Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3447264
Glucosamine is prima ter ondersteuning en misschien ter voorkoming van artrose. Ik zou ook een goede visolie overwegen (capsules, niet uit een fles). En Boswelia schijnt ook goed ondersteunend te werken.
Door Lizzy
#3447278
Inouska schreef: di 19 jul 2022, 10:10 Dank je wel Lizzy voor de tips. Maar die capsules met een goede visolie hoe zou ik die moeten verdelen. Ze weegt maar 3,3 kg
Ja, dat is lastig... Je kunt die niet open maken en de helft bewaren bijvoorbeeld. Je zou ook kunnen kiezen voor de algenolie van Testa. Daarvan kan ze vast wel 1 capsule per dag/per keer verdragen. En dan kun je bijv. 5 keer per week een capsule geven. Of anders iets minder dan de helft van bijv. een Royal Green capsule (visolie - die algenolie van Royal Green is niet goed genoeg) en de andere helft zelf innemen?
Door Inouska
#3447282
:D Dit is eigenlijk wel heel stom dat ik dat zelf niet had kunnen bedenken om de rest zelf in te nemen ;D
En als ik jouw recept volg van de golden paste hoeveel zou ik haar dan moeten geven?
En kan je het lang bewaren in een weckpot?
Ik bedenk nu ook dat ik de rest van de capsule ook me golden retriever kan geven ;D ;D ;D
Door Lizzy
#3447291
Inouska schreef: di 19 jul 2022, 12:48 :D Dit is eigenlijk wel heel stom dat ik dat zelf niet had kunnen bedenken om de rest zelf in te nemen ;D
En als ik jouw recept volg van de golden paste hoeveel zou ik haar dan moeten geven?
En kan je het lang bewaren in een weckpot?
Ik bedenk nu ook dat ik de rest van de capsule ook me golden retriever kan geven ;D ;D ;D
Golden Paste blijft 2 weken goed in de koelkast. Maar je kunt het zelf ook nemen of aan je Golden Retriever geven :biggrin2: ! (maar serieus, het is heel gezond).

Kleine honden geef je 1/4 theelepel per dag. Grote honden 3/4 theelepel :biggrin2: . Maar, je begint met wat minder en hoogt langzaam op (in een paar dagen geef je dan de dosering die je "moet" geven).
Door Inouska
#3447293
:o Zoals je al wel merkt ben ik er niet echt in thuis. Maar wil alles leren ;) .
Maar hoe neem je dat in die golden paste. Roer je het ergens in of eten de honden het zo op. En ik? Want echt lekker lijkt het me niet :biggrin2: . En hoeveel voor mezelf?
Door Lizzy
#3447294
Inouska schreef: di 19 jul 2022, 15:39 :o Zoals je al wel merkt ben ik er niet echt in thuis. Maar wil alles leren ;) .
Maar hoe neem je dat in die golden paste. Roer je het ergens in of eten de honden het zo op. En ik? Want echt lekker lijkt het me niet :biggrin2: . En hoeveel voor mezelf?
Hahahaha, prachtig toch!

Je kunt het door het eten doen. Ik maak het altijd met geurende kokosolie en ze vinden dat helemaal geen straf door hun eten. Zelf begin je met iets van 1/4 tot een halve theelepel, twee maal per dag. Dat werk je op totdat je het mooi geweest vindt of het goed werkt bij de klachten waarvoor je het neemt. Ik zelf neem Golden Paste voor rug en schouders en ik neem het 1 keer per dag (te lui) en dan neem ik 1 dessert lepel. Het komt allemaal niet zo krap. Maar je begint langzaam omdat het best invloed heeft op je darmen.
Door Inouska
#3447295
Dan komt het helemaal goed. ::) Ik heb ook meerdere lichamelijk problemen zoals rug en nek. Het enigste waar ik wel op moet letten of het bij veel soorten medicijnen kan maar denk dat dat niet veel kwaad kan.
Ik heb de kokosolie gekocht bij pit en pit. Degene waar ze de hele kokosnoot gebruiken. Ook de schil. En niet ontgeurd. Dus dan moet het helemaal goed komen. :biggrin2: Sorry voor al me vragen maar ben er super blij mee met je advies en begeleiding hierin.
Dus nogmaals echt bedankt :)
Door Lizzy
#3447304
Inouska schreef: di 19 jul 2022, 15:55 Dan komt het helemaal goed. ::) Ik heb ook meerdere lichamelijk problemen zoals rug en nek. Het enigste waar ik wel op moet letten of het bij veel soorten medicijnen kan maar denk dat dat niet veel kwaad kan.
Ik heb de kokosolie gekocht bij pit en pit. Degene waar ze de hele kokosnoot gebruiken. Ook de schil. En niet ontgeurd. Dus dan moet het helemaal goed komen. :biggrin2: Sorry voor al me vragen maar ben er super blij mee met je advies en begeleiding hierin.
Dus nogmaals echt bedankt :)
Er is een facebook groep. Wel Engels. Turmeric User Group. Daar kun je in de documenten wel vinden of je het in kunt nemen bij jouw medicatie. Meestal kan het wel omdat je over hoeveelheden praat die je ook middels voeding kunt binnen krijgen.

Ik heb ook de kokosolie gekocht bij Pit laatst! Ik was heel benieuwd maar mij valt de kwaliteit echt niet tegen!
Door Inouska
#3447309
Fijn om te horen dat de kwaliteit niet tegen viel. Want ik heb gelijk 2 zeer grote potten gekocht ;D . Maar ik gebruik het dan ook wel voor meerdere dingen.
Dank je wel voor de tip, ga ik daar eens op kijken.
Door Arline
#3453355
Ik ‘jat’ dit topic even in mijn zoektocht naar glucosamine. Ik zie dat de glucosamine van Holland Barrett vitamine c bevat. Dat is niet verstandig om langdurig te voeren toch?

zurca schreef: do 08 jul 2021, 23:00 Lizzy, wat zou ik voor dosering aan kunnen houden voor Pippa? Ik zie dat de glucosamine uit jouw link een dossering aanhoudt van 2 tabletten per dag. Pippa weegt 6.5kg, zou ik één tablet kunnen geven of beter een halve?
Die collageen en groenlipmossel zijn capsules, dat 'deelt' niet makkelijk, zou 1 capsule per dag kunnen?
Moet ik bij die groenlipmossel nog op iets letten, of is dat altijd wel goed.
Ik kwam deze tegen;
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... g-60007340
Door smulpaap
#3453369
Arline schreef: vr 25 nov 2022, 17:25 Ik ‘jat’ dit topic even in mijn zoektocht naar glucosamine. Ik zie dat de glucosamine van Holland Barrett vitamine c bevat. Dat is niet verstandig om langdurig te voeren toch?
Extra Vit C kan nuttig zijn voor een hond . De hoeveelheid Vit C die het lichaam aanmaakt kan tekort schieten . En dat gebeurt als de aanmaak van Vit C niet goed genoeg is . Of als de behoefte aan Vit C stijgt . Dat laatste gebeurt Bij grwrichtsproblemen . Verder is Vit C een belangrijke bouwstof van collageen , en collageen geeft weer stevigheid en elasticiteit aan weefsels
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door