Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3430790
Ik had kennelijk verdrongen hoe Sjoerd was op de Panacur :-X . Echt onmogelijk :-X . Hij is normaal gesproken echt de leukste pup van de wereld!!! Maar nu? Hij is echt dwars als een deur, loopt de hele dag te springen en overal in te bijten, heeft klappende honger en gaat keihard heel hoog keffend voor mijn neus staan om eten af te dwingen, echt om achter het behang te plakken. Serieus, ik was het vergeten hoe erg het is :-X

Gelukkig is het een makkie om er kalm en geduldig onder te blijven omdat ik gewoon stik medelijden met hem heb en hij normaal gesproken zo'n uber leukerd is. Maar echt, ik zou blij zijn als deze vijf dagen weer voorbij zijn :-X
Door Lizzy
#3430800
smulpaap schreef: do 05 aug 2021, 18:07 Het is zo sneu he . Zo jong , dat hoort een onbezorgde tijd te zijn
Ja precies dit :-\ . Dat maakt me ook zo verdrietig, dat hij niet de onbezorgde jeugd heeft die hij verdient :'(

Kl*tez**i :'(
Door Lizzy
#3430995
Sjoerd zit nu op de 5de dag na zijn 5 dagen Panacur en zijn ontlasting is nog nooit ZO slecht geweest. Gewoon onwijze dunne diarree. Morgen moet hij de 2de kuur Panacur :-\
Door Hanny
#3431006
Ik vroeg me gisteren al af, hoe ver hij zou zijn met de kuur.
Je vraagt je dan af, of die diarree van de giardia is, of dat de boel van binnen tijdelijk zijn werk niet kan doen.
Al met al, meer dan onvoorstelbaar ellendig. Nou, nog weer vijf dagen, vooruit zien en de moed er in houden. Maar "been there, done that", zal je wel niet veel hoop op herstel geven.
Wat een puinhoop en je zult wel denken, wat te doen, als het nog weer niet onder controle komt.

Heel veel succes,
Hanny
Door Hanny
#3431355
Ik niet. Te moeilijk voor mij.
Ik zie ook niet het nut ervan in, gebruik liever mijn eigen verstand en zoek informatie en dat is het dan wel.
Hij zal nu wel klaar zijn met de kuur, verwacht ik. Op naar het vervolg.
Laten we gaan voor een goed herstel, is het nu niet, dan toch zeker later.

Hanny
Door toscak
#3431358
Hoe is het met de diarree?

Inmiddels zijn we hier ook weer begonnen… ik hoef niet eens te laten testen om te weten dat dit giardia is. Bovendien zijn er nu al 2 andere honden in de straat die ook giardia hebben en zelfs zo ziek zijn dat ze een dagje infuus hebben gehad. Mack heeft overdag nergens last van en zelfs een normale drol en snachts diarree. Ik heb het 6 dagen aangekeken, maar toen ik van de andere honden hoorde nu toch maar weer beginnen met een kuur. Verder is hij fit.

Zo balen. De twee andere honden zijn super oud en Mack is ziek, dus alleen de zwakke hondjes lijken geraakt want mijn andere hond en de rest van de straat heeft nergens last van.
Door Lizzy
#3431367
Het gaat hier helemaal niet naar wens. Omdat Panacur de darmflora niet zo aan lijkt te tasten als Metrazol en veel minder bijwerkingen kent, heb ik toch voor een 2de kuur Panacur gekozen. Mede omdat veel honden een 2de kuur nodig hebben om de giardia te elimineren.

Sjoerd heeft 5 dagen op de Panacur gestaan en was daar echt niet lekker van. Ook had hij alle 5 de dagen diarree. Na 5 dagen Panacur 5 dagen pauze. Hij herstelde redelijk snel en de ontlasting werd weer wat beter. Na 5 dagen gestart met opnieuw Panacur. Gelijk weer diarree en ziek en ook mentaal helemaal de weg kwijt. Hij heeft lopen overgeven en diarree. Dag 2 werd dit zowaar nog erger. 's Morgens al spugen, niet willen eten, diarree en echt de weg kwijt. Dag 3 durfde we hem gewoon geen Panacur opnieuw meer te geven. Dus tja, misschien totaal onverstandig (of juist niet...), we zijn met de Panacur gestopt. Die dag alleen bone broth gegeven en 's avonds was ie weer helemaal zijn blije zelf. Ik had ondertussen op aanraden Giardex en Gastro van de huisdierendokter besteld en dat zijn we de dag erop gaan geven. Hij voelde zich heel snel weer kiplekker. Ondertussen ben ik natuurlijk ook naar de dierenarts geweest en lonkt er een AB kuur. Het is heel verleidelijk om het op de Giardex en Gastro toch nog even aan te kijken omdat hij nu een paar dagen de hele dag door goede ontlasting heeft. Maar door de angstverhalen op internet (over permanente beschadiging van de darmen enzo) vind ik dat ook weer eng.

Dat hierboven had ik niet moeten schrijven, zojuist gaat hij onwijssss aan de diarree. Maarrrr, dat is nadat hij een enorme berg mensenpoep heeft staan eten vanmorgen in het bos. Ik was hem kwijt en toen ik hem ging zoeken stond hij in de bosjes echt een giga berg mensenstront weg te werken (en toen ie mij zag ging ie nog sneller eten - hoe weet ik dat het mensenstront was? Nou, dat verraadde de berg doekjes die er naast lag :-X ). Hij lag hier al de hele tijd te winden onder de tafel, ik denk serieus dat die bosjes-schijtende-mevrouw/meneer bij de Chinees had gegeten :-X. En nu zit hij me aan te kijken omdat ie honger heeft ::)
Door Lizzy
#3431373
toscak schreef: do 19 aug 2021, 13:37 Hoe is het met de diarree?

Inmiddels zijn we hier ook weer begonnen… ik hoef niet eens te laten testen om te weten dat dit giardia is. Bovendien zijn er nu al 2 andere honden in de straat die ook giardia hebben en zelfs zo ziek zijn dat ze een dagje infuus hebben gehad. Mack heeft overdag nergens last van en zelfs een normale drol en snachts diarree. Ik heb het 6 dagen aangekeken, maar toen ik van de andere honden hoorde nu toch maar weer beginnen met een kuur. Verder is hij fit.

Zo balen. De twee andere honden zijn super oud en Mack is ziek, dus alleen de zwakke hondjes lijken geraakt want mijn andere hond en de rest van de straat heeft nergens last van.
Oh nee! Wat een narigheid!! Wat een pleuris parasiet, excuseer mijn Frans >:( :-X . Ja, het treft jongere, zwakkere en oudere honden :-\

Geef je nu Panacur?

Sterkte. En een dikke knuffel voor Mack :-*
Door toscak
#3431398
Neeee wat erg dat hij er zo erg op reageert joh. En dan helemaal daar bovenop ook nog die Gore mensenpoep :(. Wat moet je dan he, als hij gewoon echt slecht op panacur reageert.

Ik geef Mack nu weer panacur inderdaad. En bizar maar hij lijkt er juist van op te knappen. Geen diarree meer gezien na de eerste dosis en niet meer af en toe smakkend/likkend wakker worden. Dus die misselijkheidsaanvallen (die ik toeschreef aan verlaging van de prednison dosis) lijken ineens verdwenen.

Ik word echt gek van giardia inderdaad. Misschien valt het me nu meer op omdat ik een gevoelige hond heb, maar ik hoor het overal om me heen.

Overigens vanmiddag toch nog maar eens bij wat buren aangebeld en blijkt dus dat meerdere honden afgelopen weken af en aan diarree hebben gehad en sommige ook echt ziek zijn geweest :(. De buurman heeft zelfs zijn hondje een nachtje uitbesteedt aan zijn dochter om even goed bij te slapen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door