Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3439555
Wolffe bleek, ondanks best een berg eten (hij woog 24 kg en kreeg 650/700 g per dag barf) gewoon weer af te vallen. Hij weegt nu 21,7 kg.
Dus gaven we hem wat meer eten.
De afgelopen 2 dagen kreeg hij zijn gebruikelijke zakje en nog 250 g kvv erbij.
De eerste dag ging goed. Maar gisteren leek hij na zijn eten misselijk te worden.
Niet spugen maar wel bolle rug, slikbekken zonder kwijl en gras willen eten.

Ik met mijn suffe kop dacht pas midden in de nacht aan maagzuur.
Gisteren rond een uur of half 9, voor ik aan maagzuur dacht, tabletten tegen de misselijkheid gehaald. Maar die hielpen natuurlijk niet.

Snachts een bakje yoghurt gegeven, dat leek iets te doen. Op dit moment gaat het beter maar Patrick is de halve nacht met hem bezig geweest. Hij heeft beneden op de bank gelegen.

Wolffe is een energieke hond. Toen we hem kregen, kreeg hij bij zijn gastgezin enorm veel smölke brokken maar was nog brand mager. Hij poepte 6 tot 8x per dag vieze derrie. Dus over op de Kivo in eerste instantie en toen door naar de barf. Dat ging prima en meneer kwam lekker aan, tot we toch ineens dachten om hem weer eens te wegen omdat hij gespierd maar mager was. En idd, gewoon wéér afgevallen.

Maar goed, hoe nu verder
Vandaag maar gekookte kip?
En hoe krijg ik hem zwaarder…
Gisteren heeft hij wel zijn botje snel naar binnen gewerkt. Dus wellicht dat die zuur daar vandaan kwam. Maar ik durf m nu niet meer zo veel te geven. Vandaag helemaal niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3439556
Je voert nu 2,5%-3% of zo? Van die 24kg.
Dat vind ik niet erg veel voor een energieke hond.
Lizzy haar dalmaten krijgen als ik het goed heb rond de kg, zeker als ze nog jong zijn.

Met de rest kan ik je niet helpen...
Ik hoop dat hij zich snel beter voelt.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3439560
pearlsofpassion schreef:Je voert nu 2,5%-3% of zo? Van die 24kg.
Dat vind ik niet erg veel voor een energieke hond.
Lizzy haar dalmaten krijgen als ik het goed heb rond de kg, zeker als ze nog jong zijn.

Met de rest kan ik je niet helpen...
Ik hoop dat hij zich snel beter voelt.
Ja zit nu rond de 3%
Mijn dalmaatje en Beagle hadden daar meer dan genoeg aan. Wolffe wordt in maart 2 dus geen pup meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3439561
spreeuwtje schreef: di 08 feb 2022, 09:24 Wolffe bleek, ondanks best een berg eten (hij woog 24 kg en kreeg 650/700 g per dag barf) gewoon weer af te vallen. Hij weegt nu 21,7 kg.
Dus gaven we hem wat meer eten.
De afgelopen 2 dagen kreeg hij zijn gebruikelijke zakje en nog 250 g kvv erbij.
De eerste dag ging goed. Maar gisteren leek hij na zijn eten misselijk te worden.
Niet spugen maar wel bolle rug, slikbekken zonder kwijl en gras willen eten.
Is de KVV misschien te vet? Zit daar kippenlever in? Ik heb dus 1 hond, zodra zij kippenlever eet: krijgt ze dit ook. Ik vind 3% overigens niet veel hoor, voor een energieke hond van nog geen twee jaar.
Ik met mijn suffe kop dacht pas midden in de nacht aan maagzuur.
Gisteren rond een uur of half 9, voor ik aan maagzuur dacht, tabletten tegen de misselijkheid gehaald. Maar die hielpen natuurlijk niet.
Dat vind ik niet suf, dat had goed gekund. Maar dat is het dus niet.
Snachts een bakje yoghurt gegeven, dat leek iets te doen. Op dit moment gaat het beter maar Patrick is de halve nacht met hem bezig geweest. Hij heeft beneden op de bank gelegen.
Ja, herkenbaar. Dit hebben wij dus ook met onze hond gehad. En nu weten we de oorzaak: kippenlever. Serieus waar. Dus ja, ik denk dat je moet zoeken naar de oorzaak. Kan te vet eten zijn, kan een bepaald vleessoortje zijn. Kan ook een beetje een storing zijn in de alvleesklier. Ik denk dan aan EPI.
Wolffe is een energieke hond. Toen we hem kregen, kreeg hij bij zijn gastgezin enorm veel smölke brokken maar was nog brand mager. Hij poepte 6 tot 8x per dag vieze derrie. Dus over op de Kivo in eerste instantie en toen door naar de barf. Dat ging prima en meneer kwam lekker aan, tot we toch ineens dachten om hem weer eens te wegen omdat hij gespierd maar mager was. En idd, gewoon wéér afgevallen.
Poept hij ook veel? Hem laten controleren op EPI?
Maar goed, hoe nu verder
Vandaag maar gekookte kip?
En hoe krijg ik hem zwaarder…
Gisteren heeft hij wel zijn botje snel naar binnen gewerkt. Dus wellicht dat die zuur daar vandaan kwam. Maar ik durf m nu niet meer zo veel te geven. Vandaag helemaal niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zou hem door de dierenarts laten onderzoeken.

Hoe voelt hij zich vandaag? Ik zou hem mager vlees geven en wat fijn gesneden pens. Ik vind gekookte kip persoonlijk niks en juist slecht verteren....
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3439567
Lizzy schreef: Is de KVV misschien te vet? Zit daar kippenlever in? Ik heb dus 1 hond, zodra zij kippenlever eet: krijgt ze dit ook. Ik vind 3% overigens niet veel hoor, voor een energieke hond van nog geen twee jaar.
Dat vind ik niet suf, dat had goed gekund. Maar dat is het dus niet.
Ja, herkenbaar. Dit hebben wij dus ook met onze hond gehad. En nu weten we de oorzaak: kippenlever. Serieus waar. Dus ja, ik denk dat je moet zoeken naar de oorzaak. Kan te vet eten zijn, kan een bepaald vleessoortje zijn. Kan ook een beetje een storing zijn in de alvleesklier. Ik denk dan aan EPI.
Poept hij ook veel? Hem laten controleren op EPI?
Ik zou hem door de dierenarts laten onderzoeken.

Hoe voelt hij zich vandaag? Ik zou hem mager vlees geven en wat fijn gesneden pens. Ik vind gekookte kip persoonlijk niks en juist slecht verteren....
Dank je Lizzy,

Wat ik dan niet zo goed begrijp is dat hij voordat ik begon met Barf Wolffe een jaar of wat deze kvv gegeten heeft zonder problemen. Het enige wat er eigenlijk veranderd is is de hoeveelheid en hij schrokte zijn bot op. Ik heb niet gezien welk menuutje hij gister at. Ik heb eenden karkas, kippen karkas, konijnen karkas en kalkoenen nekken voor hem. Die laatste geef ik met meer spier en minder bot percentage.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3439577
Lizzy schreef: Is de KVV misschien te vet? Zit daar kippenlever in? Ik heb dus 1 hond, zodra zij kippenlever eet: krijgt ze dit ook. Ik vind 3% overigens niet veel hoor, voor een energieke hond van nog geen twee jaar.
Dat vind ik niet suf, dat had goed gekund. Maar dat is het dus niet.
Ja, herkenbaar. Dit hebben wij dus ook met onze hond gehad. En nu weten we de oorzaak: kippenlever. Serieus waar. Dus ja, ik denk dat je moet zoeken naar de oorzaak. Kan te vet eten zijn, kan een bepaald vleessoortje zijn. Kan ook een beetje een storing zijn in de alvleesklier. Ik denk dan aan EPI.
Poept hij ook veel? Hem laten controleren op EPI?
Ik zou hem door de dierenarts laten onderzoeken.

Hoe voelt hij zich vandaag? Ik zou hem mager vlees geven en wat fijn gesneden pens. Ik vind gekookte kip persoonlijk niks en juist slecht verteren....
Oh en nee, hij poept netjes sinds de kvv en dus nu de barf. Nog netter dan toen hij op de kvv zat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3439579
OK, als er niks met hem aan de hand is, kan ik maar 1 ding bedenken en dat is hem gewoon meer eten gaan geven. Ik vind dat hij niet extreem veel eet eigenlijk. Mijn meiden van 9 en 12 jaar zitten op 3% en zijn geen gram te vet.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3439584
Lizzy schreef:OK, als er niks met hem aan de hand is, kan ik maar 1 ding bedenken en dat is hem gewoon meer eten gaan geven. Ik vind dat hij niet extreem veel eet eigenlijk. Mijn meiden van 9 en 12 jaar zitten op 3% en zijn geen gram te vet.
Ik was net bij de da vw de kittens en heb omeprazol mee genomen. Wolffe was nog steeds niet echt happy.
Nou binnen tien minuten staat hij met zijn bal in de bek bij t aanrecht. Hij voelt zich veel beter nu.

We gaan m meer geven maar dan wel eventjes in twee delen. Hij zit nu op 3%.
Hij was van 19 naar 24 kg gegaan op de kvv en nu ineens weer onder de 22. Nu beweegt hij veel meer omdat hij de eerste maanden niet verder dan t oprijpad durfde.
Is 5% (1,2 kg) niet een berg?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3439585
Fijn dat hij zich beter voelt!!

Je kunt ook even beginnen met 4%. En dan van daar naar 5% indien nodig.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3439591
Lizzy schreef:Fijn dat hij zich beter voelt!!

Je kunt ook even beginnen met 4%. En dan van daar naar 5% indien nodig.
Ja goed plan. Dank voor je hulp Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door hannabelgje
#3439592
Ik geef trouwens honden die niet lekker zijn een gescrambled eitje. Dat is heel licht verteerbaar en eten ze ook graag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3439623
Let er wel op dat met omeprazol bot minder goed kan verteren. Bij Oscar ging dat niet goed. Maar hij kreeg wel langere tijd omeprazol, hopelijk hoeft dat voor Wolffe niet.

Verder ga ik met de rest mee. Meer voeren. Kennelijk heeft hij het nodig.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3440697
Nou we zijn wat weken verder met Wolffe. Het gaat niet echt lekker nog.

We zijn afgelopen dinsdag naar de dierenarts geweest met m. Helaas geen pro vers da dus kreeg ik daar alweer een discussie. Zijn tanden worden al wat bruin. Dat zou door de barf komen Afbeelding
En hij zou volllll met parasieten zitten want vlees zit daar vol mee en wij kunnen daar heel ziek van worden want die kunnen zich bij ons aan de lever hechten etc.

Pft. Kul

Maar goed. Plan was toch maar een keer ontwormen en voor 3 weken omeprazol mee. Helaas blijft hij rommelen en denk ik dat de diarree die hij nu ineens heeft, een bijwerking van de omeprazol is. Want dat had hij eerder helemaal niet.
We geven hem nu Kivo Paard. Dat was no het enige wat hij kon verdragen. Pens kreeg hij erg veel last van. De dierenarts adviseerde lam. Ik met mijn domme hoofd dacht weer niet na maar van de lam werd hij beroerd. Hij heeft de hele woonkamer onder gepoept.

We kennen het van Wolffe dat hij, toen hij bij ons kwam wonen, niet goed reageerde op vet. Op de brokken kregen ze hem niet dikker en poepte hij heel vaak en veel. Vandaar toen de Kivo en nu de barf en het leek opgelost. Ik heb nog even gezocht op EPI maar ook al leek het er bij de brok wel op, hij deed het op het vlees juist weer heel goed. Hij poept nu ook niet veel maar de afgelopen dagen wel dun. Hij redt de nacht niet hoewel hij overdag geen problemen geeft. Hij heeft wel honger.

Maandag maar weer bellen en dan voor bloed onderzoek EPI. De omeprazol zijn we mee gestopt het iedere ochtend te geven. Het zuur zien we nu (nog) niet. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3440698
Maar goed. Plan was toch maar een keer ontwormen en voor 3 weken omeprazol mee. Helaas blijft hij rommelen en denk ik dat de diarree die hij nu ineens heeft, een bijwerking van de omeprazol is. Want dat had hij eerder helemaal niet.
We geven hem nu Kivo Paard. Dat was no het enige wat hij kon verdragen. Pens kreeg hij erg veel last van. De dierenarts adviseerde lam. Ik met mijn domme hoofd dacht weer niet na maar van de lam werd hij beroerd. Hij heeft de hele woonkamer onder gepoept.
Had hij wormen, dat je moest ontwormen? Kan ie diarree hebben gekregen van de ontworming? Da's ook zooi hoor!
We kennen het van Wolffe dat hij, toen hij bij ons kwam wonen, niet goed reageerde op vet. Op de brokken kregen ze hem niet dikker en poepte hij heel vaak en veel. Vandaar toen de Kivo en nu de barf en het leek opgelost. Ik heb nog even gezocht op EPI maar ook al leek het er bij de brok wel op, hij deed het op het vlees juist weer heel goed. Hij poept nu ook niet veel maar de afgelopen dagen wel dun. Hij redt de nacht niet hoewel hij overdag geen problemen geeft. Hij heeft wel honger.

Maandag maar weer bellen en dan voor bloed onderzoek EPI. De omeprazol zijn we mee gestopt het iedere ochtend te geven. Het zuur zien we nu (nog) niet. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
OK, goed plan.
En anders verder gaan zoeken of toch maar wat gaan experimenteren met andere voeding?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3440706
Nee we wilden ontlasting opsturen maar dat vond de da niet nodig. Zij vond dat zuur ook een gevolg van wormen kon zijn. Diarree ken ik maar zuur wist ik zelf niet. Dus heb maar braaf gedaan wat ze adviseerde. Hij had op dat moment nog nette poep. Ook de dagen na de ontworming dus ik denk niet dat het daar door komt.
Hij heeft gisteren ochtend de laatste omeprazol gehad. Heeft nu al 3x eten gehad (we verdelen t omdat ik denk dat het dan beter lijkt te vallen) en nog geen signaal van zuur oprispingen. Hopelijk vannacht dan ook geen diarree. Nog niet gepoept vandaag. Hij was al leeg, dat lag in mijn woonkamer uitgesmeerd vanmorgen

Hij doet het qua zuur nu redelijk op paard/konijn van Kivo. Maar ja, niet bekend hoeveel bot daar in zit. Pens reageerde hij vorige week niet echt lekker op. Wat zou ik hem nu nog aan mager vlees kunnen geven? Misschien toch kijken of ik een klein beetje rund of hert erbij kan doen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door