Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreamcatcher
#3431438
Onze Border collie reu, 12 jaar, gecastreerd, E.P.I. sinds jonge leeftijd, heeft in oktober 2020 een operatie gehad voor de verwijdering van een anaalzakcarcinoom /anaalzakadenocarcinoom of simpel gezegd een kwaadaardige anaalzak tumor. Tumor is succesvol verwijderd en hij is wonderbaarlijk goed en snel opgeknapt.

Helaas kreeg hij in juni/juli wat vage klachten, zand eten, sneller moe, na het eten veel onrust. Dus naar de dierenarts voor controle, dat bleek al snel foute boel. 27 juli is zijn milt (met meerdere tumoren) verwijderd en opgestuurd en kregen we het slechte nieuws dat het een Hemangiosarcoom was...
Bloedvatkanker wat onwijs snel uitzaait, op zijn lever waren tijdens de operatie wat verdachte haardjes te zien. De prognose is erg slecht, gemiddeld 3 maanden. Met chemo 6-10 maanden. We hebben er voor gekozen om geen chemo te doen.
Ook nu herstelde hij weer erg goed van de operatie!

We hebben ons ondertussen ingelezen en gaan aan de slag met de volgende dingen:
Yunnan Baiyao - tegen bloedingen
Phosporus - ondersteuning bij bloedingen
Mariadistel - voor de lever
en we zoeken nog iets voor het zo hoog mogelijk houden van zijn weerstand.
Broccoli kiemen werden ons ook nog aangeraden.

Heeft er iemand ervaring met Hemangiosarcomen? Ik dacht ik deel mijn ervaring hier, wie weet helpt het in de toekomst nog iemand.

Voor de Phosporus zoeken wij "Phosphorus potency from Highest to Lowest... 10m, 1m, 200c, 30c " heeft iemand een idee welke potencies dat in het Nederlands zijn?

Iemand ervaring met zelf broccoli kiemen maken?

Nog een goede aanrader wat betreft het verhogen van de weerstand? We moeten even opletten dat het product ook niet bloedverdunnend werkt.

Dat was het voor nu even :)

Kleine aanvulling, vanwege zijn EPI krijg hij Carnibest Pancreas. Een Ketogeen dieet is geen optie, losse pancreas weigert hij te eten... ::)
Door Lizzy
#3431462
Dreamcatcher schreef: vr 20 aug 2021, 11:41 Onze Border collie reu, 12 jaar, gecastreerd, E.P.I. sinds jonge leeftijd, heeft in oktober 2020 een operatie gehad voor de verwijdering van een anaalzakcarcinoom /anaalzakadenocarcinoom of simpel gezegd een kwaadaardige anaalzak tumor. Tumor is succesvol verwijderd en hij is wonderbaarlijk goed en snel opgeknapt.

Helaas kreeg hij in juni/juli wat vage klachten, zand eten, sneller moe, na het eten veel onrust. Dus naar de dierenarts voor controle, dat bleek al snel foute boel. 27 juli is zijn milt (met meerdere tumoren) verwijderd en opgestuurd en kregen we het slechte nieuws dat het een Hemangiosarcoom was...
Oh wat een narigheid, wat een vreselijk slecht nieuws :-\
Bloedvatkanker wat onwijs snel uitzaait, op zijn lever waren tijdens de operatie wat verdachte haardjes te zien. De prognose is erg slecht, gemiddeld 3 maanden. Met chemo 6-10 maanden. We hebben er voor gekozen om geen chemo te doen.
Ook nu herstelde hij weer erg goed van de operatie!

We hebben ons ondertussen ingelezen en gaan aan de slag met de volgende dingen:
Yunnan Baiyao - tegen bloedingen
Phosporus - ondersteuning bij bloedingen
Mariadistel - voor de lever
en we zoeken nog iets voor het zo hoog mogelijk houden van zijn weerstand.
Broccoli kiemen werden ons ook nog aangeraden.

Heeft er iemand ervaring met Hemangiosarcomen? Ik dacht ik deel mijn ervaring hier, wie weet helpt het in de toekomst nog iemand.

Voor de Phosporus zoeken wij "Phosphorus potency from Highest to Lowest... 10m, 1m, 200c, 30c " heeft iemand een idee welke potencies dat in het Nederlands zijn?
Ik zit ook altijd te stoeien met die potenties. Om gek van te worden. Misschien een idee om even na te vragen bij iemand als Sita de Munnik.
Iemand ervaring met zelf broccoli kiemen maken?
Ja. Ik gebruik dit potje:

Afbeelding

En ik koop biologische broccoli kiemen. Ik heb deze:

https://www.ahealthylife.nl/webwinkel/p ... ccolizaad/

Ik doe 1 eetlepel (niet een heel volle) in de pot, lauw/warm water erbij en dan laat ik het 12 uur weken. Dan giet ik de zaadjes af (je laat de deksel er dus op zitten) en spoel ik ze ook een keer met lauw water. Dan laat je via het dekseltje-met-gaatjes het water eruit lopen en dan schud je de zaadjes weer een beetje terug in de pot. Je spoelt de zaadjes 2 keer per dag met lauw water. Na een dag of 3 heb ik dan kiemen. Die zijn ook in de koelkast wel even houdbaar maar hier zijn ze na 1 dag (soms 2) op. We eten ze zelf bij de lunch en de honden krijgen een pluk.
Nog een goede aanrader wat betreft het verhogen van de weerstand? We moeten even opletten dat het product ook niet bloedverdunnend werkt.
Ik denk dat je aan Pau D'Arco zou kunnen denken.

Ik hoop dat je nog een lange kwalitatief goede/mooie tijd met hem mag hebben :-*
Door Dreamcatcher
#3431468
Lizzy schreef: vr 20 aug 2021, 16:47 Oh wat een narigheid, wat een vreselijk slecht nieuws :-\
Thnx Lizzy! Ja het was precies degene waarbij we vooraf dachten, als die het maar niet in... Helaas wel dus :'(

Ik zit ook altijd te stoeien met die potenties. Om gek van te worden. Misschien een idee om even na te vragen bij iemand als Sita de Munnik.
Precies dat dus! ;D Dank je wel voor de tip, heel fijn.

Ja. Ik gebruik dit potje:

Afbeelding

En ik koop biologische broccoli kiemen. Ik heb deze:

https://www.ahealthylife.nl/webwinkel/p ... ccolizaad/

Ik doe 1 eetlepel (niet een heel volle) in de pot, lauw/warm water erbij en dan laat ik het 12 uur weken. Dan giet ik de zaadjes af (je laat de deksel er dus op zitten) en spoel ik ze ook een keer met lauw water. Dan laat je via het dekseltje-met-gaatjes het water eruit lopen en dan schud je de zaadjes weer een beetje terug in de pot. Je spoelt de zaadjes 2 keer per dag met lauw water. Na een dag of 3 heb ik dan kiemen. Die zijn ook in de koelkast wel even houdbaar maar hier zijn ze na 1 dag (soms 2) op. We eten ze zelf bij de lunch en de honden krijgen een pluk.
Je bent geweldig! Super fijn dit en je beschrijving, dank je wel! Ik had al even gezocht maar het zag er allemaal zo ingewikkeld uit dat ik echt het idee kreeg dat het een hele opgave was.
Ik denk dat je aan Pau D'Arco zou kunnen denken.

Ik hoop dat je nog een lange kwalitatief goede/mooie tijd met hem mag hebben :-*
Die gooi ik in google, dank je wel voor de tips Lizzy, zoals altijd enorm gewaardeerd O0 :-*
Door tt-tjes
#3433025
Mijn Balou had een hemangiosarcoom in zijn mond. Ontdekt in februari, toen is een deel verwijderd. In april was het ding verdubbeld in grootte. Hij beet het kapot, verslikte zich continu in het bloed en voelde zich miserabel. Wij hebben toen besloten hem te laten gaan. Balou was toen bijna 16.
Door hannabelgje
#3433042
Allereerst sterkte met deze vreselijke prognose.
Normaal zou ik aanraden om golden paste te gaan geven, maar ik vrees dat dat wel bloedverdunnend werkt en ook geen leuke combi is met epi. Je zou het eventueel na kunnen vragen of het kan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door