Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
#3429227
Ah wat fijn! Op zich hele veelbelovende tekenen. Plus dat een hond die zich gewoon goed voelt en geen diarree heeft inderdaad toch niet behandeld moet worden. Scheelt weer een hoop rotzooi!

Andere honden ook nergens last van?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3429234
Voor nu klinkt het in ieder geval goed, fijn dat hij zijn eigen blije zelf is. En ja, het is afwachten, maar laten we hopen dat dit hem genoeg helpt en dat over drie weken de uitslag goed is.
Een dikke knuffel voor de mooie spikkelman. :-*
Door Lizzy
#3429237
toscak schreef: di 06 jul 2021, 21:25 Ah wat fijn! Op zich hele veelbelovende tekenen. Plus dat een hond die zich gewoon goed voelt en geen diarree heeft inderdaad toch niet behandeld moet worden. Scheelt weer een hoop rotzooi!

Andere honden ook nergens last van?
Ik ben ook hoopvol maar ik besef heel goed dat we er nog niet zijn. Ik juich daarom ook nog niet.

Andere honden nergens last van. Ze zijn ook tijdens Sjoerd z'n infectie negatief getest.
Door Lizzy
#3429467
Ik snap er echt geen zak van. Wie wil eens met me meedenken?

Sjoerd heeft om de dag 1 keer diarree. Bij hoge uitzondering 2 keer maar meestal 1 keer en dat tijdens de boswandeling. Dus op maandag tijdens de boswandeling diarree, op dinsdag geen diarree, op woensdag tijdens de boswandeling diarree, op donderdag niet, vrijdag wel, zaterdag niet, zondag wel.

Ik kan het nergens aan herleiden. Niet aan wat ie eet, niet aan wat ie doet (dagbesteding), niet aan het bos waar we heen gaan, niet aan supplementen, niets.

En dan is het dus zo dat ie 's morgens de perfecte drol neerlegt, in het bos diarree heeft en 's middags/avonds weer normale ontlasting heeft. Heel soms heeft hij de 2de boswandeling ook dunne ontlasting, maar meestal niet. De dag erop is het de hele dag normale ontlasting. Schiet mij echt maar lek!
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3429469
Hoe ga je naar het bos?
Mijn meiden zijn vrij stressgevoelig en bij langere ritten in de auto werkt die spanning van de rit en het feit dat we ergens anders dan anders zijn enzo enorm op hun darmen. Als ik afwijk van mijn normale route levert dat vaak dunne ontlasting op.

Is er iets te herleiden aan het bos, qua vervoer, andere honden of iets wat er voor zorgt dat ie dan misschien meer spanning (zowel positief als mogelijk negatief) ervaart, wat op zijn darmen slaat?

Karen
Door Lizzy
#3429471
Kromfohrlanders schreef: zo 11 jul 2021, 11:17 Hoe ga je naar het bos?
Mijn meiden zijn vrij stressgevoelig en bij langere ritten in de auto werkt die spanning van de rit en het feit dat we ergens anders dan anders zijn enzo enorm op hun darmen. Als ik afwijk van mijn normale route levert dat vaak dunne ontlasting op.

Is er iets te herleiden aan het bos, qua vervoer, andere honden of iets wat er voor zorgt dat ie dan misschien meer spanning (zowel positief als mogelijk negatief) ervaart, wat op zijn darmen slaat?

Karen
Altijd hetzelfde. Altijd dezelfde route, altijd hetzelfde tijdstip, alles hetzelfde. We doen op dit moment juist ook geen afwijkende dingen om zoveel mogelijk rust voor hem in te bouwen....
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3429475
Het is wel heel typisch idd dat het zo trouw om de dag is en dan alleen in het bos.. (of misschien gewoon alleen smiddags).
Kom je ook altijd dezelfde honden tegen of is er op die dagen iemand die je tegenkomt en op de andere dagen niet..?
Al zou ik dat ook knap vinden dat je iemand zo trouw om de dag smiddags tegen komt, maar wie weet.

Ik kan hier in de buurt wel een hond bedenken die, als ik hem zo trouw tegen zou komen, voor dit soort effecten zou kunnen zorgen.
Door Lizzy
#3429479
Kromfohrlanders schreef: zo 11 jul 2021, 11:27 Het is wel heel typisch idd dat het zo trouw om de dag is en dan alleen in het bos.. (of misschien gewoon alleen smiddags).
Kom je ook altijd dezelfde honden tegen of is er op die dagen iemand die je tegenkomt en op de andere dagen niet..?
Al zou ik dat ook knap vinden dat je iemand zo trouw om de dag smiddags tegen komt, maar wie weet.

Ik kan hier in de buurt wel een hond bedenken die, als ik hem zo trouw tegen zou komen, voor dit soort effecten zou kunnen zorgen.
Bedankt voor het meedenken :-*

Ja, bizar toch?! Ik heb geen idee hoor, misschien dat hij ook diarree zou hebben zou ie niet mee gaan naar het bos.... Dat zou ik dan moeten uitproberen.

Qua honden die we tegen komen kan ik ook echt niks bedenken. Daar komt bij, Sjoerd is een uber stabiel mannetje. En op dit moment vindt hij alle honden enig. Ik heb er even over nagedacht maar ja nee, ook daar kan ik geen patroon in vinden.

Echt he, zo raar!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3429482
Wat raar joh, dat is wel heel moeilijk te achterhalen zo zeg.
Eten had je al naar gekeken en supplementen, en qua tijdstip van eten geven op de momenten voor de middag? En de andere honden, die doen niets anders dan anders?
Door Lizzy
#3429513
smulpaap schreef: zo 11 jul 2021, 17:18 Apart. Wat mij wel hielp bij dit soort dingen . Een dagboek , en elk detail noteren
Ja, dat doe ik. En met de hand op mijn hart kan ik niks vinden dat dit kan veroorzaken :-\
Door Anne in Zweden
#3429518
Kan het zijn dat hij te veel groenten krijgt bij zijn eten? Ik weet dat dalmatiners relatief veel groente moeten eten ivm uraat (? klok-klepel), maar was hij niet het soort dalmatiner dat die uraatproblemen niet had? Zodat hij wellicht minder groente nodig heeft dan je andere spikkels? Geen idee hoor, zoals gezegd is dit een gevalletje klok-klepel voor mij.

Als het niet zo keurig om de dag was dat hij die diarree had, zou ik net als Siberienne ook denken dat het misschien iets met de opwinding van het vrij mogen rondrennen in het bos te maken heeft. Of met het rennen op zich.

Ik neem aan dat je geen verband ziet met bepaalde diersoorten en groenten?
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3429529
Ik zou denk ik eens een week niet naar het bos gaan en kijken of dit resulteert in een week zonder diarree, dan is er wel iets met of in het bos dat het veroorzaakt (waarbij ik ook direct dacht aan wat meer rennen en ook meer direct hondencontact wat beide, bij mijn volwassen honden, resulteert in meer en soms ook dunnere ontlasting).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door