Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3430988
Hoe betrouwbaar zijn deze testen? Teun heeft al van jongs af aan last van wisselende ontlasting. Sochtends vaak mooi stevig, smiddags regelmatig een natte slappe drol, geen diarree. Ik heb 2x de worm+giardia test gedaan bij VPL voor hem, daar kwam geen giardia uit. De ontlasting ruikt soms wel,soms niet. Maar als het ruikt is het geen extreme lucht ofzo.

Kan ik er van uit gaan dat hij inderdaad geen giardia heeft,of is het beter bij de dierenarts te laten testen?

(Ik moet zeggen dat het een gevoelig hondje is,zowel op zn darmen als mentaal,wat zich dan vermoedelijk ook uit in slappe ontlasting door spanning)
Door Lizzy
#3430994
Het Woud heeft de beste giardia test die op dit moment bestaat. En nee, die is niet 100% betrouwbaar. Maar betrouwbaarder dan alle andere testen en betrouwbaarder dan de gemiddelde test bij de dierenarts. Dit klinkt erg giardia achtig maar het kan net zo makkelijk een andere oorzaak hebben. Als ik twee keer een negatieve test bij het Woud terug zou krijgen, zo ik het of nog 1 keer proberen of er echt vanuit gaan dat hij niet door de giardia wordt geplaagd.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3431001
dat klinkt hoopvol. dan ga ik er van uit dat het geen giardia is aangezien ik daar al 2x op heb laten testen.
hoe vaak laten jullie de ontlasting onderzoeken op wormen?
Door Lizzy
#3431002
TeuntjeT schreef: wo 11 aug 2021, 08:56 dat klinkt hoopvol. dan ga ik er van uit dat het geen giardia is aangezien ik daar al 2x op heb laten testen.
hoe vaak laten jullie de ontlasting onderzoeken op wormen?
Bij een jonge hond 4 keer per jaar. Volwassen honden 2 keer per jaar.

Ik ben het met je eens, na 2 keer testen denk ik dat je er vanuit moet gaan dat het geen giardia is. Er is een andere oorzaak. Best lastig om uit te zoeken wat.... Meestal is het makkelijkst om te beginnen met een eliminatie dieet om voeding als oorzaak uit te sluiten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431028
Hoe ziet zijn menu eruit?
Krijgt hij misschien altijd orgaan of vis of zo op een bepaald tijdstip van de dag?

Ik werk nu zelf de nacht, en dan heb ik tegen de ochtend ook altijd slappe ontlasting, moet ik doorgaans een paar keer lopen.
Misschien kan je daar wat mee? Stress of vermoeidheid of verandering van ritme kan ook echt op de darmen slaan en op korte termijn.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3431073
hij krijgt verschillende kvv merken en diersoorten. ik merk dat hij iig op kip slechte ontlasting heeft, dat geef ik niet meer.
ik heb hem nu sinds een week op alleen rund (verschillende merken kvv), en dat lijkt tot nu toe goed te gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door