geven. Het is ook lastig: voel je je even goed en mag je van je mens alleen om het grasveld lopen. Mucho is dat zelfs op zijn leeftijd nog niet gewend. Die loopt bijna altijd minimaal 20/25/30 minuten naast zijn grote ronde.
Maar..beetje rustig lopen wel goed...


Wie is Anneke eigenlijk?
Schellingerhout. Kijk, zij hebben samen dit gedaan:

https://institute.supplespine.nl/kennismaken/
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3441059
Oh wat mooi! Wist ik niet.

Heb trouwens al jaren happy dog tuig. Heel fijn

En het gekke: hij schuifelt niet. Loopt best goed tot hij last krijgt. Volgens mij hoort dat ook bij deze klachten: dat ze tussen pijnscheuten door best goed kunnen zijn.

Ik ga verder met hard hopen dat ontstekingsremmers aan slaan..en dat leida vandaag haar mail checkt en zegt: kom maar langs;).

En maar eens wat mensen vragen in de buurt of Mucho komende weken in hun tuin mag snuffelen..dan loopt hij langzaam en krijgt zijn koppie toch wat uitdaging. Tja..15 en nog steeds senior. We hebben veel mazzel gehad. Ik hoop dat de engeltjes ons nog één (of meer) keer matsen en hij snel weer het oude wandelende wonder is die op zijn 15e eerder 10 lijkt dan 15;)
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3441074
Dank je Lizzy .

Ik heb nu de beste optie en mag woensdag naar Leida. Mocht ook morgen al maar aangezien hij vrijdag ook behandelt is leek haar dit beter.

Ook zij gaf aan dat manipulaties vaak wat te hard zijn. Zeker voor een senior en als er geen scan gemaakt is. Dan zacht eromheen werken beter.

Voor nu vind ik hem vandaag en gisteren echt beter. Komt regelmatig kijken. Wil graag lopen en vandaag gelukkig maar 1 scheut. Hoop dat de stijgende lijn doorzet en ik snel weer met hem op pad kan.
Gebruikersavatar
Door Loti
#3441085
Allereerst wat ellendig voor je hond. Ik wil graag mijn ervaring delen.
Mijn teckel heeft vorig jaar een rughernia gehad, het was een groot drama en niet meer te doen met 3 soorten pijnstillers in hoge dosering. Bij iedere beweging gilde ze het uit. Uiteindelijk ten einde raad ( andere optie was een scan en waarschijnlijk een operatie ) bij orthomanuele arts Jacha Heukels terecht gekomen en na de eerste behandeling direct resultaat. Jet was binnen een week van 2 pijnstillers af en de week daarop van de laatste pijnstiller omdat ik die geleidelijk wilde afbouwen. Voor mij verrichtte ze een wonder. Ik was ook altijd huiverig voor deze behandeling en dacht dat het er behoorlijk hardhandig aan toe zou gaan. maar het tegendeel is waar. Kan het dus echt aanraden.
Beterschap voor Mucho!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3441118
Loti schreef: zo 27 feb 2022, 17:54 Allereerst wat ellendig voor je hond. Ik wil graag mijn ervaring delen.
Mijn teckel heeft vorig jaar een rughernia gehad, het was een groot drama en niet meer te doen met 3 soorten pijnstillers in hoge dosering. Bij iedere beweging gilde ze het uit. Uiteindelijk ten einde raad ( andere optie was een scan en waarschijnlijk een operatie ) bij orthomanuele arts Jacha Heukels terecht gekomen en na de eerste behandeling direct resultaat. Jet was binnen een week van 2 pijnstillers af en de week daarop van de laatste pijnstiller omdat ik die geleidelijk wilde afbouwen. Voor mij verrichtte ze een wonder. Ik was ook altijd huiverig voor deze behandeling en dacht dat het er behoorlijk hardhandig aan toe zou gaan. maar het tegendeel is waar. Kan het dus echt aanraden.
Beterschap voor Mucho!
Fijn dat voor jullie geholpen heeft!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3441120
Vanochtend kreeg Mucho een super heftige scheut die echt even aanhield en die naar poot trok :'( nog niet eerder zo lang en was zo hartbrekend dat ik da belde. Omdat die pauze had leida gebeld en daar kon ik alsnog ook vandaag terecht. Na kwartier was Mucho weer in staat te bewegen. En zo bizar: dan springt hij de bank af(staan overal trapjes) en trippelt zo naar de auto.

Leida was voorzichtig optimistisch. Mucho werkte goed mee waardoor ze veel heeft kunnen doen. Ook laser liet hij toe. Had behoorlijk wat vast zitten en oude trauma's.

Hoop zo dat het werkt..en vooral dat Mucho wat rustiger en voorzichtiger gaat doen. Serieus. Dan ben je bijna vijftien en nog steeds roekeloos..

Ik ga maar Weesgegroetjes doen dat het tot volgende week woensdag goed gaat..en komende dagen wat rustiger wordt want zon scheut als vanochtend doet mij weer op scherp staan..

Achteraf enorm blij dat ik voor leida gekozen had. Hoe hij daar mee werkt..dat had hij bij orthomanuele arts niet gedaan..

dank voor reacties!
Door Lizzy
#3441123
Pfft, wat een ellende joh! Maar wat fijn dat je gelijk bij Leida terecht kon en zij zo briljant kon helpen :-* ! Echt top!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door