Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3439931
Hallo allemaal
Ik heb er sinds een week een Mechelse herder herplaats pup bij van bijna 5 maanden.
At goedkope brok
Maar ik als voorstander van vers vlees wil dat niet( geef al 17 jaar vers)

Maar nou heb ik het zo gedaan:
Eerste paar dagen gekookte kip met rijst
Toen beetje Kvv erbij( 4 x per dag kleine beetjes)
Ging fout steeds bagger poep met soms beetje op het laatst bloed druppel.
Beschuit toegevoegd en diatomeeraarde.

Maar nog steeds fout
Toen klein handje koudgeperste brokjes erbij en okugest
Nog steeds fout
Geef wel elke dag de diatomeeraarde
Wat kan ik nog doen??? :(
Gebruikersavatar
Door pluk
#3439933
Diarree als in slappe kak, maar niet waterdun?
De meeste honden kunnen gewoon cold turkey over naar vers. Ik zou 'm dus gewoon direct op kvv zetten met daarbij een flinke schep groente(mix) en ivm de diarree psylliumvezels. Okugest kuj je evt ook blijven geven.
En dat eens een aantal dagen aankijken.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3439937
pluk schreef: zo 13 feb 2022, 12:05 Diarree als in slappe kak, maar niet waterdun?
De meeste honden kunnen gewoon cold turkey over naar vers. Ik zou 'm dus gewoon direct op kvv zetten met daarbij een flinke schep groente(mix) en ivm de diarree psylliumvezels. Okugest kuj je evt ook blijven geven.
En dat eens een aantal dagen aankijken.
Ik zou het kunnen proberen
Altijd gedaan ook , maar ja nu gaat het dus fout
Had al steeds meer Kvv gedaan tot bijna niks meer aan rijst
Maar misschien te snel :(
Wat zou ik kunnen doen om de plak poep wat te verbeteren buiten de okugest?
Hoor ook wel van norit maar volgens mij is dat zooi of niet?

Heb het niet gauw maar ben nu leeg kwa dingen wat ik kan doen :-[
Door Lizzy
#3439947
kiara schreef: zo 13 feb 2022, 11:39 Hallo allemaal
Ik heb er sinds een week een Mechelse herder herplaats pup bij van bijna 5 maanden.
At goedkope brok
Maar ik als voorstander van vers vlees wil dat niet( geef al 17 jaar vers)

Maar nou heb ik het zo gedaan:
Eerste paar dagen gekookte kip met rijst
Toen beetje Kvv erbij( 4 x per dag kleine beetjes)
Ging fout steeds bagger poep met soms beetje op het laatst bloed druppel.
Beschuit toegevoegd en diatomeeraarde.

Maar nog steeds fout
Toen klein handje koudgeperste brokjes erbij en okugest
Nog steeds fout
Geef wel elke dag de diatomeeraarde
Wat kan ik nog doen??? :(
Tja, dit is lastig want dit kan van alles zijn. Er hangen virusjes rond, het kunnen wormen zijn, giardia, herder dus misschien stress? En de omschakeling van de voeding natuurlijk.

Kun je wat meer over de diarree vertellen? Heeft ze meerdere keren per dag diarree? Kan ze het ophouden of poept ze de hele tent vol? Heeft ze elke dag diarree? Welke kleur heeft het? Stinkt het erg?

Toen je haar kreeg had ze nergens last van? Dus zou je haar nu overzetten op die goeikope brokken, zou de diarree weer weg kunnen zijn?

Wanneer ging het precies fout, gelijk toen je haar op gekookte kip zette?

Wat ik zou doen: terug op die brok. Als de diarree dan over is, dan weet je in ieder geval 1 ding. Het is van de voeding. En dan zul je veeeeeeeeeeel langzamer over moeten gaan schakelen en de darmen moeten gaan boosten met een goede probiotica.

Als de diarree blijft: weet je ook 1 ding zeker: het is niet de voeding, er is iets anders aan de hand. Afhankelijk van wat voor diarree je mee te maken hebt, moet je verder gaan kijken maar voordat ik daar wat over kan zeggen is het voor mij handiger om te weten wat voor diarree je mee te maken hebt (zie vragen boven).
Gebruikersavatar
Door kiara
#3439951
Lizzy schreef: zo 13 feb 2022, 12:45 Tja, dit is lastig want dit kan van alles zijn. Er hangen virusjes rond, het kunnen wormen zijn, giardia, herder dus misschien stress? En de omschakeling van de voeding natuurlijk.

Kun je wat meer over de diarree vertellen? Heeft ze meerdere keren per dag diarree? Kan ze het ophouden of poept ze de hele tent vol? Heeft ze elke dag diarree? Welke kleur heeft het? Stinkt het erg?

Toen je haar kreeg had ze nergens last van? Dus zou je haar nu overzetten op die goeikope brokken, zou de diarree weer weg kunnen zijn?

Wanneer ging het precies fout, gelijk toen je haar op gekookte kip zette?

Wat ik zou doen: terug op die brok. Als de diarree dan over is, dan weet je in ieder geval 1 ding. Het is van de voeding. En dan zul je veeeeeeeeeeel langzamer over moeten gaan schakelen en de darmen moeten gaan boosten met een goede probiotica.

Als de diarree blijft: weet je ook 1 ding zeker: het is niet de voeding, er is iets anders aan de hand. Afhankelijk van wat voor diarree je mee te maken hebt, moet je verder gaan kijken maar voordat ik daar wat over kan zeggen is het voor mij handiger om te weten wat voor diarree je mee te maken hebt (zie vragen boven).
Ik weet niet welke brokken het waren aangezien ze uit buitenland komt.
Ze heeft een grote reis gemaakt dus tja stress kan het ook zijn.

Ze poept paar keer per dag , de ene keer wat vaster als de andere keer.
Vooral in de ochtend is het bagger
Stinken tja gewoon poep lucht.
Ze kan het wel even op houden ze geeft het aan als ze naar buiten moet.( nog vaak in de tuin)
Verder is het donker van kleur.

Ze heeft 1 keer gepoept in de bench in de auto vlak na haar grote reis. Dat was goed voor zover ik het kon beoordelen.
Licht bruin van kleur.

Dus terug op die brok kan niet
Welke probiotica is ook alweer goed?
Is al weer even geleden dat ik dat nodig had.

Dus tja wat nu kwa eten
Zo doorgaan met kleine beetjes Kvv bij de rijst?
Door Lizzy
#3440000
kiara schreef: zo 13 feb 2022, 12:55 Ik weet niet welke brokken het waren aangezien ze uit buitenland komt.
Ze heeft een grote reis gemaakt dus tja stress kan het ook zijn.
Aha! Ja, dan kan de overgang ook grote invloed hebben. Dat heeft misschien wat meer tijd nodig.
Ze poept paar keer per dag , de ene keer wat vaster als de andere keer.
Vooral in de ochtend is het bagger
Stinken tja gewoon poep lucht.
Ze kan het wel even op houden ze geeft het aan als ze naar buiten moet.( nog vaak in de tuin)
Verder is het donker van kleur.
Is ze ontwormt voordat ze naar jou toe kwam? Zo niet: ik zou toch ontlasting opsturen naar het Woud om op wormen + giardia te controleren. Gewoon voor de zekerheid.
Ze heeft 1 keer gepoept in de bench in de auto vlak na haar grote reis. Dat was goed voor zover ik het kon beoordelen.
Licht bruin van kleur.
Ja, maar op zich zegt dit dus niet zoveel, toch? Die ochtend kan haar ontlasting nog wel slecht geweest zijn?
Dus terug op die brok kan niet
Welke probiotica is ook alweer goed?
Is al weer even geleden dat ik dat nodig had.
Goed beter best. Ik vind die van Dr. Mercola gewoon echt erg goed maar ja, doe moet wel uit Amerika komen (want die is in NL onbetaalbaar). Die is te bestellen op de site van Dr. Mercola zelf. Mocht je denken "maar dat duurt veel te lang voor dat binnen is", echt, ze zijn vaak sneller dan sommige Nederlandse webshops! Maar, het is niet goedkoop... Mocht je deze kiezen: begin met de helft te doseren. Het is echt sterk spul. Anders kun je die van Phytonics of Puur geven. In vergelijk met die van Mercola is het slap spul dus je mag het best ruim doseren.
Dus tja wat nu kwa eten
Zo doorgaan met kleine beetjes Kvv bij de rijst?
Rijst is super onverteerbaar dus dat zou ik gelijk uit de voeding weg laten. Ik zou alleen KVV geven en dit even twee seconden koken. Goed af laten koelen. Dan probiotica erover (doe je dat over te warme KVV, doodt je gelijk de goede bacteriën) en wat psyllium husk. En wat je wel kunt toevoegen: gekookte pompoen. Dat helpt ook goed bij diarree. Verder denk ik dat je dan even wat geduld moet hebben. En ja, ik deed dus zelf een wormen + giardia onderzoek voor de zekerheid. Niet ontwormen voor je weet of er wat zit want ontwormingsmiddelen hebben ook grote impact op de darmflora. En mocht er giardia aanwezig zijn, moet je daar echt een specifiek middel voor gebruiken.

Diatomeeënaarde geef je al he? Op zich kun je daar ook prima mee door gaan. Hoeveel diatomeeënaarde geef je? En welke? En wat weegt ze? (even kijken of je nog wat aan de dosering kunt doen).
Gebruikersavatar
Door kiara
#3440003
Lizzy schreef: ma 14 feb 2022, 07:52 Aha! Ja, dan kan de overgang ook grote invloed hebben. Dat heeft misschien wat meer tijd nodig.


Is ze ontwormt voordat ze naar jou toe kwam? Zo niet: ik zou toch ontlasting opsturen naar het Woud om op wormen + giardia te controleren. Gewoon voor de zekerheid.

Ja ze is vlak voordat ze ging reizen ontwormd en moest over 2 weken herhaald worden. Er is ook een snap test giardia gedaan was negatief ( maar in mijn ogen zegt dat niks)
Ik zat al te kijken bij het Woud ga ik zeker doen.


Ja, maar op zich zegt dit dus niet zoveel, toch? Die ochtend kan haar ontlasting nog wel slecht geweest zijn?

Ja geen idee


Goed beter best. Ik vind die van Dr. Mercola gewoon echt erg goed maar ja, doe moet wel uit Amerika komen (want die is in NL onbetaalbaar). Die is te bestellen op de site van Dr. Mercola zelf. Mocht je denken "maar dat duurt veel te lang voor dat binnen is", echt, ze zijn vaak sneller dan sommige Nederlandse webshops! Maar, het is niet goedkoop... Mocht je deze kiezen: begin met de helft te doseren. Het is echt sterk spul. Anders kun je die van Phytonics of Puur geven. In vergelijk met die van Mercola is het slap spul dus je mag het best ruim doseren.

Amerika moet je met dollars betalen neem ik aan? Totaal geen verstand van.
Heel lang geleden noemde jij is een ander merk.( toen had mijn Sint Bernard als pup ook giardia nu 9 jaar terug, en na hoop geklooi dankzij Barfplaats bij het Woud terecht gekomen en de diatomeeraarde gegeven en was het over)
Maar ja Amerika word het dus denk ik niet.


Rijst is super onverteerbaar dus dat zou ik gelijk uit de voeding weg laten. Ik zou alleen KVV geven en dit even twee seconden koken. Goed af laten koelen. Dan probiotica erover (doe je dat over te warme KVV, doodt je gelijk de goede bacteriën) en wat psyllium husk. En wat je wel kunt toevoegen: gekookte pompoen. Dat helpt ook goed bij diarree. Verder denk ik dat je dan even wat geduld moet hebben. En ja, ik deed dus zelf een wormen + giardia onderzoek voor de zekerheid. Niet ontwormen voor je weet of er wat zit want ontwormingsmiddelen hebben ook grote impact op de darmflora. En mocht er giardia aanwezig zijn, moet je daar echt een specifiek middel voor gebruiken.

Oké geen rijst meer
Ga Kvv 2 min koken en goed afkoelen.
Die psyllium husk is dat degene bij het kruitvat?
En pompoen welke ? Heb nog nooit pompoen gebruikt.

Diatomeeënaarde geef je al he? Op zich kun je daar ook prima mee door gaan. Hoeveel diatomeeënaarde geef je? En welke? En wat weegt ze? (even kijken of je nog wat aan de dosering kunt doen).
Ik geef van de Baroen de ongezuiverde en geef 1 eetlepel
Ze weegt 17/18 kilo

Heel erg bedankt Lizzy
Hoop dat je mijn vragen nog wil beantwoorden :-*
Gebruikersavatar
Door kiara
#3440005
Lizzy het schiet mij ineens te binnen van de probiotica van toen
Die hete Solgar kan dat?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3440006
Lizzy zit te zoeken naar de dr Mercola probiotica
Maar zie verschillende
Oa complete probiotics 70 billion
90 capsules en potje is bruin met blauw/ witte wikkel
( ik kan geen foto plaatsen)
Kost 78€
Levering rond 21-2
Hier in Nederland ook te krijgen kost 121€
En zie nog andere ook een meer platte ronde pot ( denk poeder) ook van dr Mercola
Welke moet ik nou hebben?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3440012
Lizzy schreef: ma 14 feb 2022, 09:29 Deze en dan helemaal naar beneden scrollen:

https://products.mercolamarket.com/prob ... -for-pets/
Ik heb het bij oer voer kunnen bestellen gelukkig
Ook de psyllium husk besteld.
Hoeveel moet ik hiervan geven?

Net heeft ze de 2/3 min gekookte Kvv op
Maar hoeveel en hoevaak zal ik dat geven?
Ook uiteraard de diatomeeraarde erbij verder niks.

En kwa pompoen wat moet ik daarvoor halen?

Heel veel vragen ik weet het maar ben weer is in paniek :(

Overigens der 2 broertjes hebben dezelfde klachten

Alvast heel erg bedankt Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door