Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3430674
De laatste tijd heeft Zoë regelmatig dat ze misselijk is, gras wil eten, dat gras komt er dan ook weer uit. Rommelende buik en verder niks willen eten. Ik ben nu even over op kvv omdat het met barf erger lijkt te zijn. Ik heb ook een wormkit besteld om te kijken of daar het probleem zit.
Ze krijgt sinds een paar dagen melkkefir. Ik ga nu ipv melkkefir probiotica geven omdat ze natuurlijk ook kan reageren op de melk. Uiteraard zijn we ook naar de da geweest maar behalve iets tegen misselijjheid geven doen ze niet omdat er verder geen symptomen zijn.
Iemand een idee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3430675
hannabelgje schreef: di 03 aug 2021, 17:57 De laatste tijd heeft Zoë regelmatig dat ze misselijk is, gras wil eten, dat gras komt er dan ook weer uit. Rommelende buik en verder niks willen eten. Ik ben nu even over op kvv omdat het met barf erger lijkt te zijn. Ik heb ook een wormkit besteld om te kijken of daar het probleem zit.
Ze krijgt sinds een paar dagen melkkefir. Ik ga nu ipv melkkefir probiotica geven omdat ze natuurlijk ook kan reageren op de melk. Uiteraard zijn we ook naar de da geweest maar behalve iets tegen misselijjheid geven doen ze niet omdat er verder geen symptomen zijn.
Iemand een idee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Hoe vaak per dag eet Zoë? En hoe laat? Is het een vast tijdstip waarop dit gebeurd, dat ze misselijk wordt? Wat voor KVV eet ze en wat is het vet percentage?

Als je haar eten aanbied in plaats van gras laat eten, wat doet ze dan?
Door hannabelgje
#3430676
Ze krijgt overdag snacks. Hondenkoekjes, gedroogd spul enz. Echt eten krijgt ze in de avond tussen 20 en 22 uur. De kvv die ze gegeten heeft is energique (geen problemen daarna), canis purus hert, daarna ook geen problemen, smuldier pens, ook geen problemen. Gisteravond smuldier vlees en nu sinds 16.30 buikpijn. Vorige week had ze eendennek, kipfilet en eendenhart, toen was ze meteen in de ochtend al niet lekker. Afgelopen donderdag had ze degomeat konijn en toen was ze vrijdag in de middag niet lekker. Vorige week maandag heeft ze bij de da een spuit cerenia gehad ( denk ik want primperan achtige middelen verdraagt ze niet) en afgelopen vrijdag heb ik haar een pilletje buscopan gegeven. Na de buscopan is ze binnen het uur weer kalm, na de cerenia ook trouwens.
Ik heb de indruk dan ze vooral buikpijn heeft. Ze is dan heel onrustig en hijgt heel erg. Kan niet gaan liggen. Na de buscopan is het graseten ook over.
Heb haar net ook weer een buscopan gegeven en wederom is ze nu weer rustig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3430679
hannabelgje schreef: di 03 aug 2021, 18:25 Ze krijgt overdag snacks. Hondenkoekjes, gedroogd spul enz. Echt eten krijgt ze in de avond tussen 20 en 22 uur. De kvv die ze gegeten heeft is energique (geen problemen daarna), canis purus hert, daarna ook geen problemen, smuldier pens, ook geen problemen. Gisteravond smuldier vlees en nu sinds 16.30 buikpijn. Vorige week had ze eendennek, kipfilet en eendenhart, toen was ze meteen in de ochtend al niet lekker. Afgelopen donderdag had ze degomeat konijn en toen was ze vrijdag in de middag niet lekker. Vorige week maandag heeft ze bij de da een spuit cerenia gehad ( denk ik want primperan achtige middelen verdraagt ze niet) en afgelopen vrijdag heb ik haar een pilletje buscopan gegeven. Na de buscopan is ze binnen het uur weer kalm, na de cerenia ook trouwens.
Ik heb de indruk dan ze vooral buikpijn heeft. Ze is dan heel onrustig en hijgt heel erg. Kan niet gaan liggen. Na de buscopan is het graseten ook over.
Heb haar net ook weer een buscopan gegeven en wederom is ze nu weer rustig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Klinkt inderdaad als buikpijn. He getsie. Echt geen idee waar dit vandaan komt/wat je er mee moet. Okugest, helpt dat niet op zulke momenten?

Melkkefir reageren mijn honden niet goed op. Dus ik vind probiotica op zich een beter plan. Of het echt uit gaat maken....?

Heb je al eens geprobeerd om een beetje verse gember door haar eten te raspen?
Door hannabelgje
#3430680
Vorige keer werd het met okugest juist heel veel erger. Vandaar nu de buscopan. Ik ga nu gewoon heel goed bijhouden wat ze eet en wanneer ze er last van heeft. En checken op wormen.
Ze krijgt ook restjes van tafel. Dat doen we voorlopig ook ff niet meer. En ik zal haar in de ochtend ook eten geven of weer wat geitenmelk. Dat kreeg ze vroeger als ontbijt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door smulpaap
#3430681
Oei, vervelend
En bv likken over de grond doet ze niet ?
Zou het een beginnend pancreas probleem kunnen zijn ?

En ik weet nog van mijn bejaarden dat bv eendennek niet lekker meer viel
Net als (te ) vet . Ik heb toen veel geschrapt uit het menu . Voerde vooral kwartelkarkas , maar wel veel soorten Spiervlees
Ook een tijdje,kvv geprobeerd , maar je weet nooit exact wat erin zit . Dat ging dus veel slechter dan slechts kwartelkarkas en vele soorten Spiervlees

Tessa verdroeg uiteindelijk helemaal geen rauw,meer . Ik kookte het vlees en gaf een calciumsupplement . Verder at ze witvis en nog een aantal groenten die ze nog wel verdroeg. Dingen als ei gingen ook niet meer . Ze kreeg daarnaast multi vitaminen en probiotica .
Wat met de,andere bejaarden wel weer goed ging was zoete,aardappel voor wat extra,vitaminen

En idd bijhouden wat ze eet en hoe dat gaat is handig
Soms hoor ik ook nog weleens positieve verhalen over Renske gestoomd
Door hannabelgje
#3430684
Probleem is dat ze qua hondeneten niks anders eet. Ze eet geen blik, geen renske, geen gestoomde worsten, geen brokjes enz. Dat is allemaal bah.
Ik heb nu maar weer een kipfilet gekookt. Dat eet ze wel. We zullen wel kijken. Ik merkte wel al langer dat botwerk af en toe leidde tot wat misselijk en ooit gal overgeven. Ooit ook met stukjes kraakbeen/bot erin.
Ze likt nooit de grond. Wel na het eten de bank of haar mand. Maar dan ziet ze er volledig ontspannen uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3430699
Klinkt wel als hevige buikpijn. Niet zomaar eventjes wat moeite met verteren. :-\

Ik denk dat ik haar deftig zou laten onderzoeken. :-\
Bloedonderzoek, desnoods zelfs foto. Ik weet niet waarom en ik hoop dat ik ongelijk krijg maar bij je verhaal krijg ik het gevoel dat er iets niet klopt en er meer aan de hand is.
Ik hoop van harte dat ik je nu ten onrechte ongerust maak, maar ik wil het toch ook niet voor mezelf houden.
Door Lizzy
#3430710
Heel eerlijk? Goede bloeduitslagen zegt mij helemaal niks. Ik vind de reactie vrij heftig. Helpt het om meerdere keren per dag een klein portie aan te bieden? Doe er desnoods wat vitamines/mineralen overheen om het "compleet" te maken. En ik zou eens kijken hoe ze reageert op weinig vet in haar eten.

Probiotica lijkt me nog steeds wel een goed idee.
Door hannabelgje
#3430713
Ik ga nu haar eten verdelen over de dag. De laatste 2x begint het in de middag en is er in de ochtend niks aan de hand. Ook voorlopig ff niks van tafel maar alleen haar eigen eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door hannabelgje
#3431023
We zijn inmiddels een ruime week verder. Ze krijgt nu 2x per dag eten (3x wil ze echt niet). Ze krijgt energique lam en rijst en duck afgewisseld. Van duck krijgt ze de soorten die het laagste vetgehalte hebben. Ze krijgt verder alleen hondenkoekjes en gedroogd rundvlees. Ze heeft geen buikpijn meer gehad. Voorlopig maar even doorgaan. Haar drolletjes zijn ook perfect op deze voeding. Mooie stevige drollen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door