Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3432050
Zoë krijgt nu een paar weken 300 gram kvv ipv 220-250 gram barf per dag en ze is 700 gram afgevallen.
Ze krijgt voornamelijk duck en energique. Ze doet het er eigenlijk heel erg goed op. Ontlasting is super netjes en geen buikpijn meer. Ook wat stricter geworden in dingen van tafel eten. Dat krijgt ze nu bijna niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3432058
Ja. Echt bizar eigenlijk. In de regel bevat KVV meer vet en in jouw geval ook nog eens meer koolhydraat (Energique en Duck).
Door hannabelgje
#3438608
Inmiddels zijn we heel wat maanden verder. Krijgt ze ook 2x per week een barfmaaltijd en gaat het best goed. We zijn afgestapt van de duck en over op kivo, dogmeat en degomeat. Toch blijft het een probleem om er smorgens iets in te krijgen. Ze wil dan echt geen kvv eten. Nu maar weer begonnen met een ontbijtje van geitenmelk. Dat wil ze dan wel. Tis maar dat ze wat binnen heeft denk ik dan maar. Ook nekken durf ik nog niet te geven omdat het daar sowieso mis mee ging. Maar we mogen niet klagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3438611
hannabelgje schreef: za 22 jan 2022, 14:27 Inmiddels zijn we heel wat maanden verder. Krijgt ze ook 2x per week een barfmaaltijd en gaat het best goed. We zijn afgestapt van de duck en over op kivo, dogmeat en degomeat. Toch blijft het een probleem om er smorgens iets in te krijgen. Ze wil dan echt geen kvv eten. Nu maar weer begonnen met een ontbijtje van geitenmelk. Dat wil ze dan wel. Tis maar dat ze wat binnen heeft denk ik dan maar. Ook nekken durf ik nog niet te geven omdat het daar sowieso mis mee ging. Maar we mogen niet klagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik ben nog steeds even kwijt waarom je perse twee maaltijden per dag wilt voeren. Eén is toch ook goed? Maar op zich gaat het dus niet echt slecht. Dat is op zich wel heel fijn!
Door Lizzy
#3438619
hannabelgje schreef: za 22 jan 2022, 17:48 Ik dacht dat ze misschien misselijk was van het te lang nuchter zijn. Daarom naar 2x gegaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
OK. Maar kennelijk wil zij eigenlijk niet twee keer per dag eten...? Ik dacht ook even dat Fritzi misselijk werd van 1 keer per dag eten. We zijn over gegaan naar 2 keer per dag. Er veranderde niks aan haar misselijkheids-patroon (ze bleek uiteindelijk misselijk te worden van kippenlever! Duurde even voordat we daar achter waren) en nu zit ze weer op 1 keer per dag eten. Dat gaat gewoon gelijk beter. Ze heeft nu tenminste 1 keer per dag een goed verzadigd gevoel. Ze krijgt nu (om af te bouwen) wel een lik kefir op het moment dat ze zo ongeveer haar 2de maaltijd zou krijgen. Dat bouwen we ook weer af. Ik zou toch eens kijken hoe ze het doet op gewoon 1 maaltijd per dag.
Door hannabelgje
#3438622
Ja ze krijgt nu een beetje geitenmelk in de ochtend en haar maaltijd in 1 keer savonds. Dat vindt ze duidelijk prettiger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door