Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3427795
Overigens vond ik nog als natuurlijke wondermiddelen: oregano olie en grapefruitseed extract. En maak dan op een gegeven moment nog maar eens een keuze!
Door Lizzy
#3427800
La Vie schreef: za 12 jun 2021, 10:25 Ik heb geen tips, moest alleen aan Dr.Buzby’s Toegrips denken in combinatie met de gladde vloer en tegen het uitglijden.
Dank je voor de tip! Ziet er heel interessant uit!
Door Lizzy
#3427801
Basil schreef: za 12 jun 2021, 10:19 Het is handig dat je tegenwoordig zoveel info kan vinden maar soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Ja. Waar is toch die tijd gebleven dat ik gewoon deed wat mijn dierenarts zei.....?
Door Basil
#3427803
Lizzy schreef: za 12 jun 2021, 11:11 Ja. Waar is toch die tijd gebleven dat ik gewoon deed wat mijn dierenarts zei.....?
;D ;D ;D
Dat was wel makkelijker, alleen zijn we kritischer geworden en weten dat er meer is dan een pilletje.
Door toscak
#3427812
Ik gebruik deze overigens: https://www.efarma.nl/vsl-3-zakje/14854821

Ook met Maltose maar geen melk. Ook onbetaalbaar overigens, maar hier werkt het echt super goed.

Echt balen inderdaad van die uitlaatplekken. Hier in DH ook niet te doen, maar heb dus alleen op de straat uitgelaten en inderdaad voetjes wassen van alle honden Afbeelding. En… ons eigen schoeisel afnemen met een dettol doekje.
Door Lizzy
#3427814
toscak schreef: za 12 jun 2021, 14:38 Ik gebruik deze overigens: https://www.efarma.nl/vsl-3-zakje/14854821

Ook met Maltose maar geen melk. Ook onbetaalbaar overigens, maar hier werkt het echt super goed.

Echt balen inderdaad van die uitlaatplekken. Hier in DH ook niet te doen, maar heb dus alleen op de straat uitgelaten en inderdaad voetjes wassen van alle honden Afbeelding. En… ons eigen schoeisel afnemen met een dettol doekje.
Maar Maltose en Maiszetmeel zijn toch ook koolhydraten? Misschien te weinig om uit te maken hoor, ik weet het ook niet.... Ziet er wel goed uit! Kun je wat meer vertellen over dat je het super goed vindt werken?

Ik heb eerder vandaag twee potten Dr. Mercola besteld. Daar zitten de probiotica stammen in + Other Ingredients : Inactive Ingredients: Microcrystalline cellulose, silicon dioxide.

Het kan een oplossing zijn hoor, op straat gaan lopen. Maar ik ga dat met Sjoerd echt niet doen. Dalmatische Honden worden compleet gefrustreerd als ze hun energie niet kwijt kunnen (en dat lijkt mij echt niet gezond voor hem) en die raken ze echt alleen kwijt met los rennen. Ik weet dat ik daarmee een risico neem (nu niet meer met modder en sloten maar met paardenpoep) maar vandaag las ik een reactie van een dierenarts op een Amerikaanse site en die schreef "je kunt modder en sloten en hondenuitlaatplaatsen proberen te vermijden en gut, misschien helpt het wel maar met dat je je hond mee naar buiten laat stel je hem bloot aan het risico op giardia". En ik denk eigenlijk dat daar wel wat in zit. Hier langs de straat lopen: de graskanten worden niet meer gemaaid dus schijt heel Zoetermeer op de stoep :-\

Dettol doodt volgens mij geen giardia? Dus ik weet niet in hoeverre het zinvol is om je schoenen daarmee schoon te maken?

Na elke wandeling zijn pootjes wassen kan ik ook nog wel gaan doen! Waar doe jij dat mee? Ik maak nu wel zijn poepert schoon na het poepen en om de dag was ik zijn achterkantje.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3427830
Lizzy schreef: za 12 jun 2021, 09:19 Overigens vond ik nog als natuurlijke wondermiddelen: oregano olie en grapefruitseed extract. En maak dan op een gegeven moment nog maar eens een keuze!
Oregano ken ik tegen coccidiose. En bij dat soort middelen heeft men de neiging om dat dan maar uit te breiden naar gelijkaardige aandoeningen. Maar dat is natuurlijk niet terecht.. Dus daar kijk ik toch met argwaan naar.

Verder wou ik heel graag dat ik iets nuttigs kon zeggen, maar dat kan ik niet. Dus maar ik het aan mensen die er duidelijk veel meer van weten.
Maar ik hoop wel dat je snel wat mag vinden of dat Sjoerd zijn weerstand het zelfs overwint.
Door Lizzy
#3427839
pearlsofpassion schreef: za 12 jun 2021, 19:59 Oregano ken ik tegen coccidiose. En bij dat soort middelen heeft men de neiging om dat dan maar uit te breiden naar gelijkaardige aandoeningen. Maar dat is natuurlijk niet terecht.. Dus daar kijk ik toch met argwaan naar.

Verder wou ik heel graag dat ik iets nuttigs kon zeggen, maar dat kan ik niet. Dus maar ik het aan mensen die er duidelijk veel meer van weten.
Maar ik hoop wel dat je snel wat mag vinden of dat Sjoerd zijn weerstand het zelfs overwint.
Maar waarom? Het kan toch best, dat het tegen meerdere parasieten werkzaam is?

Bron:

https://www.dogsnaturallymagazine.com/o ... or-dogs-2/

https://www.researchgate.net/publicatio ... ral_damage

Dank je :-* . Ik hoop het ook. Vind het zo sneu voor m'n mannetje.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3427862
Ja natuurlijk kan het wel.
Maar ik heb er een gezonde argwaan tegen want dat wordt wel eens zonder bewijs doorgetrokken naar anderen.
Maar als er aanwijzingen zijn, prima he.
Door Lizzy
#3427881
pearlsofpassion schreef: zo 13 jun 2021, 21:47 Ja natuurlijk kan het wel.
Maar ik heb er een gezonde argwaan tegen want dat wordt wel eens zonder bewijs doorgetrokken naar anderen.
Maar als er aanwijzingen zijn, prima he.
OK, ik snap je punt.

Het zijn ook geen super sterke aanwijzingen natuurlijk. Maar ja, die zijn er voor de bestrijding van giardia sowieso niet. Panacur helpt zeker niet altijd, Metronidazol helpt nog minder vaak en ook natuurlijke middelen daarvan zijn de aanwijzingen niet super sterk.

Sjoerd heeft trouwens gisteren en eergisteren goede ontlasting. Ben benieuwd wat de dag van vandaag brengt.
Door Siberienne
#3427882
Lizzy schreef: ma 07 jun 2021, 22:22 Super bedankt voor je uitgebreide reactie Siberienne. Ik moet zeggen dat het wel even binnen komt. Heeft die kleine uk echt al heel wat dagen die smerige bagger binnen gekregen. Dat zal z'n darmflora ook bepaald niet ten goede komen :-X . Ik hoop dat ik hem gauw weer op de rit krijg.
Maar dat schrijf ik toch niet? Het zijn verwante stoffen en hebben allebei effect op de parasiet maar dat wil niet zeggen dat febendazol Hetzelfde doet als metronidazol op de darmflora?

En verder even op die probiotica; goed onderzoek doen naar effect van een stof op darmflora is best lastig, vandaar dat je weinig studies onder honden vindt. Onder muizen is het makkelijkste omdat die onder gecontroleerde omstandigheden gehouden worden. Je weet precies wat ze eten en waar ze mee in contact komen.

Onder honden zou je dat ook bijna alleen met proefdieren kunnen doen omdat honden in de samenleving nou eenmaal met zoveel verschillende dingen in contact komen (kijk maar eens hoe moeilijk het is om goed een eliminatie dieet te doen, voor je het weet hebben ze weer iets van straat gesnaaid ed) dat je lastig zou zijn daar echt als onderzoeker controle op te hebben.

Dus ja, globaal gezien lijken probiotica misschien wat te kunnen doen.

Heel veel dingen die over probiotica gezegd worden, zeker in de alternatieve hoek, neem ik wel met heeeeel veel korrels zout. Niemand weet dit nog precies. Even kwijt welke gist het ook al weer was waar je aan refereerde, ik kwam iets tegen met Saccharomyces, even kwijt of het boulardii was of cerevisae. Da’s biergist.
Darmflora is een complex ecosysteem, samenstelling goed meten is al een hele klus, die beïnvloeden is een hele opgave. Die statements die zich richten op 1 soort die ‘het’ moet doen, daar geloof ik niet zo in. Het is denk ik een kwestie van proberen. En dat kleine beetje koolhydraten in een schepje probiotica, daar zou ik me niet al te druk om maken eerlijk gezegd.
Door Lizzy
#3427883
Siberienne schreef: ma 14 jun 2021, 07:50 Maar dat schrijf ik toch niet? Het zijn verwante stoffen en hebben allebei effect op de parasiet maar dat wil niet zeggen dat febendazol Hetzelfde doet als metronidazol op de darmflora?
Nee, dat schrijf ik zelf en dat bedoel ik ook zelf. Maar ik heb de afgelopen weken natuurlijk zelf gezien wat Febendazol bij mijn pup teweeg heeft gebracht. En ik bedacht mij door wat je schreef wel dat het inderdaad vast lastig is om een chemisch goedje te bedenken dat giardia en wormen dood maakt en vervolgens de rest van de hond volledig "met rust laat".
En verder even op die probiotica; goed onderzoek doen naar effect van een stof op darmflora is best lastig, vandaar dat je weinig studies onder honden vindt. Onder muizen is het makkelijkste omdat die onder gecontroleerde omstandigheden gehouden worden. Je weet precies wat ze eten en waar ze mee in contact komen.

Onder honden zou je dat ook bijna alleen met proefdieren kunnen doen omdat honden in de samenleving nou eenmaal met zoveel verschillende dingen in contact komen (kijk maar eens hoe moeilijk het is om goed een eliminatie dieet te doen, voor je het weet hebben ze weer iets van straat gesnaaid ed) dat je lastig zou zijn daar echt als onderzoeker controle op te hebben.

Dus ja, globaal gezien lijken probiotica misschien wat te kunnen doen.
OK, ik snap het. Dank voor je uitleg.
Heel veel dingen die over probiotica gezegd worden, zeker in de alternatieve hoek, neem ik wel met heeeeel veel korrels zout. Niemand weet dit nog precies. Even kwijt welke gist het ook al weer was waar je aan refereerde, ik kwam iets tegen met Saccharomyces, even kwijt of het boulardii was of cerevisae. Da’s biergist.
Darmflora is een complex ecosysteem, samenstelling goed meten is al een hele klus, die beïnvloeden is een hele opgave. Die statements die zich richten op 1 soort die ‘het’ moet doen, daar geloof ik niet zo in. Het is denk ik een kwestie van proberen. En dat kleine beetje koolhydraten in een schepje probiotica, daar zou ik me niet al te druk om maken eerlijk gezegd.
Saccharomyces Boulardii. Volgens mij is die wel verwant aan biergist. Hoe dan ook, het is een gist. Ik heb nu twee potten Dr. Mercola besteld en daar zit ook Saccharomyces Boulardii in. En ja, misschien moet ik dat beetje koolhydraat wel relativeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door