Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3432984
Ik schaam mij diep dat ik zo lang niet hier geweest ben en nu wel nu ik een vraag heb. :-[

Bandit is allergisch voor dierlijke eiwitten en granen. Dat uitte zich in waterdunne diarree.

Nu heeft hij vandaag opeens diarree en vanavond is hij ontzettend misselijk (smakken en bek likken).
Ik heb hem weinig eten gegeven om zijn darmen tot rust te laten komen.
Hij heeft niks anders dan anders gekregen de afgelopen dagen.

Weet iemand iets hoe ik zijn misselijkheid kan laten stoppen?
Ik ben van de natuurlijke oplossingen en daarvoor moet je op barfplaats zijn! :biggrin2:

Dit soort dingen gebeuren altijd op vrijdag he!?

Mijn moeder is, na 6 dagen ziekbed, overleden en afgelopen woensdag begraven. We hebben al die tijd (bijna 2 weken) in een verpleeghuis gelogeerd. Het zou stress kunnen zijn, maar waarom komt dat er op vrijdag pas uit als we op woensdagavond al weer thuis waren?

Met tips voor zijn misselijkheid zou ik heel blij zijn. Nou, Bandit vooral. ;)
#3432988
Soms slaat stress pas op de darmen als de stress wegvalt. Dus dat zou ik niet uitsluiten..
Dan zou het wel relatief snel moeten verdwijnen.

Verder heb ik geen tips.
Veel sterkte ermee wel. Diarree is echt niet leuk..
Door Lizzy
#3432989
Border Bandit schreef: vr 01 okt 2021, 19:49 Ik schaam mij diep dat ik zo lang niet hier geweest ben en nu wel nu ik een vraag heb. :-[

Bandit is allergisch voor dierlijke eiwitten en granen. Dat uitte zich in waterdunne diarree.

Nu heeft hij vandaag opeens diarree en vanavond is hij ontzettend misselijk (smakken en bek likken).
Ik heb hem weinig eten gegeven om zijn darmen tot rust te laten komen.
Hij heeft niks anders dan anders gekregen de afgelopen dagen.

Weet iemand iets hoe ik zijn misselijkheid kan laten stoppen?
Ik ben van de natuurlijke oplossingen en daarvoor moet je op barfplaats zijn! :biggrin2:

Dit soort dingen gebeuren altijd op vrijdag he!?

Mijn moeder is, na 6 dagen ziekbed, overleden en afgelopen woensdag begraven. We hebben al die tijd (bijna 2 weken) in een verpleeghuis gelogeerd. Het zou stress kunnen zijn, maar waarom komt dat er op vrijdag pas uit als we op woensdagavond al weer thuis waren?

Met tips voor zijn misselijkheid zou ik heel blij zijn. Nou, Bandit vooral. ;)
Gecondoleerd :'(

Het kan best stress zijn hoor... Ja, hier helpt een fijn gewreven Okugest altijd goed. Weet je of je dat toevallig in huis hebt?

Ja, en hier helpt een scheutje yoghurt of kefir altijd wel aardig. Maar ja, dat kan jij dus ook niet geven? Eet je hond vegetarisch? Heb je het gevoel dat het maagzuur is? Want dan zou je zelfs een Rennie/Zantac of iets kunnen proberen.

En wat hier ook altijd helpt, heel gek misschien, wandelen. En de buik masseren. Maar door wandelen komt de boel altijd een beetje op gang zeg maar. Meestal moeten ze dan ook wel iets.

Sterkte!
#3433007
Bedankt voor de lieve reacties Pearlsofpassion en Lizzy! :-*

Als ik yoghurt geef, weet ik zeker dat hij diarree krijgt. ;) Dat had je goed voorzien.

okugest heb ik niet. Ik heb gekeken bij de huisdierdokter. Gastro lijkt heel positief. Ik kan dat met Caspar overleggen. Hij kent Bandit door en door en weet over kruiden en zo.
Dank je wel voor de tips Lizzy!

Het enge met wandelen vind ik, is dat dat juist de darmwerking opwekt. Zolang hij in de tuin blijft liggen en alleen plast, blijft zijn ontlasting binnen zeg maar.
Gisteravond begon hij ook weer te persen na een tijdje wandelen.
Vanochtend heeft hij niks gedaan, dus ik hoop dat het aan het indikken is. Strakjes ga ik hem weer uitlaten. :duimen:

Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat het een uiting van stress geweest is. En dat het nu weer beter met hem zal gaan. :)
#3433011
Hij heeft vandaag 3 wandelingen gehad. Wel wat korter dan normaal. Normaal rent hij 15 a 20 km mee, dus een dag heel wat minder is niet zo erg. ;)

Hij heeft helemaal geen ontlasting gehad, ook geen persdrang.
Ik ben blij!
Ik denk dat dat betekend dat hij morgen of overmorgen gewoon weer goede ontlasting heeft.

Ik heb nog contact gehad met een collega van Caspar. Zij adviseerde iberogast. Dat had ik nog wel in huis.

Toen hij gister zo misselijk was, heb ik zijn maag vastgehouden, misschien dat warmte fijn zou zijn of dat er energie gaat stromen. Maar hij gaf telkens aan dat niet fijn te vinden.

Wat fijn toch, al die kennis hier en hulpvaardige mensen. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door