Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3427446
Bono heeft een AB kuur gehad. Vorige week zondag laatste pil.
Maandag had hij diarree met slijm en daarna wat bloed van het persen. Ik ben begonnen met probiotica en pshylium en pompoen. Maar dat hielp niet veel.
Ik heb finidiar gehaald bij de DA voor 3 dagen en dat leek te helpen maar nu is zijn ontlasting weer dun.
Wat kan ik nog meer doen? Of wordt het morgen een rondje DA?
Door Lizzy
#3427447
tt-tjes schreef: zo 06 jun 2021, 17:01 Bono heeft een AB kuur gehad. Vorige week zondag laatste pil.
Maandag had hij diarree met slijm en daarna wat bloed van het persen. Ik ben begonnen met probiotica en pshylium en pompoen. Maar dat hielp niet veel.
Ik heb finidiar gehaald bij de DA voor 3 dagen en dat leek te helpen maar nu is zijn ontlasting weer dun.
Wat kan ik nog meer doen? Of wordt het morgen een rondje DA?
Welke probiotica heb je geprobeerd? Daar zit echt wel erg veel verschil in. Honden schijnen in de regel het beste te reageren op deze stam: Enterococcus faecium.

Na een AB kuur moeten de darmen echt compleet herstellen. Dit werkt goed:

https://www.medpets.nl/groene+os+darm+h ... _HEALw_wcB

En dit schijnt ook goed te werken: https://www.sanavesta.nl/boombastmeel

Maar verder heeft het ook wel tijd nodig, dat herstel....
Door tt-tjes
#3427448
Ik heb de probiotica van puur. Voorheen had ik altijd solgar maar die was op.
Het vreemde is dat hij tijdens de ab geen diarree heeft gehad.
Boombastmeel moet ik nog ergens hebben. Maar is blijkbaar moeilijk aan te komen, bij sanavesta is het ook niet op voorraad.
Kan dat echt zo lang problemen opleveren?
Darm compositum ga ik bestellen
Door tt-tjes
#3427597
Ik heb toch het idee dat bono een dikke darm infectie oid heeft. De slippery elm helpt wel om het te binden maar zorgt tevens voor bulk. Hij blijft aandrang houden en poept regelmatig in de tuin omdat hij het niet op kan houden. Dat heeft hij nog nooit gedaan.
Hij krijgt de elm, probiotica en pompoen bij zijn eten.
Verder is hij vrolijk en speelt. Maar we gaan dit weekend naar de camping en ik zou toch willen dat ik verbetering zag.
Anders toch maar DA en dan wordt het weer AB kuur
Door Rakker
#3427601
Mijn hond heeft weleens ‘s nachts opeens diarree en dat houdt dan dagen aan. Psyllium helpt dan wel maar dat duurt meestal een paar dagen. Van mijn (holistische) DA heb ik Arsenicum Album druppels gekregen en die hielpen heel goed. Maar ik weet niet of dat ook geschikt is bij diarree na een AB kuur.
#3427613
tt-tjes schreef: di 08 jun 2021, 17:53 Ik heb toch het idee dat bono een dikke darm infectie oid heeft. De slippery elm helpt wel om het te binden maar zorgt tevens voor bulk. Hij blijft aandrang houden en poept regelmatig in de tuin omdat hij het niet op kan houden. Dat heeft hij nog nooit gedaan.
Hij krijgt de elm, probiotica en pompoen bij zijn eten.
Verder is hij vrolijk en speelt. Maar we gaan dit weekend naar de camping en ik zou toch willen dat ik verbetering zag.
Anders toch maar DA en dan wordt het weer AB kuur
Hè bah ... :-\
Vervelend dat het toch nog niet lekker gaat...
Door tt-tjes
#3427619
Rakker schreef:Mijn hond heeft weleens ‘s nachts opeens diarree en dat houdt dan dagen aan. Psyllium helpt dan wel maar dat duurt meestal een paar dagen. Van mijn (holistische) DA heb ik Arsenicum Album druppels gekregen en die hielpen heel goed. Maar ik weet niet of dat ook geschikt is bij diarree na een AB kuur.
Arsenicum album heb ik nog in huis. Maar durf dat niet zonder overleg te geven.
Ik twijfel of dit nog met de AB te maken heeft eerlijk gezegd. Die is nu al bijna anderhalve week gestopt.
Door Lizzy
#3427621
Nou, die darmen zijn met andere halve week natuurlijk niet back on track. Nou hoeft het niet van de AB te komen maar om er nou weer AB in te kiepen...? Heel eerlijk vind ik dat met darmproblemen vrijwel altijd een slecht idee. Ik zou eerder even contact opnemen met een holistisch DA voordat je hem weer op de AB laat zetten.
Door Rakker
#3427638
tt-tjes schreef: wo 09 jun 2021, 06:56 Arsenicum album heb ik nog in huis. Maar durf dat niet zonder overleg te geven.
Ik twijfel of dit nog met de AB te maken heeft eerlijk gezegd. Die is nu al bijna anderhalve week gestopt.
Groot gelijk dat je het niet zonder overleg geeft! Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje twijfelde of ik mijn ervaring hier neer moest zetten omdat het geen huis-tuin en keuken middel is. Het is geen middel waar je zomaar even mee gaat experimenteren, sowieso geldt dat voor veel homeopathische middelen.
Misschien had ik dat er meteen even bij moeten schrijven, dus bedankt voor je opmerking!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door