Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#3433220
Smokey had enige tijd continu ontstekingen bovenop zijn voorpoten. Ook zitten er rare randjes op zijn kussentjes, keihard, soort eelt. Afijn naar de dierenarts, hij heeft zulke raar gevormde voeten/kussentjes dat er in die randjes vuil ophopt, openscheurt en dmv infectie aan de bovenkant eruit zweert. Nu zouden we kunnen kiezen voor volledige operatie om alles in proportie brengen of "symptoombestrijding". Voor nu willen we eerst kiezen voor het laatste. De AB kuur met AB zalf heeft enige verlichting gebracht. Maar we moeten hem op schoenen gaan laten lopen of elke keer zijn pootjes weken om het vuil eruit te halen. Nu enkele maanden verder moet ik concluderen dat hij met gympies eigenlijk het beste loopt. De ontstekingen zijn zeker minder geworden. Zonder gympies loopt ie als een boer met kiespijn. Echter zoals met bijna alle schoenen; ze zakken af. Nu staat mij zoiets van bij dat je bij de proffesionele bedrijven zoiets echt op maat kan laten maken maar vriend google biedt vooralsnog geen oplossing. De site van Hodes waar ik destijds Jesse haar brace heb laten maken bestaat niet meer. Iemand suggesties?
Door Cindy de Wolf
#3433222
Lizzy schreef: za 09 okt 2021, 10:39 Ik heb voor Fritzi een schoen op maat laten maken bij "orthopedieren". Zeer, zeer aan te bevelen:

https://www.orthopedieren.nl/

Schoen zit perfect, zakt niet af en ze loopt erop als een kieviet.
Thankx. Die krijg ik nu van meerdere door, allemaal tevreden.
Kan je mij een foto appen of hier neerzetten? En mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat het je gekost heeft?
In ons geval zal het wel *2 zijn aangezien het zijn beide voorpoten betreft. Het gaat er alleen om dat zijn voetzolen beschermd zijn.
Door Cindy de Wolf
#3433226
Lizzy schreef: za 09 okt 2021, 11:20 IMG_20211009_111927.jpg
Thankx, wat ik mij dan altj afvraag waarom blijft dit wel zitten want ogenschijnlijk zelfde als bij de consumenten schoentjes; sluiting dmv klittenband. Maar ik weet een beetje het karakter van een dalmaat en als jij zegt blijft echt zitten dan moet dat voor Smokey toch ook gelden. Tenslotte komt hij eigenlijk niet los van de lijn...
Door Cindy de Wolf
#3433227
Lizzy schreef: za 09 okt 2021, 11:22 De schoen was €325.
Dat valt me reuze mee,ik had toch wel op 500 gerekend per poot.

Ik heb ze inmiddels gemaild nu afwachten.

Mega thanks.
Door Lizzy
#3433228
Cindy de Wolf schreef: za 09 okt 2021, 11:23 Thankx, wat ik mij dan altj afvraag waarom blijft dit wel zitten want ogenschijnlijk zelfde als bij de consumenten schoentjes; sluiting dmv klittenband. Maar ik weet een beetje het karakter van een dalmaat en als jij zegt blijft echt zitten dan moet dat voor Smokey toch ook gelden. Tenslotte komt hij eigenlijk niet los van de lijn...
Nou echt niet dat dit hetzelfde is als een consumentenschoentje! Deze is precies op haar voet gemaakt (gips afdruk) en past perfect. Ze springt er zelfs mee de blubbersloten in en komt met schoen weer boven. Ik denk niet dat je een schoen van een paar tientjes kan vergelijken met een handgemaakte schoen. Dan doet de foto de schoen kennelijk geen recht aan.
Door Suzanne
#3433234
Waar ik bij Tristan tegenaan liep is het feit dat zo'n schoen toch hard materiaal is. De schoen wordt gevoerd, maar toch, in zijn geval was het feitelijk te hard.
Wij komen een stuk verder met babysokjes, waarbij hij er 2 draagt, met een stukje (echt) zeemleer daartussenin. Dat is soepel maar beschermt toch prima. (En het is een jasje voordeliger dan braces, maar goed, dat was niet het doel, slechts "mooi meegenomen")

Suzanne
Door Cindy de Wolf
#3433235
Suzanne schreef: za 09 okt 2021, 19:36 Waar ik bij Tristan tegenaan liep is het feit dat zo'n schoen toch hard materiaal is. De schoen wordt gevoerd, maar toch, in zijn geval was het feitelijk te hard.
Wij komen een stuk verder met babysokjes, waarbij hij er 2 draagt, met een stukje (echt) zeemleer daartussenin. Dat is soepel maar beschermt toch prima. (En het is een jasje voordeliger dan braces, maar goed, dat was niet het doel, slechts "mooi meegenomen")

Suzanne
Daar ben ik dus ook bang voor. Dat hadden we met de brace van Jesse ook. En zoals ik op de foto kan zien is het hetzelfde materiaal. Ik heb nu schoentjes van Ali express die van allemaal veruit het beste zitten maar dus wel iets afzakken. Dat zijn deze https://nl.aliexpress.com/item/10050018 ... 4c4dyQpdfL
Door Cindy de Wolf
#3433237
Lizzy schreef: za 09 okt 2021, 11:28 Nou echt niet dat dit hetzelfde is als een consumentenschoentje! Deze is precies op haar voet gemaakt (gips afdruk) en past perfect. Ze springt er zelfs mee de blubbersloten in en komt met schoen weer boven. Ik denk niet dat je een schoen van een paar tientjes kan vergelijken met een handgemaakte schoen. Dan doet de foto de schoen kennelijk geen recht aan.
Ik was verbaasd over hetzelfde soort sluiting. Op jullie schoen is exact dezelfde sluiting als op de brace van Jesse destijds gemaakt bij Hodes. En mijn ervaring daarmee is niet geweldig.
Door Suzanne
#3433238
Cindy de Wolf schreef: za 09 okt 2021, 19:42 Daar ben ik dus ook bang voor. Dat hadden we met de brace van Jesse ook. En zoals ik op de foto kan zien is het hetzelfde materiaal. Ik heb nu schoentjes van Ali express die van allemaal veruit het beste zitten maar dus wel iets afzakken. Dat zijn deze https://nl.aliexpress.com/item/10050018 ... 4c4dyQpdfL
Je kunt het altijd met sokjes proberen; ik zet ze vast om het "onderbeentje" met elastische tape van de Action. Eenmalig gebruik, maar goed.... ;-)
Overigens; echt geen namaakzeem, een echt zeemleren!

Suzanne
Door Cindy de Wolf
#3433239
Suzanne schreef: za 09 okt 2021, 19:55 Je kunt het altijd met sokjes proberen; ik zet ze vast om het "onderbeentje" met elastische tape van de Action. Eenmalig gebruik, maar goed.... ;-)
Overigens; echt geen namaakzeem, een echt zeemleren!

Suzanne
Wat voor tape is dat, want ik heb echt geen idee.
Door Suzanne
#3433241
sporttape, elastisch en klevend. maar alleen geschikt voor eenmalig gebruik. Zelfde soort spul als de DA om een verbandje bij de hond doet, maar dan tikkeltje voordeliger ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door