Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#3433998
Rocky zit nu op de maximale dosis Novacam ivm artrose.
De laatste tijd is hij s’ochtends rond 06.00 wakker en wil dan
meteen naar buiten en gaat dan gras eten.
Ik denk dat dit door de Novacam komt.
Als we thuis zijn is het vaak wel over maar ik zou hem toch
iets willen geven om hiervan af te komen.
Ik heb de da gebeld en daar hadden ze het over kip met rijst, Omeprazol
en Sucralfaat.
Is er ook iets anders wat zou kunnen werken?
Door Lizzy
#3433999
Ze zeggen dat groenlipmossel enige bescherming biedt. Of dat voldoende is....? Bij zulke hoge doseringen NSAID twijfel ik daar aan eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3434001
En een andere soort pijnstiller? Tommy heeft ooit Rimadyl gehad en kon daar niet tegen. Op de Novacam ging het bij hem beter. Misschien is het bij Rocky wel andersom?
Door Dreetje
#3434008
Lizzy schreef: vr 05 nov 2021, 17:17 Is het nog een optie om te kijken of je de dosering Novacam iets naar beneden kan brengen? Door Golden Paste en CBD olie bijv?
Zou dat samengaan? Novacam en CDB olie?
Door Lizzy
#3434010
Ik vond dit artikel nuttig: https://edocbd.com/nsaids-cbd maar ik weet niet of het leesbaar is voor je. Vroeger stond NSAID altijd vermeld als een medicijn dat mogelijk problemen geeft samen met CBD olie. In NL zie je NSAID nog steeds vermeld. Op steeds meer Amerikaanse sites is NSAID weggehaald of staat er zoiets als dit.
Door smulpaap
#3434018
Er is sinds dit jaar een nieuw middel op de markt . De Librela injectie , deze word maandelijks gegeven door de da
Dit werkt locaal en er zijn dus geen nare bijwerkingen meer zoals maag darmklachten
Je zou het eens kunnen vragen aan je da
Hier in de wijk loopt een 14 jarige Herder met flinke artrose klachten , kreeg ook steeds meer last van bijwerkingen . En die krijgt nu sinds een maand of 4 deze injecties . De eerste injectie deed nog niet veel , er was verergering . Maar de 2e sloeg erg goed aan . Hij loopt veel beter , is levendiger . De injecties zijn wel prijzig .
Door smulpaap
#3434019
Oh ja , laseren . Ik kom met mijn hond bij een osteopaat . En zij heeft ook vele artrose patienten . Zij vertelde mij laatst dat er honden zijn die toch wat minder zware reguliere medicatie nodig hebben
Deze honden worden wekelijks behandeld
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door