Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#3431296
Hallo allemaal.

Graag wil ik wat ervaringen horen van mensen die hun hond een anabole injectie hebben gegeven.

Gisteren was ik met Mikki bij de DA. De DA stelde voor om Mikki een anabole injectie te geven. Mikki is een labrador die over anderhalve maand 16 wordt. Het laatste half jaar zie ik haar achteruit gaan met haar achterhand, nog al logisch, gezien haar leeftijd. Ze heeft ouderdoms artrose, en verder geen onderliggende kwalen.
Ze is verder nog helemaal goed, (behalve dat ze stokdoof is en staar) huppelt ze nog steeds voor het avondeten. Alleen het lopen wordt steeds moeilijker. Soms verliest ze haar evenwicht, en het bewegen wordt denk ik pijnlijker.

Ik snap als geen ander dat het einde nadert, dus graag geen waarde oordelen.
Op deze manier denk ik dat ik haar laatste tijd kwalitatief kan verbeteren, gezien ze elke dag trappen moet lopen, wanneer ze naar buiten moet.

Maar gisteren hoorde ik er voor het eerst over, en weet ook geen verhalen van andere honden om mij heen die dit hebben gehad. Dus ik wilde heel graag jullie ervaringen horen. Voor en nadelen van dit middel. Ik ben heel benieuwd. Bij voorbaat dank.
Door Lizzy
#3431300
Ik heb het 1 keer aan mijn hond gegeven, die overduidelijk leed aan spierzwakte. Ik weet niet of dat ook voor jouw hond geldt? Dan kan het helpen. Mijn hond werd er super onrustig van dus ik heb het bij 1 injectie gelaten. Vond trouwens niet dat het heel veel deed.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3431304
Ik heb Pr1mo in de laatste 2 jaar van zijn leven 3 keer een anabole injectie laten geven. Hij had spondylose.
Zeker de 1e keer, in combinatie met fysiotherapie hielp het naar mijn mening best goed en heeft best een tijdje een stuk beter gelopen.
De 2e keer hielp het iets minder en de laatste keer nog minder.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3431336
Geen eigen ervaring maar wel iemand die ik ken die ook bij haar oude hond anabolen injecties heeft gegeven omdat de spieren zwakker werden waardoor de hond moeilijker ging lopen. Daar gaf het na injectie wel tijdelijke verbetering maar de injecties werkten wel steeds minder lang totdat het einde daar was.
Door Lizzy
#3431337
Wat langduriger helpt (duurt wel langer voordat het wat doet) is Spier Support van de Groene Os. Zitten ook wel nadelen aan hoor. Zo vinden de meeste honden het spul heel goor. Dus als je een kieskeurige hond hebt qua eten, krijg je dit moeizaam naar binnen. Ik had een hond die alles at dus voor hem was het geen probleem.
Door ellenned
#3431434
Ik heb het langdurig bij mijn hond gegeven, de periodes tussen de injecties werden wel steeds korter maar na zo n injectie was hij weer een jonge god..... Misschien scheelt het dat Kyran betrekkelijk jong was toen hij dit kreeg, nl 8 jaar. Door de anabolen had hij weer kwaliteit van leven, dat is tenminste mijn ervaring. Mijn vriendin die een herdermix heeft en die het nu een jaar krijgt zie je ook echt dat het helpt.

Wat misschien een idee is om je hond te ondersteunen met traplopen, dit kan bv door een harnas maar ook door een stuk laken bv onder zijn buik te doen zodat je hem kan ondersteunen bij traplopen.
Door smulpaap
#3431443
Het resultaat is nogal eens wisselend
Ze moeten natuurlijk (nog wel ) kunnen bewegen

Anders doet het volgens mij niet veel

Ik heb een hond gehad die het kreeg als boost na een operatie . Ze ging beter en meer bewegen na de eenmalige anabolen injectie . Wat mij wel opviel was het onrustige gedrag
Door Roellie
#3431444
We ondersteunen haar al een tijd met een harnas. Al een paar jaar zelfs. Maar eerst kon ze nog zonder hulp, nu sinds 2 maanden heeft ze echt onze hulp nodig met trappen lopen.

Ik heb voor vanmiddag een afspraak staan voor zo'n prik. Eerst even een bloedonderzoek doen en als dat ok is gaan we haar een injectie geven. Ik verwacht absoluut geen wonderen gezien haar leeftijd. Echter hoop ik er stiekum wel een beetje op.

Groetjes
en bedankt voor de ervaringen
Door Suzanne
#3431610
Guinnie heeft het destijds gekregen. Ze knapte er van op.
Wel kreeg ik de "waarschuwing" mee dat het wel de bedoeling is dat de hond door beweging dan ook weer spierkracht kan opbouwen.

Ik heb er geen spijt van! Maar het is al met al toch een vorm van "rekken" geweest. Toch zou ik het met de kennis van nu opnieuw doen. Ze heeft in totaal 2 of 3 injecties gehad, toen deed het niet veel meer voor haar en was het dus "nutteloos".

Als er verder geen reden zijn om ervan af te zien, als de hond nog verder wil en kan, dan zou ik zeggen "doen". Verwacht geen wonderen en realiseer je dat het niet on-eindig gegeven kan worden aan een hond op leeftijd. Nou ja, het kan in de basis wel, maar het helpt dan niet meer ;-(
Overigens zou ik wel heel terughoudend zijn met traplopen. Is er geen mogelijkheid tot dragen van de hond? Of idd een til-harnas?

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door