Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431725
Iemand tips voor een hond weer aan eten en drinken te krijgen.
Heeft ook hoge koorts, denk dat dat de oorzaak is van het niks willen (ja de koorts is al gezakt tov gisteren maar nog steeds erg hoog 40,4 ipv 41,2, ga over een uur nog een tempen zou ie weer wat lager moeten zijn)
Ben nu een boullion van botten aan het trekken, maar dat duurt nog ff
Gekookte kipfilet wordt de neus ook nog voor weggedraaid.
Huttenkase lijkt me niet slim? Of wel? als het maar iets is?

Is bij DA geweest en heeft medicatie maar dit kan dus een aantal daagjes duren en moet proberen iets erin te gaan krijgen.
Slijmvliezen nog ok, en huidtest die ik vandaag gedaan had ook.
Maar goed dat eten en vooral wat drinken..... :-X

Gisteren had ie wel ineens veel gedronken denk dat toen de koorts ff optimaal gezakt was na de spuit.
Door smulpaap
#3431726
Ik zou voor nu geven wat ie erg lekker vind
Als er maar iets,in gaat

En wat hier wel werkte in dat soort gevallen
Bouillon van kip of groenten , het is zout .Maar ze krijgen wel vocht binnen
Of wat lauwe vanillevla , maar dat vonden ze altijd lekker
Lastig , zeker met die hoge,koorts
Gebruikersavatar
Door doranto
#3431730
Ik geef altijd een flinke scheut kippenbouillon (zonder zout) door het water. Dat wordt hier goed gedronken. Ik denk dat drinken belangrijker is dan eten, dus dat zou ik eerst proberen binnen te krijgen.
Beterschap!

Heb je geen snelkookpan ofzo? Dan gaat het bouillon trekken een stuk sneller.
Door Lizzy
#3431733
Oh jakkes zeg! Ik hoop dat hij gauw opknapt. Ik zou alles proberen, dus ook huttekase. En drinken is heel belangrijk inderdaad dus bone broth is super. Kefir, ook prima. Maar ja, ik merk hier dat ze al die dingen buiten het normale helemaal niet willen eten. Dus geef ik vooral dingen die ik normaal ook geef. En als ze niet eten: vasten is eigenlijk heel goed voor hond die zich niet goed voelt. Eigenlijk voelen ze zelf het beste aan (in de meeste gevallen dan he) wanneer ze even niet moeten eten.
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3431735
Oh bah, hopelijk knapt ie snel weer op.
Als Doutze weer eens in hongerstaking gaat helpen hamblokjes vaak het beste. Ik weet het, niet het meest gezonde of ideale om te geven maar dat is dan vaak het enige waar ik haar weer mee op de rit krijg.

Als ze zo misselijk zijn is het vaak de kunst om er eerst gewoon iets in te krijgen, dan kan de maag weer wat kalmeren en daarna lukt het eten beter.

Karen
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431737
Ja drinken is het belangrijkst.
Alleen zou ie met zijn medicatie ook wel moeten eten (ook NSAID) maar zo niet dan zonder eten.
Yochurt en huttenkase zijn no go dus, terwijl die daar normaal dol op is. Water waarin de kip is gekookt ook al niet. Hij heeft een paar plukjes van de gekookte kipfilet gegeten, dan is ie er weer snel klaar mee en draait zijn hoofd weg. Is meer als niks.
En zojuist een heel klein beetje brood vers uit de broodbakmachine (is normaal ook iets waar ie gek op is en normaal brood niet)
Nu nog eens fatsoenlijk drinken...want dat blijft het belangrijkst, zonder eten kan maar drinken is noodzakelijk (ik heb ook geen honger als ik koorts heb en bij hoge koorts gaat drinken eerlijk gezegd dan ook moeizaam)
Dus dan maar de hele dag door kleine slokjes en eventueel wat hapjes dan maar.
Zo meteen maar eens temperaturen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431739
eh en toen was de thermometer zowat leeg. Even nieuwe halen ::)
Hij bleef steken op 39,6 maar weet niet 100% of dat betrouwbaar was, maar ziet er hoe dan ook beter uit want die andere temperaturen waren er heel snel op af te lezen.
En hij had even zin in kipfilet :D Gretige oogjes zelfs! :D Daarna gepiest en een slokje gedronken, en nu weer KO, is er moe van. Maar dit is weer een verbetering :)
Door hannabelgje
#3431746
Wat krijgt hij aan medicatie? Heb je zijn pupillen gecontroleerd met een lampje? Kan hij zijn nek goed bewegen? Dit soort vage klachten met hoge koorts doen mij denken aan hersenvliesontsteking.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431748
Volgens mij kan ie zijn nek wel goed bewegen, heeft zijn koppie wel omhoog gehad vandaag, maar ga hem eens testen

Toen we net volhielden met waterbak voor zijn neus dronk ie uiteindelijk wat maar heb idee dat dat al niet lekker valt op de maag op dit moment
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431749
pupilreflex doet het, keek zelfs boos :whistle:

Nek kan ik niet zo goed doen ligt op zijn zij maar boven en onder kon wel. Is er alleen geirriteerd van
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door