Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3427718
goedemiddag, mijn dochter heeft een husky van 10 jaar oud en heeft een abces onder aan haar buik zo groot als een tennisbal . is wel opengesprongen maar dat is nu al gedurende 3 maanden aan de gang . ze is heel sloom en wil amper lopen. er komt allemaal pus en bloed uit en dat stinkt verschrikkelijk. al een paar keer naar de dierenarts geweest en die zegt dat het vanzelf minder moet worden en er een korst op moet komen voor ze er wat aan kunnen doen . ik heb gezegd dat ze naar een andere dierenarts moeten gaan.
#3427722
petraelders schreef: vr 11 jun 2021, 13:08 goedemiddag, mijn dochter heeft een husky van 10 jaar oud en heeft een abces onder aan haar buik zo groot als een tennisbal . is wel opengesprongen maar dat is nu al gedurende 3 maanden aan de gang . ze is heel sloom en wil amper lopen. er komt allemaal pus en bloed uit en dat stinkt verschrikkelijk. al een paar keer naar de dierenarts geweest en die zegt dat het vanzelf minder moet worden en er een korst op moet komen voor ze er wat aan kunnen doen . ik heb gezegd dat ze naar een andere dierenarts moeten gaan.
Ik vertrouw dit eerlijk gezegd voor geen meter, een abces dat al 3 maanden niet wil dichten en waarbij de hond zich niet lekker voelt. Ik zou ook een andere dierenarts gaan raadplegen voor een second opinion. Liefst vandaag nog. Als dat niet lukt: in de tussentijd zou ik de komende dagen forse hoeveelheden honingzalf in de wond doen.
#3427723
Lekkere dierenarts... Een abces moet toch uitgespoeld worden, zodat alle ontstekingscellen verwijderd worden? Het lijkt me dat er juist geen korst op moet komen; dat abces moet goed leeg raken, en daarna iets van antibiotica erin, lijkt me. Tijd voor een second opinion, inderdaad. Sterkte en beterschap!
#3427725
Anne in Zweden schreef:Lekkere dierenarts... Een abces moet toch uitgespoeld worden, zodat alle ontstekingscellen verwijderd worden? Het lijkt me dat er juist geen korst op moet komen; dat abces moet goed leeg raken, en daarna iets van antibiotica erin, lijkt me. Tijd voor een second opinion, inderdaad. Sterkte en beterschap!
+1 dat is ook mijn ervaring.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3427727
Abces moet goed leeg kunnen en bij mij gaan alle alarmbellen rinkelen als het zo lang blijft pussen.

Er kan ergens iets zitten dat de ontsteking onderhoud (doorn oid), er kan een tumor onder zitten of een infectie die je niet alleen met draineren weg krijgt en waar antibiotica bij nodig zijn.

En uit eigen ervaring; huskies zijn harde honden, als die gaan tonen dat ze ziek zijn, zoals sloom ed, dan is er iets serieus aan de hand.

Verschrikkelijk stinken doet mij trouwens denken aan een infectie met anaërobe bacteriën. Dan is het al helemaal belangrijk dat het goed open wordt gemaakt zodat de pus eruit kan en de bacteriën dood gaan.

Dus ja; snel naar andere dierenarts
#3427774
Anne in Zweden schreef: vr 11 jun 2021, 13:43 Lekkere dierenarts... Een abces moet toch uitgespoeld worden, zodat alle ontstekingscellen verwijderd worden? Het lijkt me dat er juist geen korst op moet komen; dat abces moet goed leeg raken, en daarna iets van antibiotica erin, lijkt me. Tijd voor een second opinion, inderdaad. Sterkte en beterschap!
Dat dus !
Wat een oen van een DA
Een van mijn inmiddels overleden honden had ook een flink abces , was ook al op leeftijd . Ik moest dagelijks ter controle naar de DA
Ik zou deze da vaarwel zeggen
#3427780
Eens je weet wat de oorzaak is en deze weggenomen is, is het idd kwestie van 2x daags spoelen met ontsmettingsmiddel. Daarna honingzalf erin werkt super! Geneest heel snel (ale das relatief hé) en mooi..

Maar ze moet er idd mee naar de DA zodat die kan zien a: wat de oorzaak is. En b: of de maandenlange ontsteking geen verdere schade heeft aangebracht. Op de buik is ook zo'n gevaarlijke plek (buikvliesontsteking is vb zo gevaarlijk) en als het in het bloed terechtkomt is ze helemaal in gevaar.
Soms is een operatie nodig om de schade te herstellen.

Wat vreselijk dat het zover is moeten komen. :-X Als het meteen was aangepakt was het wss 2 keer niets geweest. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door