Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#3433840
Jack loopt al een tijdje kreupel en ik weet het aan artrose.
Maar nu viel me op dat hij een harde verdikking aan zijn voetzooltje heeft.

Ik heb de DA er naar laten kijken en die kende het niet. Hij zei dat ik maar moest proberen om het weg te schuren.

Kent iemand dit?
Wat zou je eraan kunnen doen?
Bijlagen
E682C904-E846-4E12-B038-6BE1300817BB.jpeg
E682C904-E846-4E12-B038-6BE1300817BB.jpeg (1.29 MiB) 1641 keer bekeken
Door Robian
#3433849
Dank je Lizzy, ik was het topic al tegen gekomen.
Wat ik op foto’s van Likdoorns bij honden zie is dat het echt in het zooltje zit. Bij Jack zit het meer aan de zijkant.
Het zit er dus niet “in” maar zit “aan” het voetzooltje.

Ik twijfel dus een beetje of het hetzelfde is.
Vandaar dat ik de vraag hier toch maar gesteld heb.

Zou jij hier aan durven te schuren?
Door Lizzy
#3433850
Ik weet niet. Dit zou ook gewoon een oude wond kunnen zijn. Dat uit zichzelf wel verder geneest. Als het niet de oorzaak is van het mank lopen deed ik er voorlopig niks aan.
Door Lizzy
#3433855
Robian schreef: ma 01 nov 2021, 09:20 Hij mankt dus aan die poot dus dit zou een oorzaak kunnen zijn.
Het is ook echt een hard stuk. Prettig lijkt het me niet voor hem
Dat zou kunnen. Ik dacht dat hij kreupel liep van de artrose, maar misschien is het toch dit. Zijn die randjes diep? Kun je zien of daar toch een wond heeft gezeten?

Een zalf inmasseren die het eelt zachter maakt, zou dat nog een optie zijn? Dat helpt ook de doorbloeding, het masseren. Ik zou dan wel voor een natuurlijke zalf kiezen.
Door Robian
#3433857
Lizzy schreef: ma 01 nov 2021, 12:24 Dat zou kunnen. Ik dacht dat hij kreupel liep van de artrose, maar misschien is het toch dit. Zijn die randjes diep? Kun je zien of daar toch een wond heeft gezeten?

Een zalf inmasseren die het eelt zachter maakt, zou dat nog een optie zijn? Dat helpt ook de doorbloeding, het masseren. Ik zou dan wel voor een natuurlijke zalf kiezen.
Ik dacht ook dat het van artrose kwam tot ik dit zag.

Nee de randjes zijn niet diep. Het is echt een harde knobbel zeg maar.
Ik was al iets van calendula zalf op BP tegen gekomen en biotine?
Gebruikersavatar
Door RenédH
#3433859
Oeps, ik zie nu dat ik nooit meer een terugkoppeling heb gegeven op mijn eerdere topic (waar Lizzy naar refereert).

Het plekje op Ian z'n voetzooltje was niet dik en is (volgens mij vrij snel) uit zichzelf verdwenen. Lijkt me niet hetzelfde als dit plekje bij Jack.
Door Robian
#3433864
RenédH schreef: ma 01 nov 2021, 13:05 Oeps, ik zie nu dat ik nooit meer een terugkoppeling heb gegeven op mijn eerdere topic (waar Lizzy naar refereert).

Het plekje op Ian z'n voetzooltje was niet dik en is (volgens mij vrij snel) uit zichzelf verdwenen. Lijkt me niet hetzelfde als dit plekje bij Jack.
ik vond ook dat het er anders uitzag maar blij dat jij het ook vindt.
Heb ook al naar likdoorns gekeken en volgens mij ziet dat er ook anders uit.
Door src_esther
#3433924
Lizzy schreef: ma 01 nov 2021, 12:24 Dat zou kunnen. Ik dacht dat hij kreupel liep van de artrose, maar misschien is het toch dit. Zijn die randjes diep? Kun je zien of daar toch een wond heeft gezeten?

Een zalf inmasseren die het eelt zachter maakt, zou dat nog een optie zijn? Dat helpt ook de doorbloeding, het masseren. Ik zou dan wel voor een natuurlijke zalf kiezen.
Ik herken het niet. Maar ik zou het schoon weken en daarna inderdaad met zalf of olie masseren.
Gebruikersavatar
Door pike
#3433926
Robian schreef: ma 01 nov 2021, 07:40 Jack loopt al een tijdje kreupel en ik weet het aan artrose.
Maar nu viel me op dat hij een harde verdikking aan zijn voetzooltje heeft.

Ik heb de DA er naar laten kijken en die kende het niet. Hij zei dat ik maar moest proberen om het weg te schuren.

Kent iemand dit?
Wat zou je eraan kunnen doen?
Dat vind ik wel apart hoor. De dierenarts weet dus niet wat het is maar jij moet maar proberen het weg te schuren? Lekker hoor zo'n da.
Door MillyMol
#3433944
Kan het zijn dat er iets in de voetzool zit wat is ingekapseld en daardoor die verharding geeft?

Geeft je hond pijn aan wanneer er op die plek vanuit verschillende richtingen gedrukt wordt?
Door Siberienne
#3433954
MillyMol schreef: wo 03 nov 2021, 16:44 Kan het zijn dat er iets in de voetzool zit wat is ingekapseld en daardoor die verharding geeft?

Geeft je hond pijn aan wanneer er op die plek vanuit verschillende richtingen gedrukt wordt?
Daar vond ik het ook op lijken.
Door smulpaap
#3433974
pike schreef: di 02 nov 2021, 23:43 Dat vind ik wel apart hoor. De dierenarts weet dus niet wat het is maar jij moet maar proberen het weg te schuren? Lekker hoor zo'n da.
Tja +1
En stel dat je er zelf aan gaat prutsen en het doet veel pijn . Weg vertrouwen van je hond
Kan je da bv geen advies vragen aan een Dermatoloog ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door