Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Vonkie
#3429462
Onze hond heeft een hotspot op zijn staart. Ik ben hier vrijdag voor naar de DA geweest. Ze heeft wat haar weggeschoren en ook zijn anaalklieren geleegd. Echter even na thuiskomst wil die niet lopen. Even afgewacht en toch einde middag weer DA gebeld. Heb pijnstillers erbij gekregen. Gelukkig wilde die nachts plassen en poepen. Echter gaat het met die hotspot de goede kant op maar zidra die gaat lopen lijkt het wel of zijn staart in de kramp schiet. Staart trekt helemaal naar de zijkant toe en dan gaat die weer zitten. Iemand enig idee hoe dit komt. Evt tips zijn welkom. Ben vandaag al beginnen om een warm kompres er op te leggen als die in zijn mand ligt. Lijkt er op dat er iets bij de DA is gebeurd. Ze moesten hem ook met zijn tweeen vasthouden zodat de DA kon behandelen.
Door Lizzy
#3429468
Vonkie schreef: zo 11 jul 2021, 10:08 Onze hond heeft een hotspot op zijn staart. Ik ben hier vrijdag voor naar de DA geweest. Ze heeft wat haar weggeschoren en ook zijn anaalklieren geleegd. Echter even na thuiskomst wil die niet lopen. Even afgewacht en toch einde middag weer DA gebeld. Heb pijnstillers erbij gekregen. Gelukkig wilde die nachts plassen en poepen. Echter gaat het met die hotspot de goede kant op maar zidra die gaat lopen lijkt het wel of zijn staart in de kramp schiet. Staart trekt helemaal naar de zijkant toe en dan gaat die weer zitten. Iemand enig idee hoe dit komt. Evt tips zijn welkom. Ben vandaag al beginnen om een warm kompres er op te leggen als die in zijn mand ligt. Lijkt er op dat er iets bij de DA is gebeurd. Ze moesten hem ook met zijn tweeen vasthouden zodat de DA kon behandelen.
Waarom zijn de anaalklieren geleegd? Gewoon een standaard dingetje of waren ze ook echt vol? Kan de staart gekneusd zijn geraakt tijdens het (hardhandig) optillen van de staart? Aangezien je hond een hotspot heeft, ik neem aan dat hij niet gezwommen heeft?
Door Vonkie
#3429473
Zijn anaalklieren waren vol. Dat kon ook de reden zijn van de hotspot maar er heeft ook een wesp in zijn mand gezeten. Hij was niet in het water geweest. Wel een paar dagen ervoor. Maar die soort kramo heeft hij sinds van de DA afkomt. Daarvoor liep die gewoon.
Door Vonkie
#3429474
Ik heb zelf ook het idee dat het iets van een kneuzing is of zo. Hij was behoorlijk aan het protesteren omdat het allemaal oijn deed uiteraard. Ik hoor graag tips wat te doen.
Door Lizzy
#3429480
Ik denk ook dat je aan een kneuzing moet denken. Of zijn poepert doet ook heel veel zeer. Of beide. Ik zou zeker een warme kompres op zijn poepert houden. En rond zijn staart. En verder denk ik dat tijd de boel moet helen. Wat ondersteunend werkt is Traumeel of Arnica.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door