Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3442268
Oké ga het doen
Geen pompoen dan meer of kan dat geen kwaad om ook zo nu en dan te geven
Gebruikersavatar
Door doranto
#3442275
kiara schreef: ma 21 mar 2022, 17:07 Oké ga het doen
Geen pompoen dan meer of kan dat geen kwaad om ook zo nu en dan te geven
Ik vind pompoen een hele waardevolle toevoeging. Ik zou dat niet schrappen. Hier krijgen ze dagelijks wat pompoen bij de groentemix, zowel rauw gepureerd (voor beiden) als gekookt (voor het speciale dieet dat Honyx krijgt, om de vorming van cystinestenen te voorkomen).
Gebruikersavatar
Door kiara
#3442289
Doranto schreef: ma 21 mar 2022, 17:27 Ik vind pompoen een hele waardevolle toevoeging. Ik zou dat niet schrappen. Hier krijgen ze dagelijks wat pompoen bij de groentemix, zowel rauw gepureerd (voor beiden) als gekookt (voor het speciale dieet dat Honyx krijgt, om de vorming van cystinestenen te voorkomen).
Dan blijft de pompoen
Heb eindelijk een hond die alles lust :D
Andere zijn pruimers :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3442291
Moet wel even gaan spitten hier ergens hoeveel ik kan geven en hoevaak

Ooit geprobeerd met de andere maar kon het zo weg kieperen
Gebruikersavatar
Door doranto
#3442297
kiara schreef: ma 21 mar 2022, 19:14 Moet wel even gaan spitten hier ergens hoeveel ik kan geven en hoevaak

Ooit geprobeerd met de andere maar kon het zo weg kieperen
Ik heb even omgerekend wat ze hier dagelijks krijgen.
Dat is per 10 kilo lichaamsgewicht ca. 4,5 gram pompoen; ca. 3,5 gram courgette, en ca. 5,5 gram een mix van bladgroenten. Momenteel is dat andijvie, wat diepvriesspinazie, een klein beetje bleekselderij en wat witlof. '-Zomers bestaat de 5,5 gram uit hetgeen ik in de tuin pluk: o.a. paardenbloemblad, brandnetel, kleefkruid, melganzevoet, smalle weegbree, winterpostelein, schapenzuring enz. Ik geef deze groenten altijd rauw gepureerd (ik heb daarvoor de vitamix). Ik geef het altijd vóór de vleesmaaltijd met een scheutje kefir en 1 rauw eitje per 2 honden. Het wordt hier altijd heel graag gegeten.

edit: Sorry het is niet per dag maar per maaltijd. Ze krijgen hier 2 maaltijden per dag.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3442304
Doranto schreef: ma 21 mar 2022, 20:06 Ik heb even omgerekend wat ze hier dagelijks krijgen.
Dat is per 10 kilo lichaamsgewicht ca. 4,5 gram pompoen; ca. 3,5 gram courgette, en ca. 5,5 gram een mix van bladgroenten. Momenteel is dat andijvie, wat diepvriesspinazie, een klein beetje bleekselderij en wat witlof. '-Zomers bestaat de 5,5 gram uit hetgeen ik in de tuin pluk: o.a. paardenbloemblad, brandnetel, kleefkruid, melganzevoet, smalle weegbree, winterpostelein, schapenzuring enz. Ik geef deze groenten altijd rauw gepureerd (ik heb daarvoor de vitamix). Ik geef het altijd vóór de vleesmaaltijd met een scheutje kefir en 1 rauw eitje per 2 honden. Het wordt hier altijd heel graag gegeten.

edit: Sorry het is niet per dag maar per maaltijd. Ze krijgen hier 2 maaltijden per dag.
Dank je wel Lizzy :-*
Ga het opschrijven ( net even screenshot van gemaakt ) maar handiger in mijn honden schrift, staat ook in wat ik bij Amber gedaan heb met de giardia
Gebruikersavatar
Door doranto
#3442305
kiara schreef: ma 21 mar 2022, 21:17 Dank je wel Lizzy :-*
Ga het opschrijven ( net even screenshot van gemaakt ) maar handiger in mijn honden schrift, staat ook in wat ik bij Amber gedaan heb met de giardia
Ik ben Hedwich (doranto) ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3442310
Doranto schreef: ma 21 mar 2022, 21:21 Ik ben Hedwich (doranto) ;)
O wat dom dacht antwoord van Lizzy
Sorry
Dank je wel Hedwich
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door