Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3430739
Gisteren hebben we besloten en officieel geregeld dat Ian (Jack Russel Terrier van 20 maanden) bij ons blijft... en vanmorgen mankte hij door de kamer :'( Buiten leek hij nergens last van te hebben en probeerde gewoon full-speed achter een kat aan te gaan.

Met Lizzy d'r frustratie (viewtopic.php?p=3304751#p3304751) in gedachten, maar vooral omdat ik het zelf belangrijk vond, meteen maar een afspraak bij de dierenarts gemaakt (leuke kennismaking :-\ ).

De DA heeft Ian uitgebreid onderzocht, gelukkig geen problemen in het bewegingsapparaat ontdekt en verder ook niet echt iets waar hij ernstig op reageerde. Het enige opvallende was een plekje op een voetzooltje (zie de niet heel duidelijke foto). Ze had geen idee wat het zou kunnen zijn, dus ik moet het in de gaten houden en eventueel terugkomen. Ik heb wel pijnstillers meegekregen.

Sinds we bij de DA waren loopt Ian weer helemaal normaal :confused1: , wat natuurlijk heel fijn is. Ik heb dus nog geen pijnstiller gegeven. Volgens mij heeft hij namelijk geen pijn (waar heb ik dat eerder gehoord ;) ).

Heeft iemand zo'n plekje wel eens eerder gezien? Een idee wat het zou kunnen zijn?
IMG_1250.jpg
IMG_1250.jpg (134.81 KiB) 1578 keer bekeken
#3430741
Typisch . Het ziet er verder (op de foto ) rustig uit , niet rood of dik
Het komt bij mij een beetje over zo van :Dat heb ik zelf gedaan " net als dat wij bv eelt van onze voet afpeuteren en hierin te ver gaan.
Misschien heeft er wel iets in zn zooltje gezeten , doorntje bv .

En ja , als er katten in Het spel zijn dan voelen ze niets meer hoor

Ik zou het even in de gaten houden ,en schoon en droog houden
#3430759
Dank voor jullie reacties!
Doranto schreef:Misschien is het iets heel anders, maar dit lijkt veel op dat wat ik onder de voeten van mijn kippen wel eens zie. Het lijkt nog het meest op een soort eeltpit. Zolang hij er niet mank op loopt en het niet groter wordt zou ik het ook even aanzien.
Ik had ook al een soort van herkenning. Ik heb al jaren een plek op mijn grote teen die er zo uit ziet... Hij liep mank, maar nu niet meer. Ik denk dat het onderzoek (knijpen) van de da iets 'los' heeft gemaakt ofzo.
smulpaap schreef:Typisch . Het ziet er verder (op de foto ) rustig uit , niet rood of dik
Het komt bij mij een beetje over zo van :Dat heb ik zelf gedaan " net als dat wij bv eelt van onze voet afpeuteren en hierin te ver gaan.
Misschien heeft er wel iets in zn zooltje gezeten , doorntje bv .

En ja , als er katten in Het spel zijn dan voelen ze niets meer hoor

Ik zou het even in de gaten houden ,en schoon en droog houden
In de gaten houden doe ik zeker.
Lizzy schreef:Een eeltpit komt bij windhonden geregeld voor. Ik zie niet in waarom het niet bij een JR voor kan komen.

https://greyhoundsinnood.nl/informatie/ ... likdoorns/

Ik zou zelf niet aan de slag gaan zonder een diagnose van een dierenarts.
De dierenarts heeft het dan waarschijnlijk nog nooit gezien of niet overwogen omdat het 'alleen bij windhonden' voorkomt.
Ik zal er zelf niet aan gaan prutsen met mijn dremel, ik vermoed dat ik wel weet hoe Ian zou reageren: :tickedoff:
Lizzy schreef: do 05 aug 2021, 09:35 Is deze foto te zien?

Afbeelding
Nee. Niet te zien. (als ik het goed begrijp omdat het een foto van Facebook is) Maar bij het reageren met citaat kan ik wel de url zien en openen.
Voor mij is de volgende foto veel duidelijker en lijkend Afbeelding (van https://vet360.vetlink.co.za/conditions ... -foot-pad/, GEEN fijne foto's...).

Denken jullie dat ik propolis extract zou kunnen proberen? Volgens https://spreekuurthuis.nl/themas/propol ... eltvorming zou het voor likdoorns moeten kunnen werken. Ik weet in ieder geval dat ik het bij mijn eigen teen ga proberen :)
#3430776
Lizzy schreef: do 05 aug 2021, 12:38 Ik zit nu in de windhondengroep en 1 iemand geeft als tip om een goede etherische lemon olie erop te doen (doTERRA wordt genoemd). Er wordt ook geschreven dat er een gouden tip is met Gorilla tape. Ik heb om details gevraagd.
Het is om het even welke olie je gebruikt, als het maar vettig is. Ik gebruik vaak kokosolie bij mezelf als ik een ruw plekje onder voet of aan een teen heb. Bij meneer Ko zou ik iets anders gebruiken want die vindt kokosolie veel te lekker.
#3430785
Propolis zal mooie vlekken geven op de vloer en ik denk, dat het wat pikkerig blijft.
Het ziet er uit, als of hij gewoon de eeltlaag er af gesleten heeft. Kan het verkeerd zien, maar zo komt het over.
Er zijn poten zalven te koop, verschillende merken. Of dat nodig is, weet ik niet.
In ieder geval zorgen, dat er niet geremd wordt op harde ondergrond, dat slijt als de beste.
Pijnstilling lijkt me toch hiervoor echt overbodig.

Hanny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door