Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3431792
Anderhalve week geleden is de buitenste nagel vd rechter voorpoot van Mats verwijderd nadat hij daarmee was blijven haken in de gleuf van n lift en deze volledig doormidden was. We zitten midden in t wedstrijdseizoen (jacht) en heb maar alles afgezegd voor de komende weken. Wat kan ik doen om t herstel te versnellen ? T blijft n roze stompje wat heel snel bloedt. Er lijkt iets als n volledig zwarte nagel (hij heeft zelf heel lichte nagels) uit t nagelbed te komen. Het groeit in ieder geval (is niet mooi glad). Buiten heeft hij n schoentje aan. We wandelen, maar trainen niet. Na t wandelen zit er elke x n vochtige of bloedende plekje in t sokje wat hij aanheeft. Maak bij thuiskomst z'n teentje schoon door hem even in n badje badedas te houden. Probeer te voorkomen dat hij er aan likt door hem n sokje aan te trekken wanneer ik hem niet in de gaten kan houden. Hij heeft er verder geen last van. Er zit ook geen pus op.
Ps heb vele oude topics al bekeken. Misschien groene leem er op gaan smeren ?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3431795
Ik zou het even goed na laten kijken of het geen tumor is ofzo. Ik heb dat ooit met een van mijn honden gehad. Het hele teentje is toen verwijderd. Ze heeft toen het genezen was geen hinder ervan ondervonden.
Door Lizzy
#3431800
*Remy* schreef: zo 29 aug 2021, 11:08 Anderhalve week geleden is de buitenste nagel vd rechter voorpoot van Mats verwijderd nadat hij daarmee was blijven haken in de gleuf van n lift en deze volledig doormidden was. We zitten midden in t wedstrijdseizoen (jacht) en heb maar alles afgezegd voor de komende weken. Wat kan ik doen om t herstel te versnellen ? T blijft n roze stompje wat heel snel bloedt. Er lijkt iets als n volledig zwarte nagel (hij heeft zelf heel lichte nagels) uit t nagelbed te komen. Het groeit in ieder geval (is niet mooi glad). Buiten heeft hij n schoentje aan. We wandelen, maar trainen niet. Na t wandelen zit er elke x n vochtige of bloedende plekje in t sokje wat hij aanheeft. Maak bij thuiskomst z'n teentje schoon door hem even in n badje badedas te houden. Probeer te voorkomen dat hij er aan likt door hem n sokje aan te trekken wanneer ik hem niet in de gaten kan houden. Hij heeft er verder geen last van. Er zit ook geen pus op.
Ps heb vele oude topics al bekeken. Misschien groene leem er op gaan smeren ?
Ik heb dit meerdere keren meegemaakt maar doe eigenlijk weinig :-[ . Schoonmaken na een boswandeling (en dan gebruik ik soda omdat ik dat veel beter vind werken) en dan smeer ik er dit op:

Afbeelding

Het ontsmet, het geneest en het ruikt zo vies dat mijn honden er niet meer aan likken.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3431806
Dank je Lizzy. Laat je ze met dat stompje gewoon rennen, ook in het bos ? Gaat dat dan niet de hele tijd bloeden ?
Ik doe hem meerdere keren per dag in een badedas badje. heb het gevoel dat ik daarmee alles veel te zacht hou.
Door Lizzy
#3431807
*Remy* schreef: zo 29 aug 2021, 15:21 Dank je Lizzy. Laat je ze met dat stompje gewoon rennen, ook in het bos ? Gaat dat dan niet de hele tijd bloeden ?
Ik doe hem meerdere keren per dag in een badedas badje. heb het gevoel dat ik daarmee alles veel te zacht hou.
Ehhh. Nee? Ja, in de eerste dagen wel. Maar als je het erg lang laat weken, wordt het ook alsmaar zacht en gaat het juist snel bloeden. Ik deed 1 keer per dag 5 minuten in de soda. Oh! En daarna kiepte ik er een flinke scheut Echinacea Extra Forte van Bloem overheen. En dan drogen. En dan een beetje sos zalf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door