Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3432246
Zo , het gehele onderzoek zit erop
Neuroloog heeft ook nog mee gekeken en wordt oom betrokken bij het bekijken van de scan
Vorige week had de Osteo vocht gevoeld in haar voorpootje . Dit werd tijdens het onderzoek bevestigd . Tijdens de osteopathie gaf ze veel pijn aan in de re kant nek ,links deed ook mee . Tijdens onderzoek MCD konden ze werkelijk alles doen , er zijn daar geen afwijkingen waargenomen. Maar waar komt het ongemak vandaan ? Het is voor nu nog gissen . Er wordt nu o.a gedacht aan pees of banden . Nu nog een lange week wachten op de uitslag , volgende week vrijdag om 17 uur , het is een raadsel , voor de Osteo, voor ons .En de artsen hebben vermoedens , maar hopelijk geeft deze scan duidelijkheid . Ze heeft inmiddels weer lekker gegeten , net een rustige ronde met veel snuffelen gedaan . De artsen waren erg lief voor haar , maar al dat gedokter in korte tijd is niet bepaald leuk meer . Ze ging weer heel blij naar binnen , en heeft een ieder gelijk om haar poot gewonden met haar lieve blije karakter . Maar eenmaal op tafel was het niet zo leuk meer . Nou ja , maar positief blijven , en hopen op een gepaste oplossing . Ik wil mij blije ei weer terug.
Door smulpaap
#3432247
En wat de vastzittende stress betreft

Ja ze is gevoelig , ja ze heeft een rugzakje
Maar mede door de osteopathie moet dit ook eens beter worden

Maar ja ,de mogelijke pijn zal hier ook geen goed aan doen
Door smulpaap
#3432523
Uitslagen zijn er
Er zijn geen afwijkingen aangetroffen t.a,v schouder elleboog aangrenzende zenuwen banden en pezen . Godzijdank !
Vermoeden is dat er wel iets geweest is , maar dat dit door de osteopatische behandelingen al aan het genezen is , men denkt dan toch aan pees ,band ,of iets dergelijks . Maar op de scan werd niets meer waargenomen . En dit is een kwestie van lange adem en tijd . Advies is doorgaan met osteopathie en laser . De osteopaat krijgt gedetailleerde info van de orthopeed over de aanpak . Verder het advies gekregen om de Testa algenolie dagelijks te geven i.p.v 2 x per week . Mocht er na verloop van tijd toch te weinig progressie zijn dan wil de orthopeed haar terug zien . Maar we kunnen rekenen op een jaar , ervan uitgaande dat er sprake is (geweest ) van problematiek pees
Door smulpaap
#3432950
Tut mag zo weer naar de osteopaat
Ben benieuwd naar het plan van aanpak

Het is de laatste tijd best redelijk gegaan
Zo kwamen we terug van vakantie , dan zou je denken dat valt in coma
Dat heeft een uur geduurd, kwam naast me staan . Likte mn been , dan wil ze me iets duidelijk maken . Eten , snack ,of naar buiten
Nu , ze wilde naar buiten . Ze,mocht kiezen waar ze naartoe wilde . Ik ga,hier links af want daar is de dijk . En op de Veluwe mocht ik niet los omdat ik een jager ben . Gooi die lijn los . Ik wil effe lekker rennen
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3432952
Dat klinkt in ieder geval positief en in lijn met het vermoeden dat het een ouder trauma is dat bezig is met herstel :)
Hopelijk helpt het behandelplan van de osteopaat jullie weer verder in de weg naar herstel ;)
Door smulpaap
#3432962
Wat wij zien werd door de osteopaat bevestigd . Ze was tevreden , en er is progressie

Er is ook overleg geweest met de orthopeed
Er worden nog drie behandelingen uitgevoerd zoals het tot nu toe is gegaan
Dan is ze klaar voor de volgende stap
Het dieperliggende . Dit betekend wel een week benchrust na de behandeling , en alleen kort aangelijnd naar buiten om even wat beweging te krijgen en de behoeften doen .
Door Lizzy
#3432966
smulpaap schreef: do 30 sep 2021, 21:15 Wat wij zien werd door de osteopaat bevestigd . Ze was tevreden , en er is progressie

Er is ook overleg geweest met de orthopeed
Er worden nog drie behandelingen uitgevoerd zoals het tot nu toe is gegaan
Dan is ze klaar voor de volgende stap
Het dieperliggende . Dit betekend wel een week benchrust na de behandeling , en alleen kort aangelijnd naar buiten om even wat beweging te krijgen en de behoeften doen .
Bedoel je een diepliggende behandeling bij de osteopaat? Wat fijn trouwens dat de osteopaat overleg heeft met de orthopeed! Klinkt vrij uniek! Wel heftig hoor, een week benchrust na de behandeling. Maar hopelijk doet dat wat het moet doen!
Door smulpaap
#3432969
Lizzy schreef: vr 01 okt 2021, 13:07 Bedoel je een diepliggende behandeling bij de osteopaat? Wat fijn trouwens dat de osteopaat overleg heeft met de orthopeed! Klinkt vrij uniek! Wel heftig hoor, een week benchrust na de behandeling. Maar hopelijk doet dat wat het moet doen!
Ja , de,osteopaat mag de diepte in .
Er moest natuurlijk eerst bekeken worden dmv onderzoek en scan wat er speelde
Maar ze,gaat nu nog meer op spierniveau aan de slag . Thara,is daar nu ook bijna,klaar voor . En advies orthopeed was,ook doorgaan met osteopathie om volledig herstel te bereiken. De afdeling Orthopedie staat er best open voor merkte ik . Het onderwerp voeding kwam natuurlijk ook aan de orde :biggrin2: Of ik toevallig Hills JD kende . Ja dat merk ken ik , maar hetgeen daar inzit krijgt ze al in onbewerkte vorm . Oh , legt u eens uit uitleg gegeven . Geen commentaar :biggrin2: En ja , samenwerking is altijd fijn , ook daar staan ze,open voor
Door smulpaap
#3432970
Oh ja , en met die rust heeft ze niet zoveel moeite
Als ze nu behandeld is slaapt ze ook veel
Dus die extra paar dagen overleven we wel

Het is dan echt de rust die ervoor moet zorgen dat verder herstel bereikt word
Door smulpaap
#3434296
Het gaat goed met de kleine tut :)
Eerder dan gepland heeft de osteopaat haar behandeld en is de diepte in gegaan
Ik had vooraf filmpjes gemaakt en die zijn bekeken door de orthopeed en hij gaf al groen licht . Daarna een week lang benchrust , alleen kort aangelijnd naar buiten voor de behoeften . Ze mocht zelfs niet in de wandelkar mee . Ze heeft drie dagen heel veel geslapen , de dag na de behandeling wilde ze niet eten en moest ik haar naar buiten tillen om haar te laten plassen . Ze mocht zonodig pijnstilling, wat ik haar ook gegeven heb . Op dag vijf begon ze weer wat door de kamer te wandelen , opletten geblazen dat ze bv niet op de bank zou springen . Op dag zeven wilde ze langer wandelen , maar dat mocht nog steeds niet . Daarna heel veel kleine wandelingen , en het zo weer uitbreiden . Ze mag inmiddels weer alles , behalve wild spel met andere honden .Begin Dec staat er weer een afspraak ter controle bij de osteopaat . En de hoge dosering Omega Drie moeten we voorlopig blijven geven . In het begin was het een week slappe kak . Maar ze poept er nu prima op . Ik mag inmiddels ook weer aan haar pootjes komen, dat kon maanden lang niet , heksengedrag
Door Lizzy
#3434302
Zo, dat klinkt als een mega heftige behandeling! Ik snap nog steeds niet goed wat het is, een diepte behandeling? Eén week benchrust :o . Ik ben blij dat je die week bent doorgekomen. Fijn dat het beter gaat!
Door smulpaap
#3434340
Lizzy schreef: wo 10 nov 2021, 17:02 Zo, dat klinkt als een mega heftige behandeling! Ik snap nog steeds niet goed wat het is, een diepte behandeling? Eén week benchrust :o . Ik ben blij dat je die week bent doorgekomen. Fijn dat het beter gaat!
Ja , daarom is er ook gewacht . Anders zou het te heftig voor haar zijn geweest
En de diepte in gaan is puur het gevoel wat de osteopaat heeft . Tijdens iedere behandeling voelde ze , kan ik al verder . Maar dat ging nog niet . Het zijn echt de diep gelegen spiergroepen die ze nu behandeld heeft . De orthopeed heeft precies vertelt wat ze mocht doen . Normaal mag ik altijd aanwezig zijn tijdens de behandeling , maar toen niet . Opperste concentratie en observatie . Ik mocht wel meekijken vanuit een andere ruimte . Ze heeft twee keer heel kort een flinke reactie laten zien . Daarna was er volledige ontspanning . Zelfs het laseren heeft ze slapend ondergaan . En toen ze klaar was met de behandeling heeft het nog een half uur geduurd voordat tutje wakker werd . :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door