Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door harley
#3435649
Heeft er hier iemand een tip hoe we onze dh teefje kunnen helpen plassen? Even situatie uitleggen. Zina is 13,5 en heeft sinds zondag een verzwikte enkel, met een botsplinter en bijkomende ontsteking. Fotoos zijn gemaakt .Daarvoor ab gehad. Kan dus niet lopen en er moet toch geplast worden…laten lopen doet ze niet (nu mag het eens :-[ )
Geprobeerd met 2 handdoeken onder haar, maar zogauw ze wordt opgetild kermt ze vd pijn. Ik denk meer met haar buik, die normaal gesproken al gevoelig is. Nu zijn we bezig met een tuigje te maken (met soort rolstoel, is al een heel bouwwerk geworden) maar ook als ze dan wordt opgetild kermt ze. Wij weten het even niet meer. Heeft er hier iemand een idee?
Door smulpaap
#3435671
Oei wat lastig zeker als je denkt dat de buik ook pijnlijk is
Je zou nog even kunnen informeren bij de da . Misschien hebben zij hulpmiddelen . Of een dierfysio . Die hebben vaak de juiste tips
Of anders bv een soort van kar waarop je de hond kunt vervoeren naar een grasveld
Is het misschien mogelijk om bv een hoopje zand in de tuin te leggen ? Zodat ze daar op kan plassen . Ik denk maar mee hoor .
En weet je waar de gevoeligheid in haar buikje precies vandaan komt ? Weet je da dit ook ? Desnoods toch nog even laten onderzoeken . Ik heb ook wel honden gehad met letsel . Ze moesten ook geholpen worden en soms even getild . Maar gillen deden ze nooit . Het kan natuurlijk ook gedrag zijn . Au mn poot doet zeer , jij denkt haar buik . Het is soms moeilijk te beoordelen waar pijn precies vandaan komt .
Je kunt in elk geval je da even bellen en overleggen . Mogelijk pijnstilling ?
Gebruikersavatar
Door harley
#3435690
smulpaap schreef: do 02 dec 2021, 23:22 Oei wat lastig zeker als je denkt dat de buik ook pijnlijk is
Je zou nog even kunnen informeren bij de da . Misschien hebben zij hulpmiddelen . Of een dierfysio . Die hebben vaak de juiste tips
Of anders bv een soort van kar waarop je de hond kunt vervoeren naar een grasveld
Is het misschien mogelijk om bv een hoopje zand in de tuin te leggen ? Zodat ze daar op kan plassen . Ik denk maar mee hoor .
En weet je waar de gevoeligheid in haar buikje precies vandaan komt ? Weet je da dit ook ? Desnoods toch nog even laten onderzoeken . Ik heb ook wel honden gehad met letsel . Ze moesten ook geholpen worden en soms even getild . Maar gillen deden ze nooit . Het kan natuurlijk ook gedrag zijn . Au mn poot doet zeer , jij denkt haar buik . Het is soms moeilijk te beoordelen waar pijn precies vandaan komt .
Je kunt in elk geval je da even bellen en overleggen . Mogelijk pijnstilling ?
Da komt vanavond langs. Vorige week nog een buikecho laten maken omdat ze wat vaginaal bloed verliest heel soms. Baarmoeder is allang verwijderd, ook geen blaasontsteking. Dit kijken we nog even aan, kwestie van haar allerlei vervelende onderzoeken te besparen. In juni ook al te horen gekregen dat ze een longtumor heeft, blijkbaar een traaggroeiende. Ik had toen niet eens meer verwacht dat ze er nu nog zou zijn, het gaat hier dus echt over kwaliteit van leven, waar ik nu echt aan begin te twijfelen. Voor nu ligt ze een beetje te liggen, wil wel wat bouillon drinken en een paar koekjes e.d. Koorts heeft ze niet. Haar plas laat ze in nu wel een beetje lopen, is ze het in ieder geval kwijt. Heb ik eerlijk gezegd liever, dan dat we met haar moeten sleuren. Ik zie het eigenlijk somber in. Ligt veel te smakken, dus ik denk toch wat misselijk. En probeert ook niet te gaan verliggen op haar andere kant wat ik vreemd vind
Door smulpaap
#3435701
harley schreef: vr 03 dec 2021, 09:35 Da komt vanavond langs. Vorige week nog een buikecho laten maken omdat ze wat vaginaal bloed verliest heel soms. Baarmoeder is allang verwijderd, ook geen blaasontsteking. Dit kijken we nog even aan, kwestie van haar allerlei vervelende onderzoeken te besparen. In juni ook al te horen gekregen dat ze een longtumor heeft, blijkbaar een traaggroeiende. Ik had toen niet eens meer verwacht dat ze er nu nog zou zijn, het gaat hier dus echt over kwaliteit van leven, waar ik nu echt aan begin te twijfelen. Voor nu ligt ze een beetje te liggen, wil wel wat bouillon drinken en een paar koekjes e.d. Koorts heeft ze niet. Haar plas laat ze in nu wel een beetje lopen, is ze het in ieder geval kwijt. Heb ik eerlijk gezegd liever, dan dat we met haar moeten sleuren. Ik zie het eigenlijk somber in. Ligt veel te smakken, dus ik denk toch wat misselijk. En probeert ook niet te gaan verliggen op haar andere kant wat ik vreemd vind
Fijn dat de da bij je thuis,komt . En dat ze haar plasje laat lopen . Hopelijk is er nog een oplossing voor je oude besje . Het geeft best veel zorgen he ? Als je niet precies weet wat er aan de hand is . En ja ,wat de belastende onderzoeken betreft . Gelijk heb je . Dat is in de regel verre van fijn voor zo'n oudje

Sterkte ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3435711
harley schreef: vr 03 dec 2021, 09:35 Da komt vanavond langs. Vorige week nog een buikecho laten maken omdat ze wat vaginaal bloed verliest heel soms. Baarmoeder is allang verwijderd, ook geen blaasontsteking. Dit kijken we nog even aan, kwestie van haar allerlei vervelende onderzoeken te besparen. In juni ook al te horen gekregen dat ze een longtumor heeft, blijkbaar een traaggroeiende. Ik had toen niet eens meer verwacht dat ze er nu nog zou zijn, het gaat hier dus echt over kwaliteit van leven, waar ik nu echt aan begin te twijfelen. Voor nu ligt ze een beetje te liggen, wil wel wat bouillon drinken en een paar koekjes e.d. Koorts heeft ze niet. Haar plas laat ze in nu wel een beetje lopen, is ze het in ieder geval kwijt. Heb ik eerlijk gezegd liever, dan dat we met haar moeten sleuren. Ik zie het eigenlijk somber in. Ligt veel te smakken, dus ik denk toch wat misselijk. En probeert ook niet te gaan verliggen op haar andere kant wat ik vreemd vind
Ik zie het ook somber in. Zoals je het omschrijft is het leven voor haar niet leuk meer en komt dat niet enkel door de nu ontstane blessure. Kijk goed naar haar en hoe je de toekomst voor je ziet. Ik wens je veel kracht en wijsheid. :-*
Door Anne in Zweden
#3435721
Angelique schreef: vr 03 dec 2021, 13:01 Ik zie het ook somber in. Zoals je het omschrijft is het leven voor haar niet leuk meer en komt dat niet enkel door de nu ontstane blessure. Kijk goed naar haar en hoe je de toekomst voor je ziet. Ik wens je veel kracht en wijsheid. :-*
Hier sluit ik me bij aan. Ik zou er een puppyplasmatje onder leggen, je weet wel, zulke dingen:

Afbeelding

En dan de plas rustig laten lopen en niet met haar slepen totdat ze zelf aangeeft dat ze wil of kan opstaan. En als dat moment te lang op zich laat wachten... dan is liefde soms een kwestie van laten gaan, afscheid nemen, een eind maken aan het lijden. Want het klinkt wel een beetje alsof ze het zwaar heeft nu.

Veel kracht en wijsheid gewenst. :-*
Door eelke
#3435779
Wat verdrietig. Aan jouw verhaal te lezen een goede beslissing, maar hartstikke moeilijk. Veel sterkte.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3435787
Op basis van wat je hier al schreef was het de juiste keuze om Zina te laten gaan. heel veel sterkte met het verlies en de leegte die ze achterlaat
Door smulpaap
#3435800
Oh jeetje , je vermoeden was dus helaas waar
Een liefdevol besluit hoor , om je oudje te laten gaan

Sterkte
Gebruikersavatar
Door harley
#3437721
Ik heb alle gegevens opgevraagd bij de da omdat ik toch er wat meer over wil weten. En heb het maar onder dezelfde topic gedaan als dat goed is.Het ging om een:

temp 39.5 (na opwinding). hak dik en pijnlijk.
Rx weke delen zwelling, avulsiefractuurtje thv mediale collateraalband
hemato: leucocytose met stressleucogram
CRP gestegen.

Ze had zon pijn tijdens het (in mijn ogen vrij brute) onderzoek en foto’s maken, lag helemaal te bibberen…mn maag draaide om.
Iemand hier ervaring mee? Ik lees al dat dit alleen operatief te genezen zou zijn?
Door Chouka
#3437734
Ik denk hierbij dat je gewoon de beste beslissing genomen hebt door haar verdere pijn te besparen. Je ziet je hondenvriendje gewoon heel graag. Dus dat is heel moeilijk. Ik begrijp je twijfel nu ook. En een DH is stoer en sterk. Als die pijn uiten is het heel erg.
Veel sterkte voor jou. Moeilijk eh. Twijfel alleen echt niet aan je beslissing.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door