Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bull Rover
#3431702
Onze Loena heeft een blaas tumor :'( . voor deze tumor krijgt ze piroxicam, dit zijn ontsteking remmers en pijnstiller, van deze tabletjes krijgt ze wat diarree, waardoor ze niet goed haar anaalklieren krijgt leeg geduwd.
Nu raad de dierenarts mij een maagbeschermer aan, maar kan ik deze gewoon geven bij kvv. Ik wil dat ze daar op blijft want het geeft natuurlijk veel meer vocht dan brok...
Heeft iemand hier ervaring met maagbeschermers??
Door Lizzy
#3431707
Ah bah, wat een narigheid :'(

Wat voor maagbeschermer wil je dierenarts voorschrijven? Is dat echt een spulletje dat een laagje legt op de maagwand of hebben we het hier over maagzuurremmers?

Maagzuurremmers combineren niet altijd even goed met KVV. Heel veel honden kunnen het prima handelen hoor maar sommige honden krijgen echt moeite met de vertering van KVV. Zeker als het een KVV is waar botfragmentjes in zitten. Maar goed, misschien wil je dierenarts iets anders voorschrijven dus eerst wacht ik je reactie maar even af.

Trouwens bij blaaskanker zou Golden Paste (kurkuma) misschien nog iets kunnen doen? Volgens mij staat er ook nog wel wat op Barfplaats over blaaskanker en kurkuma.
Door Bull Rover
#3431714
Ik heb Omeprazol mee gekregen, maar nog niet gegeven. De pasta krijgt ze al bij haar eten, ze is in februari geopereerd, is de tumor verwijderd, eigenlijk omdat ze dachten dat het poliepen waren. Helaas bleek het een tumor te zijn, de verwachting was dat hij snel zou uitzaaien, maar vorige maand heeft ze een controle echo gehad, daar was niks van tumor groei in de blaas te zien, wel een beetje een onrustige blaaswand, maar dat kan litteken weefsel zijn. Ook de andere organen zagen er goed uit, gelukkig. Dus lijkt dat de golden pasta wel wat doet. :)
Wel heeft ze nog steeds bloed bij de urine. :-\
Maar verder gaat het best goed met haar, ik hoop dat nog even zo te houden. ::)
Door Lizzy
#3431738
Fijn dat het naar omstandigheden best goed met haar gaat! Ik hoop ook dat je nog lang van haar zonder problemen mag genieten!

Omeprazol is een maagzuurremmer. Dat zou problemen kunnen geven met KVV en de vertering. Sommige honden hebben daar totaaaaal geen last van hoor, maar er zijn honden die zelfs geen KVV zonder gemalen bot kunnen verdragen en voor wie je de KVV prak moet zachtjes moet stomen. Ik denk dat je dit even aan moet kijken, kijken wat jouw hond kan verdragen. Ik vrees dat daar niet een standaard voor is.
Door Bull Rover
#3431750
Oke dankje voor je antwoord, dan ga ik haar morgen een half uur voor het eten een capsule geven en kijken hoe ze reageert. Ik wissel altijd van kvv merken, wel voer ik altijd compleet.... word vervolgd :)
Door Bull Rover
#3431890
Vooral de diarree, wel twijfel ik of ze misselijk is omdat ze regelmatig haar pootjes likt :-\

Maar ondertussen de capsule gegeven en alles kwam terug dus vermoed dat ze er dus niet tegen kan. Nu geef ik haar iets minder van de piroxicam en heeft ze wel vaste ontlasting. Dus beetje van het probleem opgelost. ::)
Door Bull Rover
#3431891
Vooral de diarree, wel twijfel ik of ze misselijk is omdat ze regelmatig haar pootjes likt :-\

Maar ondertussen de capsule gegeven en alles kwam terug dus vermoed dat ze er dus niet tegen kan. Nu geef ik haar iets minder van de piroxicam en heeft ze wel vaste ontlasting. Dus beetje van het probleem opgelost. ::)
Door Lizzy
#3431902
Bull Rover schreef: di 31 aug 2021, 19:03 Vooral de diarree, wel twijfel ik of ze misselijk is omdat ze regelmatig haar pootjes likt :-\

Maar ondertussen de capsule gegeven en alles kwam terug dus vermoed dat ze er dus niet tegen kan. Nu geef ik haar iets minder van de piroxicam en heeft ze wel vaste ontlasting. Dus beetje van het probleem opgelost. ::)
Maagzuurremmers tegen diarree....? Ik vrees dat ik die niet helemaal snap? Kun je Piroxicam misschien iets verder afbouwen en CBD olie als pijnstiller opbouwen bijvoorbeeld?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door