Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#3428393
Mijn ervaring is, dat je van de husks vieze glanzende poep krijgt, bah.
Tanden wisselen geeft vrijwel zeker ook wat wisselende poep. Als het mijn hond was, dan stopte ik met de extra vezels. Dan maar een beetje dun. Jij doet dat niet, maar hier geven wat extra gemalen kippenbotjes een goed resultaat. Maak me dan echt niet druk om de goede verhoudingen. Proefondervindelijk merk ik een beter resultaat van gemalen botjes dan van gemalen eierschaal. Het wat drukker zijn, kan natuurlijk ook komen van een paar weekjes ouder zijn. Is hij alweer back to na normal, beetje wandelen, moeilijke spelletjes doen en al dat soort gedoe en niet vergeten, rust?

Hanny
Door Lizzy
#3428408
Hanny schreef: wo 23 jun 2021, 18:50 Mijn ervaring is, dat je van de husks vieze glanzende poep krijgt, bah.
Tanden wisselen geeft vrijwel zeker ook wat wisselende poep. Als het mijn hond was, dan stopte ik met de extra vezels. Dan maar een beetje dun. Jij doet dat niet, maar hier geven wat extra gemalen kippenbotjes een goed resultaat. Maak me dan echt niet druk om de goede verhoudingen. Proefondervindelijk merk ik een beter resultaat van gemalen botjes dan van gemalen eierschaal. Het wat drukker zijn, kan natuurlijk ook komen van een paar weekjes ouder zijn. Is hij alweer back to na normal, beetje wandelen, moeilijke spelletjes doen en al dat soort gedoe en niet vergeten, rust?

Hanny
Moet je eerlijk bekennen dat ik nul ervaring heb met husk. Dit is de eerste keer dat ik het gebruik. En niet om de dunne ontlasting. Het is me aangeraden omdat giardia een pesthekel zou hebben aan vezels. Maar voor m'n gevoel voegt het eigenlijk weinig toe. Ik ben wel iets meer bot gaan geven maar niet heel veel. Daar kan nog wel iets bij. Gaan we proberen. Dank je voor het meedenken Hanny!
Door Lizzy
#3428414
Charlie Angel schreef: wo 23 jun 2021, 22:35 Dat is wel balen zeg dat het niet weg is, Kunnen zij dan ook nog iets zeggen over de mate van besmetting?
Nee helaas, het is wel of niet besmet. Dat komt ook door de type test:

A positive enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA) indicates the presence in a fecal specimen of Giardia antigens. As per the manufacturer, the assay has a sensitivity of 96%, specificity of 97%, and a positive predictive value of 95%.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3428420

Lizzy schreef: Nee helaas, het is wel of niet besmet. Dat komt ook door de type test:

A positive enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA) indicates the presence in a fecal specimen of Giardia antigens. As per the manufacturer, the assay has a sensitivity of 96%, specificity of 97%, and a positive predictive value of 95%.
Afbeelding dat is echt balen. En nu?
Door Lizzy
#3428422
Ik weet het nog even niet.... Het Woud adviseert nu weer Panacur. Ik moet er over nadenken. En wat contacten gaan leggen met mensen die er verstand van hebben. Het is mooi k*t. En ik vind dingen ook lastig. Zo heeft Sjoerd de hele dag door klappende honger. En hij eet op het moment 1400 gram gemalen BARF. Dat is bepaald niet weinig. En hij zou zo maar nog 500 gram meer lusten. Hij ziet er goed uit hoor, niet mager maar beslist ook niet dik. Dus komt het door de giardia dat hij en zo'n honger heeft en zoveel eten nodig heeft? Want vermageren is wel een symptoom van giardia. In die zin: Je kunt er eten in stoppen wat je wilt, de hond komt niet aan. Maar komen die niet aan omdat ze diarree hebben of niet goed verteren en dus veel ontlasting produceren? Want dat is bij Sjoerd dus niet het geval. Sjoerd poept ongeveer 3 keer per dag, echt geen extreme hoeveelheden ofzo. En hij is ook niet alsmaar aan de dunne. Dus is ie gewoon een vreetschuur die veel voedsel nodig heeft? Of zit die giardia lekker mee te vreten van die 1400 gram? Dat soort dingen.....
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3428427
Ja dat is wel heel moeilijk, wat komt waardoor. Wellicht is hij inderdaad een vreet schuur maar je wilt nu zekerheden.
Kan een holistisch arts nog tips of ideeën geven?
Door Lizzy
#3428480
Ik heb contact opgenomen met Eva Tesselaar. Ze heeft veel ervaring met Giardia en haar website intrigeerde me wel. Een andere mening als de meeste anderen. Ze heeft voor Sjoerd een plan gemaakt. De Psyllium Husk zijn we gestopt te geven. En vandaag had hij groene diarree :-\ . Of dat door het stoppen van de Psyllium Husk komt weet ik niet maar we gaan het even aankijken. In de hoop dat Sjoerd zichzelf met wat hulp (qua supplementen) eroverheen kan tillen. Het was echt een fijn gesprek. Ik kon goed mijn ei kwijt en ik voel me gesteund.
Door smulpaap
#3428492
Lizzy schreef: vr 25 jun 2021, 17:26 Ik heb contact opgenomen met Eva Tesselaar. Ze heeft veel ervaring met Giardia en haar website intrigeerde me wel. Een andere mening als de meeste anderen. Ze heeft voor Sjoerd een plan gemaakt. De Psyllium Husk zijn we gestopt te geven. En vandaag had hij groene diarree :-\ . Of dat door het stoppen van de Psyllium Husk komt weet ik niet maar we gaan het even aankijken. In de hoop dat Sjoerd zichzelf met wat hulp (qua supplementen) eroverheen kan tillen. Het was echt een fijn gesprek. Ik kon goed mijn ei kwijt en ik voel me gesteund.
Ik hoop dat deze dame iets voor jullie kan betekenen
Door hannabelgje
#3428500
Ik wil niet zeuren, maar van gemalen houden ze hier ook honger. Als ze er wat langer over doen en kunnen kauwen zijn ze veel voldaner. Als Zoë gemalen heeft gehad gaat ze daarna ook altijd nog aan een groot stuk kophuid knagen. Na barf in stukken gaat ze gewoon rustig liggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3428504
hannabelgje schreef: vr 25 jun 2021, 22:24 Ik wil niet zeuren, maar van gemalen houden ze hier ook honger. Als ze er wat langer over doen en kunnen kauwen zijn ze veel voldaner. Als Zoë gemalen heeft gehad gaat ze daarna ook altijd nog aan een groot stuk kophuid knagen. Na barf in stukken gaat ze gewoon rustig liggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Dank je Hannabelgje, want dit is niet zeuren want je bevestigt exact wat ik ook zie (en soms niet meer goed helder heb voor mezelf wat nou door wat wordt veroorzaakt) en daarom hebben we Sjoerd gisterenochtend ook weer (in overleg met Eva) over gezet op zijn ongemalen prak. En raad eens wat? Een heerlijk verzadigt mannetje.

Die vanmorgen trouwens een goeie harde poep poepte zoals we die hadden voor de husk. Nu zegt dat niks. Bij giardia zie je (schijnt) vaak dat ze 's morgens goed poepen en het de rest van de dag steeds slechter wordt. We gaan het zien.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3428506
Ik hoop dat zij je goed kan helpen en Sjoerd van de giardia af komt.

Wat zijn de lange termijn effecten van deze besmetting? Of is het gewoon zo dat hij super besmettelijk blijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door