Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3432536
bedankt voor jullie reacties!
dan verdeel ik het liefst over 3 dagen en laat de tong/long achterwege.

ma kipnek | lamspens | lamshart | groenten | vis
di kwartel | rundvlees | groenten | eitje
wo eendkk | lamspens | lever | groenten
do parelhoen | paardvlees | groenten | vis
vr kipvleugels | lamspens | nier | groenten
za kwartel | rundvlees | groenten | eitje
zo eendkk | paardvlees | groenten

200 gram bot
465 gram spier
230 gram pens
75 gram hart
75 gram lever
75 gram nier
65 gram groenten

De maaltijd ga ik gelijk verdelen over 2x.
Ze verdraagt 1x eten niet zo best. Al is dat zo lang geleden dat ik niet meer weet waarom dat was ;D
Als we dat weer op de rit hebben, kan ik 1x per dag altijd nog weer eens proberen.
Voor nu onwijs bedankt weer!
#3432559
Simone V schreef: vr 17 sep 2021, 19:26 hoi, ik heb het menu aangepast en pens/orgaan verdeeld over 4 dagen, omdat de pens meer laxeert.
visje bij het hart gevoegd
extra long/tong toegevoegd
Groenten worden voornamelijk bladgroenten en waarschijnlijk komkommer of courgette om iets vloeibaar te maken.

200 gram bot
465 gram spier
230 gram pens
75 gram hart (230 /3)
75 gram lever
75 gram nier
65 gram groenten
long als extra op de vierde pensdag, dan ook 75 gram denk ik?
Of past dit niet qua berekening en moet ik de hart/lever/nier met de long door 4 delen: wordt dan 60 gram per orgaansoort?

ma kipnek (moet ik nog opmaken, wordt vervangen door kipvleugels) | lamspens | lamshart| groenten | vis
di kwartel | rundvlees | groenten | eitje
wo eendkk (tam, want wild is volgens haar niet te eten ;) )| lamspens | lever | groenten
do parelhoen | paardvlees | groenten | vis
vr kipvleugels | lamspens | nier | groenten
za kwartel | rundvlees | groenten | eitje
zo eendkk | lamspens | long of tong (van welk dier is handig en moet dat rauw zijn of kan dat gedroogd?) | groenten

Lever en nier wissel ik af qua diersoort. Vaak hert en rund.(konijnnier is te vet)
En ik zit te denken om het bot, ofwel in de ochtend te geven, samen met de tralieve en laxatract, zodat er de hele dag nog tijd is om die ontlasting eruit te krijgen. is dat logisch?
Of zal ik dat liever verdelen over de 2 maaltijden?

Alvast bedankt weer!
Ik wilde nog 1 ding toevoegen: dit mag natuurlijk wel he! Zeker bij 15% is lever, nier, hart het minimaal aan soorten orgaan die je moet geven. Maar je mag natuurlijk ook hersenen, tong, long, etc. erbij voeren. Die 5% lever is ook echt wel het maximum zeg maar.
#3432612
Lizzy schreef: Ik wilde nog 1 ding toevoegen: dit mag natuurlijk wel he! Zeker bij 15% is lever, nier, hart het minimaal aan soorten orgaan die je moet geven. Maar je mag natuurlijk ook hersenen, tong, long, etc. erbij voeren. Die 5% lever is ook echt wel het maximum zeg maar.
Ok thnx! Ik ga wel eerst nu het menu en ontlasting op orde zien te krijgen voordat ik nog wat nieuws ga toevoegen. Bedankt allemaal.

Verstuurd vanaf mijn CPH2005 met Tapatalk

#3435791
ik kom even een update geven :cool:
Enkele weken na de operatie zijn we weer begonnen met rauw vlees te geven. Helaas kon ze dan door zelfs 100 gram bot niet goed ontlasten. Daarom zijn we de Gastro van de huisdierendokter gaan geven. Wat een geweldige pillen. Ik durf eerlijk te stellen dat ze zonder dit geen leven meer had gehad. We zaten om de haverklap bij de DA en die wil logischerwijs niet elke keer AB meegeven, maar wat een hel was dat.

Wat gaat het nu goed zeg! We geven nu 's ochtends al het eten. Het menu met 200 gram bot gaat gewoon super.
Daarbij de previcox, gastro en laxatract.
De modulis hebben we niet meer nodig ;D ;D ;D
Ze doet er wel lang over (maar dat is heel normaal voor haar), soms een halve dag. Maar 's avonds is alles op.
En dan vindt madam dat ze 's avonds nog meer eten mag hebben :o
ik had nog brokken van na de operatie, dus die kreeg ze dan, maar die zijn nu op.

Wat kan ik dan als extra geven, of moet ik het percentage gewoon omhoog gooien?
Ze komt niet aan en valt niet af, maar ze is best weer actief. 800 gram? of toch 2x per dag, 300 in de ochtend en 300 in de middag? Graag advies

ps ik zie dat ik in BOLD hebt getypt, maar niet expres en ik krijg het ook niet weg #oeps
ps 2 toch geen bold ;D ;D ;D
#3435876
Simone V schreef: za 04 dec 2021, 14:05 ik kom even een update geven :cool:
Enkele weken na de operatie zijn we weer begonnen met rauw vlees te geven. Helaas kon ze dan door zelfs 100 gram bot niet goed ontlasten. Daarom zijn we de Gastro van de huisdierendokter gaan geven. Wat een geweldige pillen. Ik durf eerlijk te stellen dat ze zonder dit geen leven meer had gehad. We zaten om de haverklap bij de DA en die wil logischerwijs niet elke keer AB meegeven, maar wat een hel was dat.

Wat gaat het nu goed zeg! We geven nu 's ochtends al het eten. Het menu met 200 gram bot gaat gewoon super.
Daarbij de previcox, gastro en laxatract.
De modulis hebben we niet meer nodig ;D ;D ;D
Ze doet er wel lang over (maar dat is heel normaal voor haar), soms een halve dag. Maar 's avonds is alles op.
En dan vindt madam dat ze 's avonds nog meer eten mag hebben :o
ik had nog brokken van na de operatie, dus die kreeg ze dan, maar die zijn nu op.

Wat kan ik dan als extra geven, of moet ik het percentage gewoon omhoog gooien?
Ze komt niet aan en valt niet af, maar ze is best weer actief. 800 gram? of toch 2x per dag, 300 in de ochtend en 300 in de middag? Graag advies

ps ik zie dat ik in BOLD hebt getypt, maar niet expres en ik krijg het ook niet weg #oeps
ps 2 toch geen bold ;D ;D ;D
Wat een goed nieuws joh! Ja, ik zweer dus ook bij die gastro pillen! Fijn joh, dat ze bij jou hond zo goed werken!

Je kunt het allebei proberen. Ik denk dat je moet kijken wat haar beter bekomt. Of gewoon hard zijn en haar gewoon niks geven. Met een paar dagen houden ze wel op met zeuren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door