Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3431865
Gisteren met Bono geweest voor bloed te prikken voor de schildklier.
Het was drama. Bloed was bijna niet te trekken. Spuit zoog vacuum. Hals en allebei de poten geprobeerd.
Uiteindelijk met een insuline naald voor elkaar gekregen.
'S middags belde de DA dat het serum zo dik en vettig was dat het niet naar het lab kon.
Normaal eet Bono vantevoren omdat het geen invloed heeft op de test.
Nu moet ik vandaag terug en moet hem nuchter houden. Omdat dan het bloed niet zo dik zou zijn.
Ik weet het niet wat wijsheid is.
Maar mijn ventjr wordt steeds banger door al dat gepik.
Door Lizzy
#3431866
Ik begrijp je vraag niet zo goed? Nuchter houden en vandaag opnieuw bloed prikken lijkt mij toch een verstandig advies als je vermoedens hebt dat de schildklier/medicatie niet goed ingesteld staat.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431870
Op te vettig bloed kan je geen testen afnemen. Ttz, dat kan wel, maar als er resultaten van komen zijn die onbetrouwbaar.
Dan moet je idd een nieuw staal afnemen en nuchter zal zeker helpen.
Tenzij dat vette bloed samenhangt met wat hij mankeert natuurlijk...
Door tt-tjes
#3431897
Ik kreeg de tip van een vriendin om hem goed te laten drinken een uur van te voren. En te zorgen dat hij wat gelopen had zodat zijn bloeddruk iets omhoog ging.
Dat heb ik gedaan.
Het was een andere DA vanmorgen. Ze had binnen een minuut een volle spuit bloed. Niks vacuum zuigen. Meteen geregeld.
Bij een volgende x doen we het dus maar weer zo.
Maar het zal ook aan de DA liggen die prikt waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431898
Als het bloedvat dichtklapt omdat het bloed te dik is en niet opgezogen raakt, ligt dat niet aan diegene die bloedprikt hoor.
Het is wel zo dat je met ervaring er dan nog meer uit kan krijgen dan iemand met weinig ervaring, maar toch.. Het blijft lastig.
Door Emmanuelle
#3439821
Onze Falco had ook te dik, vet, framboos roze bloed. Bij stollen werd het mayonaise die niet goed ondereen zat (geschift).
Bij iedere dierenarts waar we kwamen kregen we dit te horen, dat ze dit nooit eerder gezien hadden.
En vaak bloed laten afnemen bij hem, aangezien hij epilepsie had om de fenobarbital waarde te achterhalen.
Het enige wat we konden doen, is met hem naar een kliniek rijden waar het bloed meteen onderzocht werd zodat het de kans niet kreeg om mayonaise te worden. Bij opsturen naar een labo ging het meestal niet goed, bij een volledig onderzoek kregen we dan ook maar enkele waarden en stond er bij dat ze niet betrouwbaar waren, hadden we dus niets aan. Een kliniek waar ze het bloed gelijk kunnen analyseren was in zijn geval de enige oplossing.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3439833
Das wel heel gek. Gezien het om fenobarbital gaat is het nuchter afgenomen, en dan zie je dat soort stalen normaal niet (of de hond moet ontzettend hoge cholesterol hebben).
Zal wel een heel bijzondere afwijking zijn dan.
Maar ook lipemische stalen weten veel dierenartsen niet veel vanaf, gezien het feit dat ze ze nog steeds opsturen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door