Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3431119
Djarah schreef: za 14 aug 2021, 15:11 Haar favoriete plaats is op de bank. Dus daar liggen nu barkrukken op tot haar verbijstering. En 1 voor de achterdeur zodat ze die niet open kan springen.
Cbd heb ik in huis , krijgen ze af en toe een druppel van. Kurkuma krijgt ze nu ook :)
Fozzy kwam thuis van de operatie, nog een beetje suffig van de narcose, en klom gelijk op de bank :-X ::)
Hadden we niet verwacht.
Voor hem hadden we wel een kamerkennel gemaakt, want we hadden toen ook 2 andere honden. Je kunt er niet altijd bovenop zitten, en dat newfoundlander gestoei is dan zo gebeurd en zo niet ok na de operatie , dus zat hij vaak daarin ook voor verplichte rust.
#3431122
Ik heb geen ervaring gelukkig.
Maar ik ben op Facebook lid van de groep Canine Enrichment. Gaat helemaal over hoe je het leven van je hond interessanter kan maken. En er komen heel regelmatig ook vragen langs over hoe je je hond kan helpen tijdens revalidatie. Dus misschien kan je daar nog wat inspiratie opdoen :)
#3431124
Kaio schreef: za 14 aug 2021, 17:38 Fozzy kwam thuis van de operatie, nog een beetje suffig van de narcose, en klom gelijk op de bank :-X ::)
Hadden we niet verwacht.
Voor hem hadden we wel een kamerkennel gemaakt, want we hadden toen ook 2 andere honden. Je kunt er niet altijd bovenop zitten, en dat newfoundlander gestoei is dan zo gebeurd en zo niet ok na de operatie , dus zat hij vaak daarin ook voor verplichte rust.

Wij hebben haar bench nog in de kamer staan. Slaapt die soms nog wel eens in met deur open, maar nu zetten we haar er ook in als weg weg gaan en als we geen toezicht kunnen houden. We hadden veel protest verwacht maar ze gaat dan gewoon slapen of vermaakt zich met haar speeltjes.

Bij ons zelfde ... ze komt thuis en klautert zo oo haar plekje op de bank ... Nu dus gebarricadeerd.
#3431125
RenédH schreef: za 14 aug 2021, 19:41 Ik heb geen ervaring gelukkig.
Maar ik ben op Facebook lid van de groep Canine Enrichment. Gaat helemaal over hoe je het leven van je hond interessanter kan maken. En er komen heel regelmatig ook vragen langs over hoe je je hond kan helpen tijdens revalidatie. Dus misschien kan je daar nog wat inspiratie opdoen :)

Leuk :) , daar ga ik me aanmelden. Thx.
#3431126
RenédH schreef: za 14 aug 2021, 19:41 Ik heb geen ervaring gelukkig.
Maar ik ben op Facebook lid van de groep Canine Enrichment. Gaat helemaal over hoe je het leven van je hond interessanter kan maken. En er komen heel regelmatig ook vragen langs over hoe je je hond kan helpen tijdens revalidatie. Dus misschien kan je daar nog wat inspiratie opdoen :)
Welke groep is het. Er zijn er meer zag ik.
#3431144
Lizzy schreef: vr 13 aug 2021, 16:49 Ik wilde al zeggen: algenolie. Of visolie. Algenolie moet wel DHA en EPA bevatten. Niet alle algenolie bevat dit. En ik zou zeker collageen type 2 geven. En ik zou ook Golden Paste gaan geven (gemaakt van kurkuma - er staat wel een topic in de bieb met het recept).

Verder zou ik spelletjes met haar gaan doen. Super handig, spelletjes huren:

https://www.doggywinkel.nl/c-5156338/speel-o-theek/

En Lickimatten kopen, om haar daar mee bezig te houden. En verder zou ik zelf naar een fysiotherapeut gaan om raad te vragen bij het herstel. Ik heb geen ervaring met deze operatie maar wel met herstel na een kruisband operatie (en een kapotte meniscus) en mijn hond had heel veel baat bij de oefeningen die ik daar kreeg.

Sterkte. Dit gaat gewoon niet meevallen vrees ik. Misschien dat speurlessen nu wel leuk zijn, hoewel ik dat alleen zou doen na overleg met de kliniek en/of fysio want ik heb geen idee hoe belastend dat is.

Weet je misschien een goed merk dat ik kan kopen van collageen type 2. Zie zoveel verschillende dat ik niet weet welke te kiezen. Ook omdat er soms toevoegingen inzitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door