Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3435910
Even een update op dit topic.

Met Fritzi gaat het super goed en ze is super slank! Lang geleden dat ze zooo mooi slank is geweest. Ik denk dat ze 26 a 27 kg weegt.

Ze krijgt 1,9% van haar huidige lichaamsgewicht (500). En dat wegen we echt af. Een keer per week krijgt ze een panharing of sardien extra, die we niet meetellen. Een lekkere volle bak. Ze krijgt twee keer eten, hoewel ik er van overtuigt ben dat één keer beter zal zijn voor haar, houden we dit nog even vol tot Sjoerd ook over gaat naar één keer per dag eten. Want eten is voor Fritzi wel meer dan ooit het aller, allerbelangrijkste dat er is :-X . Als je haar nu een snackje geeft (ze krijgt nog steeds af en toe wat gedroogd vlees tussendoor maar niet vaak en kleine stukjes) dan moet je uitkijken dat ze je vingers er niet bij op eet :-X :biggrin2:

Ze krijgt bij haar maaltijd echt een flinke hoeveelheid gekookte groenten. Van witlof tot andijvie, tot pompoen, tot courgette, tot spinazie, tot wortel, tot venkel. Ze vindt dat gekookte groenten lekkerder dan rauwe gepureerde groenten. Daar krijgt ze nog een klein lepeltje van. Ik doe daar ook wat kookvocht bij, in de hoop dat het ook wat vult.

's Middags krijgt ze nog vaak een stuk komkommer of een halve winterpeen. Vond ze dat vroeger echt te min, vreet ze dat nu ook op.

Ze krijgt wel elke dag chlorella en spirulina extra voor de vitaminen en mineralen. En een paar keer per week een snufje zeewier.

Ze ziet er prachtig uit maar ze heeft wel honger. Dat valt aan alles te merken. Maar ja goed, het is dus kiezen tussen een hond die echt veel te dik wordt en minder honger heeft of een hond die slank is en wel veel honger heeft en wij hebben voor dat laatste gekozen. Ze is (afkloppen op ongelakt hout) niet misselijk en ze gedraagt zich verder heel vrolijk. Ze speelt veel met Sjoerd en rent lekker door het bos.

En mocht ik het over doen: liet ik haar weer castreren maar dan 2 loopsheden eerder. Wat heerlijk voor haar dat ze niet meer door die schijnzwangerschappen heen moet. Die waren de laatste 3 keer gewoon echt minder leuk en oplopend niet leuk.
#3435918
Charlie Angel schreef: di 07 dec 2021, 09:45 Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat!
Zou ze minder honger krijgen als je later ( samen met Sjoerd) naar 1x gaat denk je?
Of zal die drang naar eten wel zo blijven?
Ik denk eigenlijk dat die ene keer wat meer verzadiging haar wel goed blijft doen. Maar verder zal ze altijd blijven vinden dat ze echt twee keer zoveel nodig heeft :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door